Σε κάποιες περιπτώσεις ψάχνεις να βρεις πώς θα γεμίσεις δύο σελίδες και σε κάποιες άλλες δεν ξέρεις τι να αφήσεις πίσω από τον κατακλυσμό υπέροχων σκέψεων. Το Porsche Signature Track Days, αφού μας μάγεψε, τώρα στοιχειώνει το μυαλό μας και δεν λέει να φύγει από τη σκέψη μας. Η Porsche επέστρεψε μετά από χρόνια στον «τόπο του εγκλήματος», την πίστα των Σερρών, πραγματοποιώντας ένα από τα πιο δυναμικά event της χρονιάς, γεμάτο συναίσθημα, οδήγηση και μοναδικές συγκινήσεις, περιτυλιγμένες από πολλούς κυλίνδρους και κάμποσους ηλεκτροκινητήρες.
Πρόγραμμα βγαλμένο από παραμύθι
Διαβάζεις το πρόγραμμα και καταλαβαίνεις πως είναι φτιαγμένο με γνώμονα την οδήγηση, οπότε εφησυχάζεσαι και αφήνεσαι στα χέρια της Porsche. Από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 17:00 το απόγευμα, μέσα στην πίστα των Σερρών, αποκλειστικά για οδήγηση, με κάποια μικρά αναγκαία διαλείμματα ανάμεσα για την απαραίτητη αλλαγή αυτοκινήτων και δοκιμασιών. Γύρω μας, περισσότερες από 20 Porsche με διαφορετικά χαρακτηριστικά η κάθε μία καλύπτουν σχεδόν όλη την γκάμα της μάρκας, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον τυχερό συμμετέχοντα να έχει μια σφαιρική εμπειρία. Η μία μέρα ήταν αφιερωμένη στους δημοσιογράφους, ενώ ακολούθησαν άλλες τρεις για πελάτες της μάρκας, δίνοντας μια πολύ καλή ευκαιρία στο κοινό της Porsche να αισθανθεί από πρώτο χέρι το πόσο ψηλά έχει φτάσει η εταιρία.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε οδήγηση των Porsche Cayenne και Macan σε ειδικά διαμορφωμένη off-road διαδρομή, στην πίστα οδήγηση των τετράπορτων μοντέλων (Taycan Turbo S, Panamera Turbo S, Macan Turbo, Cayenne Turbo), οδήγηση των δίπορτων μοντέλων (911 Carrera, 911 Carrera GTS, 911 Carrera 4 GTS, GT3), άσκηση launch control με 911 Carrera 4 GTS και χρονομετρημένη άσκηση slalom με 911. Το ξυπνητήρι χτυπά, αλλά είναι από ώρα ανούσιο. Όταν έχεις να οδηγήσεις τέτοιες κατασκευές, ξυπνάς από μόνος σου αρκετά νωρίτερα, παρά την κούραση του ταξιδιού μέχρι τις Σέρρες την προηγούμενη μέρα. Νοιώθεις δυνατός και ακμαίος σαν έφηβος και βρίσκεσαι στην είσοδο του ξενοδοχείου 10 λεπτά πριν την προκαθορισμένη ώρα αναχώρησης, απλά για να μηδενίσεις τις πιθανότητες να χάσεις το βανάκι που θα σε πάει μέχρι την πίστα.
Off-Road
Τα 30 άτομα της αποστολής ήταν χωρισμένα σε 4 ομάδες. Το πρόγραμμα της ομάδας μας ξεκίνησε ιδανικά. Οι σφυγμοί άρχισαν να ανεβαίνουν προοδευτικά και για «ζέσταμα» ξεκινήσαμε οδηγώντας Cayenne και Macan σε ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη διαδρομή, όπου είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις ομολογουμένως εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες των δύο μοντέλων. Οι περισσότεροι κάτοχοι δεν θα μπουν ποτέ στη διαδικασία να αφήσουν την άσφαλτο, ωστόσο είναι καλό να δοκιμάζεις τις δυνατότητες και σε αυτό το τερέν.
Πέρα από τα πολύ προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που ενσωματώνουν και βγάζουν ασπροπρόσωπα τα δύο μοντέλα, μας έκανε πολύ καλή εντύπωση η στρεπτική ακαμψία και των δύο κατασκευών. Ακόμα και με δύο ρόδες στον αέρα, απουσίαζαν παντελώς οι στρεβλώσεις και οι τριγμοί. Το ότι χωρίς να ιδρώσει ο οδηγός περνούσαν από παντού σαν οδοστρωτήρες ήταν εντυπωσιακό και άκρως διασκεδαστικό.
