Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Η παντοδυναμία της Toyota και ο Tanak που ακόμα ψάχνεται


Η πρεμιέρα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ έδειξε πως ο Sebastien Ogier έκανε σπίτι του το Μόντε Κάρλο, πως η Toyota παραμένει στην κορυφή και πως ο Ott Tanak έχει μία ανηφόρα μπροστά του με την M-Sport.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 23/1/2023
  • Το Μόντε Κάρλο είναι πλέον δικό του

Ο Sebastien Ogier βρίσκεται ήδη από το 2022 σε πρόγραμμα περιορισμένων εμφανίσεων με την Toyota. Ο 8 φορές πρωταθλητής έχει επί της ουσίας αποσυρθεί από την πλήρη εμπλοκή του με το σπορ, αλλά καταφέρνει να εξασφαλίζει το bucket του GR Yaris Rally1 Hybrid στους πιο φημισμένους και δύσκολους αγώνες του προγράμματος. Δεν θα μπορούσε, έτσι, να λείπει από το Μόντε Κάρλο.

Το χαρακτήρισε κι ο ίδιος σπίτι του το εν λόγω ράλλυ. Μέχρι την Κυριακή, είχε 8 νίκες, όσες κι ο έτερος σπουδαίος Sebastien, ο Loeb. Εκείνος, μάλιστα, την πήρε μόλις πέρυσι. Σήμερα, ο Ogier είναι πάλι μόνος στην κορυφή της λίστας των περισσότερων επικρατήσεων στον αγώνα, με εννέα. Εννέα φορές νικητές στα βουνά του γαλλικού νότου. Και δεν αμφισβητήθηκε στιγμή σε όλο το τετραήμερο, από την αρχή το βράδυ της Πέμπτης ως και το φινάλε στην PowerStage. Πήρε το απόλυτο και -για λίγο- θα βρίσκεται πρώτος στη βαθμολογία.

Είναι πάντα εντυπωσιακό να βλέπεις τέτοια κυριαρχία σε ένα τόσο δύσκολο και ιδιαίτερο ράλλυ, και από έναν οδηγό που το κάνει αυτό μία δεκαετία και παραπάνω στο κορυφαίο επίπεδο.

  • H Toyota παραμένει στην κορυφή - και το έδειξε ο Rovanpera

Το πιο σημαντικό για την Toyota, πάντως, είναι πως διέγνωσε ότι διαθέτει και πάλι το ταχύτερο αυτοκίνητο. Όση απόσταση κι αν κάλυψε η Hyundai στο δεύτερο μισό του περυσινού πρωταθλήματος, η Toyota ήρθε με νέες αναβαθμίσεις στο Yaris (νέα αεροδυναμικά στο πλάι και νέα πίσω πτέρυγα, καθώς και αναβαθμίσεις στον θερμικό κινητήρα), οπότε επί της ουσίας η ζυγαριά γέρνει και πάλι στην πλευρά των Ιαπώνων.

Συν τοις άλλοις, έχουν το -αρχικό- πλεονέκτημα της συνέχειας στο οδηγικό line-up και στη διοίκηση, σε αντίθεση με τις σημαντικές ανακατατάξεις στη Hyundai. 

  • O Tanak χρειάζεται παραπάνω πράγματα, αλλά είναι στο σωστό δρόμο

Η μεγαλύτερη αλλαγή σε επίπεδο οδηγών από το 2023 στο 2023 (κι αυτή που πυροδότησε όλες τις υπόλοιπες) είναι αυτή της επιστροφής του Ott Tanak στην M-Sport.

Ο Εσθονός έχει ξεκάθαρο στόχο να παλέψει για το πρωτάθλημα, και η βρετανική ομάδα θέλει να τον βοηθήσει σε αυτό, καθώς στην πραγματικότητα είναι ο μόνος μεγάλος οδηγός στο μόνιμο line-up της, και φυσικά αυτός που θα πάρει τα καλύτερα και νέα μέρη στο Puma Rally1 Hybrid.

Η αρχή, όμως, ήταν κάπως νωχελική - σε καμία περίπτωση κακή, αλλά όχι αυτό που ίσως να περίμενε κι ο ίδιος.

Βρέθηκε για λίγο σε θέση βάθρου, αλλά όχι γιατί το άξιζε με βάση τον ρυθμό του. Και μετά, το πρόβλημα στην υποβοήθηση του τιμονιού τον έριξε για τα καλά 5ο.

Το ζητούμενο για τον Tanak είναι να νιώσει πως μπορεί να πιέσει το αυτοκίνητο, με το οποίο έχει κάνει λίγες δοκιμές, και άρχισε να μαθαίνει περισσότερο μέσα στον αγώνα. Συν τοις άλλοις, το Μόντε Κάρλο είναι παραδοσιακά ένας δύσκολος αγώνας για τον πρωταθλητή του 2019, που μετρούσε τρεις εγκαταλείψεις στις τρεις περασμένες εκδόσεις του αγώνα.

«Σε γενικές γραμμές ήταν ένα καλό τριήμερο,» δήλωσε ο ίδιος. «Μάθαμε αρκετά πράγματα, γράψαμε αρκετά χιλιόμετρα. Σίγουρα υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν, πρέπει να είμαστε πιο σταθεροί και να βρούμε ταχύτητα, αλλά πιστεύω υπάρχουν τρόποι να το πετύχουμε αυτό.

«Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γίνουν και στα οποία υστερούμε επί του παρόντος, αλλά αν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος.»

  • Δώστε του χρόνο

Για το τέλος, η άλλη μεγάλη μεταγραφή του 2023. Ο Esapekka Lappi αποχώρησε από την οικογένεια της Toyota μετά από 6 χρόνια και πλέον οδηγεί για τη Hyundai - και η μετάβαση θα πάρει χρόνο.

Ο Φινλανδός ήταν πολύ μακριά από τον ανταγωνισμό χωρίς να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο,  με μόλις μία μέρα δοκιμών στην άσφαλτο με το i20 N Rally1 Hybrid και ερχόμενος αντιμέτωπος με τελείως διαφορετικές παραμέτρους και συμπεριφορές, έπρεπε απλώς να τερματίσει στο ντεμπούτο του. Και το κατάφερε, παρά το ότι το έκανε ως το τελευταίο Rally1 στη δεκάδα. 

Θα χρειαστούν πολλά ράλλυ για να εγκλιματιστεί στα νέα δεδομένα και να δείξει την ταχύτητα που -σίγουρα-έχει.