Ανατροπή: H Volkswagen «κρατάει ζωντανό» το Polo - Δείτε για πόσα χρόνια


Η χαλάρωση των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων του Euro 7 δίνει «παράταση ζωής» στο δημοφιλές θερμικό supermini της Volkswagen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/5/2024

Από τη στιγμή που οριστικοποιήθηκε ότιτο νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 δε θα είναι τόσο αυστηρό για τα επιβατικά και τα vans όπως αρχικά προβλεπόταν, άρχισε να πνέει ούριος άνεμος για μια σειρά από μικρά μοντέλα διάφορων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ανάμεσα σε αυτά θα είναι, τελικά, και το Volkswagen Polo. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, η γερμανική φίρμα αποφάσισε να «κρατήσει ζωντανό» το δημοφιλές θερμικό supermini τουλάχιστον μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, αξιοποιώντας τη χαλάρωση του Euro 7.

«Το αναθεωρημένο πρότυπο ‘EU6e’ δεν είναι τόσο ‘τρελό’ όσο είχε αρχικά καθοριστεί. Έτσι, το Polo θα συνεχίσει την πορεία του, σίγουρα μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Volkswagen, Thomas Schafer.

Η εξέλιξη αποτελεί ανατροπή σε σχέση με όσα ίσχυαν. Πριν από περίπου 1 χρόνο, όταν το νέο πρότυπο Euro 7 έθετε αυστηρότερα όρια (και) για τα επιβατικά, ο Schafer είχε επισημάνει ότι για να μπορέσει το Polo να «συμμορφωθεί» σε αυτά, θα πρέπει να αποκτήσει υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Αυτή η εξέλιξη θα έφερνε αύξηση της τιμής του, σχεδόν, στα όρια του ολοκαίνουριου ηλεκτρικού supermini ID.2, που η φίρμα σχεδιάζει να παρουσιάσει το 2025, κάτι που το καθιστούσε ασύμφορο. «Πρέπει να αναρωτηθούμε αν αυτό θα έχει νόημα», είχε τονίσει χαρακτηριστικά τον Απρίλιο του 2023 ο Schafer.

Με τις τελευταίες εξελίξεις, το νέο πρότυπο Euro 7 διατηρεί τα όρια εκπομπών που ισχύουν με το Euro 6 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφριά επαγγελματικά, με αποτέλεσμα να μην καθιστούν απαγορευτική την παρουσία του Polo στην γκάμα της Volkswagen.

Μάλιστα, ο Schafer άφησε να εννοηθεί ότι θα υπάρξει και ανανέωσή του για να μπορέσει να παραμείνει ανταγωνιστικό μέχρι το τέλος της δεκαετίας: «Θα το διατηρήσουμε ‘φρέσκο’. Έχει καλές πωλήσεις και αποτελεί ένα πολύ καλό εισαγωγικό μοντέλο για τη φίρμα».

Ωστόσο, αν και το Euro 7 «δεν αυξάνει σε υψηλό βαθμό το κόστος του οχήματος», υπάρχει άλλο ένα στοιχείο που μπορεί να «απειλήσει» τη βιωσιμότητά του, σύμφωνα με το στέλεχος της VW: «Ο Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας 2 επιβάλλει την ύπαρξη καμερών στο εσωτερικό και κάποια άλλα στοιχεία που πρέπει να προστεθούν στην πλατφόρμα. Αυτό περιπλέκει τα πράγματα, αλλά το έχουμε ήδη πραγματοποιήσει στα υπόλοιπα brands (σ.σ. του Ομίλου) και νομίζω ότι μπορούμε να το συνεχίσουμε».

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Volkswagen ID.3: Πιο ισχυρό, με ταχύτερη φόρτιση και νέες τεχνολογίες (photos)

Volkswagen Polo GTI Edition 25: Επετειακή έκδοση για τα 25 χρόνια «ζωής» (photos)

VW Passat: Οι τιμές των plug-in hybrid εκδόσεων στην Ισπανία