Στην πίστα με τα τετράθυρα
Επιστρέφουμε στα pits της πίστας και δεν έχουμε μυαλό ούτε για να πιούμε νερό. Μας περιμένουν στη σειρά τέσσερα μοντέλα με πολύ εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά, που ωστόσο δεν είναι η πρώτη σου σκέψη όταν σκέφτεσαι τον συνδυασμό Porsche και πίστα. Με βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους δεν έχεις πολλές απαιτήσεις. Αυτό όμως δεν ισχύει όταν εμπλέκεται η γερμανική εταιρία. Ξεκινάμε με την Taycan. Πρόκειται για την έκδοση Turbo S Cross Turismo, με το αμάξωμα που «κοιτάζει» προς τα crossover αλλά με τεχνικά χαρακτηριστικά που κόβουν την ανάσα.
Σημειώστε πως αποδίδει 952 PS και τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 2,5 sec. Με τον εκπαιδευτή μπροστά να οδηγεί μια 911, ήθελε συγκράτηση το δεξί μας πόδι στο γκάζι. Αν το πατούσες βαθιά, κινδύνευες να περάσεις πάνω από τον εκπαιδευτή! Κάπως έτσι πρέπει να νιώθουν οι οδηγοί της F1 πίσω από το safety car, μιας και αυτή η Taycan έχει απίστευτες ρεπρίζ. Στις στροφές κρύβει το βάρος της, αλλάζει πορεία ταχύτατα και ακολουθεί με ευκολία πολύ υψηλό ρυθμό. Παρά τη δύναμη που σου κουνάει το μυαλό, το σύνολο παραμένει φιλικό και οι ηλεκτροκινητήρες δεν «τσαλακώνουν» τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Επόμενη «στάση» η Panamera Turbo S E-Hybrid. Πριν ακόμα μπεις σε εντυπωσιάζει η νέα ανάρτηση Active Ride που σηκώνει όλο το αμάξωμα 55 mm με σκοπό την ευκολότερη είσοδο στην καμπίνα! Η αλήθεια είναι πως έχει ουσία, μιας και όντως διευκολύνει τους επιβάτες. Αφού μπεις, σε εντυπωσιάζει η σπορ αίσθηση που σου μεταφέρει πριν καν ξεκινήσεις. Νοιώθεις να βρίσκεσαι κοντά στον δρόμο, σε ένα αμάξωμα φαρδύ και ένα εσωτερικό που σε αγκαλιάζει και σου κλείνει το μάτι για γρήγορη οδήγηση. Βγαίνοντας στην πίστα, μας κερδίζει ο ήχος του κινητήρα αλλά και η επιτάχυνση από τα 782 PS. Από εκεί και πέρα την παράσταση κλέβει η ανάρτηση σε συνδυασμό με το εξαιρετικό πλαίσιο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μηδενικές, ενώ ταυτόχρονα παραμένει φιλική στις αντιδράσεις της, ακόμα και αν πιέσεις πέρα από τα όρια πρόσφυσης. Ξεχνιέσαι και σύντομα νομίζεις πως οδηγείς μια πιο βαριά 911 και όχι ένα μεγάλο sedan με χώρους για τέσσερις επιβάτες.
Η συνέχεια έχει να κάνει με την πληθωρική Cayenne. Ένα μεγάλο SUV που δεν μπορείς να φανταστείς να στρίβει γρήγορα στην πίστα. Κι όμως, καταφέρνει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Στην ευθεία δεν έχει κανένα θέμα να ακολουθήσει τα υπόλοιπα μοντέλα και στις στροφές τηρουμένων των αναλογιών εντυπωσιάζει. Ωστόσο, είναι το πρώτο από τα μοντέλα του γκρουπ που θα ζορίσει τα λάστιχα του, αρχίζοντας να ανοίγει την τροχιά του στις εξόδους των στροφών, και αυτό είναι λογικό.
Η μεγάλη έκπληξη ωστόσο στο συγκεκριμένο γκρουπ ήταν η Macan Turbo. Δεν είναι λόγω των επιδόσεων, που είναι εξασφαλισμένα εξαιρετικές (639 PS, 0-100 km/h σε 3,3 sec.). Είναι η ισορροπία του πλαισίου που συνεργάζεται άψογα με την ανάρτηση και την τετρακίνηση, με αποτέλεσμα να περνά η δύναμη αποτελεσματικά στην άσφαλτο και τελικά να ακολουθεί χωρίς πρόβλημα τον υψηλό ρυθμό των Panamera και Taycan. Για ένα υψηλό SUV αυτό είναι σίγουρα μεγάλο κατόρθωμα. Χωρίς δράματα και ενδείξεις καταπόνησης, η Macan ήταν εκεί, ακολουθώντας τους πολύ γρήγορους συγγενείς με μαεστρία που θύμιζε σπορ κατασκευή.
