Η χαλάρωση του Euro 7 δίνει «ανάσα ζωής» στο Skoda Fabia


Ο CEO της Skoda, Klaus Zellmer, δήλωσε ότι το Fabia δεν αποκλείεται να περάσει και σε επόμενη γενιά, αν οριστικοποιηθούν τα πιο χαλαρά πρότυπα εκπομπών ρύπων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: SKODA AUTO
  • 6/10/2023

Πριν από λίγες εβδομάδες, σάς είχαμε παρουσιάσει τα μοντέλα που αναμένεται να εξαφανιστούν από την γκάμα των αυτοκινητοβιομηχανιών, τόσο εξαιτίας της στροφής στην ηλεκτροκίνηση όσο και λόγω των επικείμενων αυστηρότερων ορίων εκπομπών ρύπων του νέου προτύπου Euro 7.

Ανάμεσα σε αυτά, υπήρχε και το Skoda Fabia. Τη σχετική «επιβεβαίωση» είχε δώσει ο CEO των Τσέχων, Klaus Zellmer, μιλώντας στο βρετανικό Autocar. «Αν το πρότυπο Euro 7 εφαρμοστεί ως έχει, δε θα είναι δυνατό να διατηρηθεί η τιμή της Fabia σε προσιτά επίπεδα», είχε τονίσει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι με μια εκτιμώμενη τιμή περίπου 22.500 ευρώ (ανάλογα τη χώρα και την έκδοση), οι υποψήφιοι αγοραστές θα γυρίσουν την πλάτη τους στο πετυχημένο supermini.

Ωστόσο, η παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, το οποίο πρότεινε την «ακύρωση» των αυστηρότερων ορίων του νέου Euro 7 και τη διατήρηση των συνθηκών δοκιμής αλλά και των ορίων που προβλέπονται στο υπάρχον πρότυπο Euro 6, είναι πολύ πιθανό να αλλάξει τα δεδομένα και να «κρατήσει ζωντανά» ορισμένα μικρά μοντέλα που βλέπουν το μέλλον τους να είναι αβέβαιο.

Μιλώντας και πάλι στο Autocar, στο πλαίσιο της παρουσίασης της 2ης γενιάς του Kodiaq, ο Zellmer χαρακτήρισε «πιο ρεαλιστική» την πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και άφησε ανοικτή την πόρτα για την «επιβίωση» του Fabia. «Δε θα έλεγα ότι το έσωσαν, αλλά νομίζω ότι έχει επεκτείνει τον πιθανό κύκλο ζωής του», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η επιφυλακτικότητά του έγκειται στο γεγονός ότι για να επισημοποιηθούν οι προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, θα πρέπει να υπάρξει νέος γύρος επαφών και τελική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο. «Η πρόταση πρέπει να επικυρωθεί στο πλαίσιο της νομοθετικής διαδικασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επομένως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να γιορτάζουμε».

Μάλιστα, σύμφωνα με τους Βρετανούς, αποκάλυψε ότι το Fabia θα μπορούσε να «υποδεχθεί» και επόμενη γενιά, αν οι συνθήκες το επιτρέψουν. «Θα δούμε. Πρέπει να κρατήσουμε ανοικτές όλες τις επιλογές. Η βασική αρχή μας είναι να σεβόμαστε τις επιθυμίες των πελατών. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες θα είναι οι προτιμήσεις τους στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια».

Ο επικεφαλής πωλήσεων της Skoda, Martin Jahn, ήταν εξίσου αισιόδοξος μιλώντας στο Autocar: «Η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (σ.σ. για τις εκπομπές ρύπων) οδηγούσε σε θάνατο το segment A-0 (supermini) στα μέσα του 2025 και αυτό ήταν κρίμα, γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Ωστόσο, αν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει όρια που είναι κοντά σε αυτά που υπάρχουν σήμερα, τότε θα μπορούμε να συνεχίσουμε να παράγουμε αυτά τα οχήματα και πιστεύω ότι αυτό είναι η σωστή λύση».

Ο Zellmer επεσήμανε ότι αν παραμείνουν οι αρχικές προδιαγραφές που περιλαμβάνονταν στο Euro 7, τότε η τιμή του Fabia θα μπορούσε να αυξηθεί από 3.000 έως 5.000 ευρώ! «Ωστόσο, τώρα ανησυχώ πολύ λιγότερο, γιατί βλέπουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματικά ακούει αυτά που λέμε. Όλοι ξέρουν ότι αν τα νέα αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά, οι κάτοχοι θα διατηρήσουν τα παλιά οχήματα με τα παλιότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Έτσι, δε θα υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα (σ.σ. για το περιβάλλον), ενώ και θα έχουν αναπτυχθεί αυτοκίνητα που δε θα μπορούν να πουληθούν».

Τέλος, αιτιολόγησε την αδυναμία των brands να «απορροφήσουν» το αυξημένο κόστος παραγωγής που προέβλεπαν οι αρχικές προδιαγραφές του Euro 7. «Χρειαζόμαστε αυτά τα χρήματα για τη μετατροπή μας σε εταιρεία με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα».

Πηγή: Autocar