Euro 7: «Νίκησαν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες - Υπερψηφίστηκε η συμφωνία για τις εκπομπές ρύπων


Οι Ευρωβουλευτές «άναψαν το πράσινο φως» προκειμένου το νέο πρότυπο Euro 7 να διατηρεί για αυτοκίνητα και van τα ισχύοντα όρια εκπομπών ρύπων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/3/2024

Το προτελευταίο βήμα για την τυπική επικύρωση της νίκης των αυτοκινητοβιομηχανιών στον «πόλεμο» για το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.

Με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο τον περασμένο Δεκέμβριο σχετικά με τον κανονισμό Euro 7 (έγκριση τύπου και εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων). Τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν καθαρότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

Ωστόσο, αυτό που έχει μεγάλη σημασία για τα brands και επικυρώθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο, είναι ότι για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, θα διατηρηθούν οι τρέχουσες συνθήκες του Euro 6 και τα όρια εκπομπών καυσαερίων.

Αντίθετα, για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα ισχύουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων που μετρούνται σε εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες συνθήκες δοκιμών Euro VI.

Για πρώτη φορά, τα πρότυπα της ΕΕ θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων από τα φρένα (PM10) και τα ελαστικά για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και ελάχιστες απαιτήσεις επιδόσεων για την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.

Επιπλέον, ένα περιβαλλοντικό «διαβατήριο οχήματος» θα διατίθεται για κάθε όχημα και θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης, όπως τα όρια εκπομπών ρύπων, οι εκπομπές CO2, η κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ηλεκτρική αυτονομία και η ανθεκτικότητα της μπαταρίας.

Οι χρήστες των οχημάτων θα έχουν επίσης πρόσβαση σε επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την μπαταρία, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες.

«Πετύχαμε την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα νέα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν οικονομικά προσιτά και ταυτόχρονα να δώσουμε τη δυνατότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τον αναμενόμενο μετασχηματισμό του τομέα. Η ΕΕ θα αντιμετωπίσει επίσης τις εκπομπές από τα φρένα και τα ελαστικά και θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της μπαταρίας», τόνισε ο Τσέχος εισηγητής, Alexandr Vondra.

Το τελευταίο βήμα για να τεθεί σε ισχύ η συμφωνία για το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 θα πρέπει να γίνει από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που θα κληθεί, με τη σειρά του, να εγκρίνει επισήμως τη συμφωνία.

Η αντίδραση του ACEA

Όπως αναμενόταν, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρέτισε τη συγκεκριμένη εξέλιξη, κάνοντας λόγο για υπέρβαση ενός μεγάλου εμποδίου.

«Η ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το Euro 7 εδραιώνει τη θέση της Ευρώπης ως παγκόσμιου ρυθμιστή για τα πρότυπα εκπομπών για αυτοκίνητα, vans, φορτηγά και λεωφορεία. Επικεντρώθηκε στον τομέα που έχει μεγαλύτερη σημασία: Τις προκλήσεις που έρχονται στο μέλλον, όπως οι εκπομπές από τα φρένα των αυτοκινήτων και των van αλλά και τις προδιαγραφές των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων», τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Sigrid de Vries.

Για άλλη μια φορά, ο Σύνδεσμος ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και τον έντονο ανταγωνισμό από τις ΗΠΑ και την Κίνα και επανέλαβε την πάγια θέση του ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ρίξει το βάρος στην αντικατάσταση των παλιών, ρυπογόνων, οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, δίνοντας κίνητρα για αγορά καινούριων, πιο «καθαρών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Euro 7: Το Ευρωκοινοβούλιο συμφωνεί σε χαλάρωση και αρχίζει νέες επαφές

Euro 7: Κερδισμένοι και χαμένοι από τη «χαλάρωση» του νέου προτύπου

Το Euro 7 και τα... 7 κακά της μοίρας του