Launch & Slalom
Σε ένα κομμάτι της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού της πίστας είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το launch control με τη νέα 911 Carrera 4 GTS. Είχαμε ζήσει την ίδια ακριβώς διαδικασία σχεδόν 15 χρόνια πριν, όταν η Porsche παρουσίασε την πρώτη γενιά PDK στην 911 Turbo 997.2. Τότε η κορυφαία 911 είχε ονομαστική επίδοση 3,3 sec, αλλά οι εκπαιδευτές μας είχαν πει πως αυτή είναι μια απαισιόδοξη εκτίμηση, μιας και το μοντέλο ήταν ικανό για 3,1 sec. Με την ίδια λογική, σήμερα, πίσω από το τιμόνι της GTS, η ονομαστική επίδοση είναι 3,0 sec, με το αυτοκίνητο στην πράξη να κάνει 2,75 sec.
Σε σχέση με το παρελθόν, όλα γίνονται πιο αρμονικά, λες και είναι το πιο φυσικό πράγμα στην αυτοκίνηση. Αφήνεις το γκάζι και η 911 εκτοξεύεται σαν πύραυλος με απόλυτη φυσικότητα. Ίσως όμως το πιο εντυπωσιακό είναι πως η GTS δεν είναι η κορυφαία 911, αλλά στέκεται στη μέση της γκάμας, μιας και από πάνω υπάρχει η 911 Turbo που είναι ακόμα πιο γρήγορη! Η πρόοδος στις επιδόσεις και η ευκολία με την οποία επιτυγχάνονται είναι εκπληκτική. Στο slalom μας εντυπωσίασε η σταθερότητα της 911, η οποία όμως συνδυάζεται με εντυπωσιακή ευελιξία. Αρκούσαν μικρές κινήσεις στο τιμόνι και η 911 άλλαζε κατεύθυνση χωρίς δεύτερη σκέψη, ενώ ταυτόχρονα τα περιθώρια πρόσφυσης έδειχναν άπιαστα.
Στην πίστα με τα δίθυρα
Στο τέλος έμεινε και το καλύτερο κομμάτι: γύροι στην πίστα με τις διάφορες εκδόσεις της 911, στην τελευταία γενιά 992.2! Ξεκινήσαμε με τη «βασική» Carrera. Όσο, βέβαια, βασικό μπορεί να θεωρείται ένα μοντέλο με 394 PS και 0-100 σε μόλις 4,1 sec. Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις πως οι τέσσερις τροχοί έχουν μια απίστευτη επικοινωνία με την άσφαλτο. Τη νοιώθεις γραπωμένη με μια εκπληκτική ισορροπία μεταξύ σταθερότητας και ευελιξίας. Η ανάρτηση είναι υποδειγματική σε κάθε στροφή. Δεν είναι η πιο σκληροπυρηνική εκδοχή, αλλά ακόμα και αυτή μπορεί να μπει στην πίστα και να κάνει εξαιρετικούς χρόνους με την ίδια ευκολία που μπορεί να κινηθεί στο κέντρο της πόλης. Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της λάμπει ακόμα και στη βασική έκδοση.
Η GTS, σε πισωκίνητη και τετρακίνητη εκδοχή, είναι η επόμενη 911 που οδηγήσαμε. Με το γρήγορο αλλά όχι οριακό ρυθμό που κινηθήκαμε στην πίστα και με δεδομένο ότι δεν επιτρεπόταν να απενεργοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, δεν μπορείς να νιώσεις τις διαφορές μεταξύ πισωκίνητης και τετρακίνητης GTS. Στο δρόμο θα είναι αλλιώς, αλλά εδώ στην πίστα ο χαρακτήρας τους είναι όμοιος. Το θέμα είναι πώς αποδίδει ο κινητήρας με την υβριδική τεχνολογία και τα turbo που υπόσχονται άμεση απόκριση. Δείχνει λοιπόν παντού και πάντα αρκετά πιο γρήγορη από μια Carrera, ενώ δεν δίσταζε να κολλάει στο πίσω μέρος της GT3 κατά την επιτάχυνση! Πρόκειται συνολικά για μια αρκετά πιο γρήγορη 911, τόσο που ρεαλιστικά δεν θα χρειαστείτε ποτέ κάτι περισσότερο σε δρόμο και πίστα.
