Η αρχή έγινε στο Ράλλυ Πορτογαλίας, με τους οδηγούς που άνοιγαν τον δρόμο να χάνουν σταθερά χρόνο, καθώς «καθάριζαν» το πολύ χώμα κι έδιναν την ευκαιρία στους επόμενους να κινηθούν ταχύτερα.
Έτσι, ο Elfyn Evans έμεινε 5ος, όντας πρώτος σε κάθε ειδική διαδρομή αλλά και με παράπονα για τη συνολική συμπεριφορά του GR Yaris Rally1 Hybrid, με τον Ott Tanak να βρίσκεται στην πρωτοπορία του αγώνα μετά το πρωινό loop.
Ο Εσθονός πέρασε τον Pierre-Louis Loubet στην SS2 κι έμεινε μπροστά και στην SS3, έχοντας διαφορά 3 δευτερόλεπτων από τον Kalle Rovanpera. Ο Φινλανδός έκανε μία τρομερή ρελάνς στην τελευταία ε.δ. του loop και ανέβηκε 2ος, μειώνοντας και την απόστασή του από την κορυφή.
Δεν μπορεί να επαναπαυθεί, όμως, καθώς ο Dani Sordo βρίσκεται πίσω του για μόλις 6 δέκατα του δευτερολέπτου, και κινείται σε καλό ρυθμό.
Για τη Hyundai, ο Thierry Neuville τόνισε πως η αίσθηση στις ε.δ. είναι καλή και πως αυτό είναι το μέγιστο που μπόρεσε να πάρει, όντας 4ος.
Για τον Takamoto Katsuta η μέρα έκλεισε δύσκολα, καθώς καθυστέρησε να φτάσει στην SS3 και εγκατέλειψε, μετά από μηχανικό πρόβλημα.
We stopped before SS3, due to technical issue on the car since SS1.
Huge disappointment but tomorrow is coming anyway.
?????5?????4????????????SS1????????????????SS3????????????????
????????? pic.twitter.com/aR9DpwdYEf
— Takamoto Katsuta (@TakamotoKatsuta) May 12, 2023
Όσο για τον Loubet, που για λίγο προηγήθηκε και του ράλλυ, η SS3 δεν κύλησε ομαλά καθώς καπνός μπήκε στην καμπίνα από το εμπρός μέρος, με τον ίδιο να πηγαίνει με πυροσβεστήρα για να βρει την εστία της φωτιάς μετά το τέλος της διαδρομής. Έπεσε στην 6η θέση.
Την κατάταξη έκλεισε ο Esapekka Lappi, που τόνισε πως έκανε λάθος στην επιλογή των ελαστικών κι είναι ο λόγος που έχανε σταθερά χρόνο μετά την SS1.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος/Διαφορά από τον 1ο |
1 | Ott Tanak | 33:56.4 |
2 | Kalle Rovanpera | 3.0 |
3 | Dani Sordo | 3.6 |
4 | Thierry Neuville | 14.6 |
5 | Elfyn Evans | 18.0 |
6 | Pierre-Louis Loubet | 18.8 |
7 | Esapekka Lappi | 26.5 |