Νέα Toyota Corolla Cross HEV 1.8 140PS: Οδηγούμε στην Ελλάδα το υβριδικό best seller C-SUV


Το momentum της ιαπωνικής φίρμας καλά... διαρκεί. Με βελτιώσεις σε όλη της τη γκάμα, με πίστη στην τεχνολογική πολυφωνία (θερμικά μοτέρ, υβριδική τεχνολογία, εξηλεκτρισμός και… υδρογόνο) το ένα μοντέλο μετά το άλλο, επικαιροποιούνται και συνεχίζουν να απασχολούν τα… πρωτοσέλιδα των πωλήσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΤΟΥΟΤΑ HELLAS (Γ. ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ)
  • 26/9/2025

Σειρά είχε τώρα η Toyota Corolla Cross 2025 με την οποία φαίνεται ότι η ιαπωνική φίρμα άκουσε τα σχόλια για το προηγούμενο μοντέλο και θέλησε να της δώσει μια πιο ευρωπαϊκή ταυτότητα. Η μάσκα τύπου honeycomb και τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα με adaptive high-beam της χαρίζουν πιο δυναμική παρουσία, ενώ οι ζάντες ξεκινούν από 17” και φτάνουν ως τις 19” στις κορυφαίες εκδόσεις.

Στις δύο ανώτερες εκδόσεις υπάρχει και LED μπάρα που ενισχύει τη φρεσκάδα της εικόνας, ενώ η –για πρώτη φορά- GR Sport έκδοση ξεχωρίζει με δική της γρίλια και νέα διχρωμία Storm Grey. Το πίσω μέρος έχει επανασχεδιαστεί με ανάγλυφο λογότυπο και νέα φωτιστικά, δημιουργώντας ένα λίγο πιο premium προφίλ.

Στο εσωτερικό είναι που έχουν γίνει ουσιαστικές βελτιώσεις: η κεντρική κονσόλα έχει φαρδύνει, προσφέρει περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους και ενσωματώνει ασύρματη φόρτιση τελευταίας γενιάς. Η οθόνη πολυμέσων των 10,5” συνεργάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” , ενώ η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί αισθητά χάρη σε νέα υλικά σε ταμπλό (για να μειωθεί το επίπεδο του θορύβου από τον κινητήρα), οροφή και πίσω μέρος για μείωση του επιπέδου του αεροδυναμικού θορύβου που περνά στην καμπίνα. Οι χώροι λοιπόν πολύ καλοί και το πορτμπαγκάζ στα 473 L δεν είναι μικρό.

Μηχανολογία

Η Corolla Cross συνεχίζει με δύο υβριδικές εκδόσεις πέμπτης γενιάς. Το σύνολο 1.8 Hybrid αποδίδει 140 PS, ένα ικανοποιητικό 0-100 km/h σε 9,4 sec, κατανάλωση 5,0 L/100 km και εκπομπές CO2 στα 114 g/km με βάση τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 98 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα 95 PS (κι έναν δεύτερο σε ρόλο γεννήτριας για τη φόρτιση της μπαταρίας).

H δε τελική αγγίζει τα 170 km/h. Στην κορυφή βρίσκεται ο 2.0 Hybrid με 200 PS, για όσους αναζητούν hot επιδόσεις με 0-100 km/h σε 7,4 sec. Για πρώτη φορά διατίθεται η λειτουργία Snow Extra στο AWD-i, που αξιοποιεί τον πίσω ηλεκτροκινητήρα για καλύτερη σταθερότητα σε χιονισμένες και ολισθηρές συνθήκες.