Το τέλειο
Και αφού έχουμε οδηγήσει όλα τα μοντέλα της Porsche, έρχεται η στιγμή να οδηγήσουμε στην πίστα την 911 GT3 992.2. Την τελευταία γενιά της GT3, ένα μοντέλο που περνά με συνέπεια την αγωνιστική εμπειρία της μάρκας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η αλήθεια είναι πως περισσότερο από κάθε τι άλλο ήρθαμε μέχρι τις Σέρρες για εκείνη, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι δημοσιογράφοι. Ήταν μία και μοναδική και ξεχώριζε, παρά το γεγονός πως όλα τα αυτοκίνητα γύρω της ήταν υπέροχα.
Η τεράστια πίσω αεροτομή, το χαμηλό αμάξωμα, οι άγριοι προφυλακτήρες, τα μεγάλα φρένα υποδήλωναν πως είναι εκεί για να σπάσει τα χρονόμετρα και να μεταφέρει την αγωνιστική αίσθηση στον οδηγό. Η μεγάλη στιγμή ήρθε. Σφηνώνεις στα υπέροχα bucket και ξεκινάς. Ο ήχος του ατμοσφαιρικού κινητήρα σε συγκλονίζει ακόμα και στο ρελαντί. Όσο όμως οι στροφές ανεβαίνουν αλλάζει χροιά και μέχρι τις 9.000 rpm του κόφτη έχεις ανατριχιάσει.
Όλα τα υποσυστήματα δείχνουν εξαιρετικά μελετημένα. Το σύστημα διεύθυνσης, η ανάρτηση, το πλαίσιο, το κιβώτιο – όλα συνεργάζονται αρμονικά με έναν κοινό στόχο: την άριστη απόδοση μέσα στην πίστα, και τελικά τον πετυχαίνουν. Εκεί που αρχίζουν οι πιο κοινές 911 να ζορίζονται, η GT3 δείχνει να βρίσκεται στο ζέσταμα.
Τι και αν η GTS έχει παρόμοιες ή καλύτερες επιδόσεις στην ευθεία; Ο τρόπος που η GT3 στρίβει είναι σε άλλο επίπεδο. Είναι τόσο άρτια, που αναρωτιέσαι τι ψάχνεις όλη μέρα στην πίστα, μιας και αυτή είναι η απάντηση. Όπως είναι αυτή σε αίσθηση, σκέφτεσαι, θα έπρεπε να είναι όλα τα αυτοκίνητα που θέλουν να έχουν βλέψεις στην πίστα.
Driven by dreams
Το Porsche Signature Track Days στις Σέρρες δεν ήταν απλώς ένα test drive. Ήταν μια υπενθύμιση του γιατί η Porsche είναι συνώνυμο του πάθους, της ακρίβειας και της τελειότητας. Σε μια άψογα οργανωμένη εκδήλωση, χορτάσαμε οδήγηση. Πίσω από όποιο τιμόνι και αν καθίσαμε, περάσαμε υπέροχα, και αυτό δεν είναι δεδομένο όταν οδηγείς όλα τα μοντέλα μιας μάρκας. Κατά κάποιο τρόπο, αυτός είναι ο πλανήτης Porsche. Ένας πλανήτης όπου όλα τα αυτοκίνητα είναι μαγικά φτιαγμένα.
Για εμάς ξεχώρισαν τα δύο άκρα: από τη μία η Macan, που μας εντυπωσίασε με την απόδοσή της στην πίστα, αποδεικνύοντας πως ακόμα και ένα ηλεκτρικό SUV μπορεί να έχει υψηλή απόδοση σε αυτό το δύσκολο τερέν, και από την άλλη η GT3, που βρίσκεται σε ένα άλλο επίπεδο απόδοσης και συγκινήσεων σε αυτή την υπέροχη οικογένεια. Μια εμπειρία ζωής που σίγουρα δεν θα ξεχάσουμε ποτέ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού η πρώτη ηλεκτρική Porsche Macan GTS των 570 PS (photos)
Και όμως! Porsche 911 Turbo S του «κουτιού» πωλείται στο Facebook Marketplace (photos)






ΔΗΜΟΦΙΛΗ




_77761_473036_type13129.jpg)
_77761_457174_type13129.jpg)