Η μεγάλη είδηση όμως είναι ότι η έκδοση GR Sport δεν έμεινε μόνο στο αισθητικό επίπεδο αλλά έρχεται με χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 mm, ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης, paddles στο τιμόνι (επιτέλους!) για την αίσθηση αλλαγών σχέσεων (μην ξεχνάμε ότι το υβριδικό σύστημα και το e-CVT κιβώτιο δεν ορίζουν με βάση τη λειτουργία τους κάποια ευχέρεια αλλαγών ταχυτήτων αλλά υπάρχουν προκαθορισμένες θέσεις γι αυτό το κάτι παραπάνω στη διάδραση αυτοκινήτου και οδηγού) και τέλος Sport Mode το οποίο προσφέρει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, πιο ζωντανή αίσθηση στο φρενάρισμα και γενικότερα πιο σφιχτή αίσθηση στον δρόμο, κάτι που μέχρι σήμερα έλειπε από τη γκάμα.

Εξοπλισμός – Τιμή

Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτήν, η γκάμα εξοπλισμού έχει ενισχυθεί σημαντικά. Στη βασική έκδοση Active Plus συναντάμε θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ασύρματη φόρτιση κινητού, νέα φωτιστικά σώματα LED και ηλεκτρική θύρα πορτμπαγκάζ. Στις ανώτερες εκδόσεις προστίθενται ατμοσφαιρικός φωτισμός στην καμπίνα, δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι και πιο πλούσιες επενδύσεις στις πόρτες.

Στα συστήματα ασφάλειας ξεχωρίζει η τελευταία έκδοση του Toyota Safety Sense, μαζί με Blind Spot Monitor, Safe Exit Assist και σύστημα έξυπνων αισθητήρων με αυτόματη πέδηση. Η παραγωγή γίνεται στην Ιαπωνία, και στην Ελλάδα η βασική έκδοση Active Plus με τον 1.8 Hybrid των 140 PS ξεκινά από 30.970 ευρώ, με τη μεσαία Style να είναι περίπου 750 ευρώ ακριβότερη. Ο δε χρόνος παράδοσης υπολογίζεται στους τρεις μήνες, ενώ η σπορ GR Sport θα ακολουθήσει το φθινόπωρο.

Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση 1.8 και δε θέλει πολλή ώρα για να αντιληφθείς ένα-δυο πράγματα. Η πολυτέλεια είναι αναβαθμισμένη με την αίσθηση των υλικών και το look της κονσόλας, τα μενού είναι ακόμη τα ίδια κάτι που δε βοηθά στη γρήγορη εξοικείωση μαζί τους (μας λείπει επίσης ο περιστροφικός διακόπτης αυξομείωσης ήχου) αλλά όλα τούτα μάλλον έρχονται σε δεύτερη μοίρα καθόσον η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών γίνεται παιχνίδι. Η υβριδική τεχνολογία συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για το αυτοκίνητο (είδαμε στο 24ωρο που είχαμε το αυτοκίνητο ένα ποσοστό από 50% ως 73% των διαδρομών μας να γίνεται ηλεκτρικά και η μέση κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε –όντως τα 5 L/100 km).

Στο δε Sport mode η αίσθηση ισχύος θυμίζει πολύ περισσότερα άλογα από ό,τι μπορούν τα 140 να υποδηλώσουν και μαζί με το σωστό τιμόνι μπορείς να κινηθείς πραγματικά όμορφα. Περιμένουμε να κινηθούμε και πραγματικά σπορ όταν –με το καλό- οδηγήσουμε την έκδοση GR Sport. Ως τότε η νέα (εντός ή εκτός εισαγωγικών) Corolla Cross είναι ένα πραγματικά πλήρες (τεχνολογικά, ποιοτικά και εξοπλιστικά) C-SUV που αποδεικνύει γιατί ο ανταγωνισμός του τρέχει και δε φτάνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πρεμιέρα για την αναβαθμισμένη Toyota GR Corolla - Πιο «ετοιμοπόλεμη» από ποτέ (photos)

Toyota GR Yaris με... συνδρομή! 4.800€ για έναν χρόνο και όλα τα έξοδα πληρωμένα!

Πότε επιστρέφει ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας - Τα πρόστιμα του νέου ΚΟΚ