Η οικογένεια McRae πουλά τρία εμβληματικά αυτοκίνητα του Colin - Ο λόγος πίσω από την απόφαση


Διαβάστε την βαριά ιστορία που κουβαλούν τα τρία αγωνιστικά. «Δύσκολη απόφαση να βγουν στο σφυρί» παραδέχεται η σύζυγος του ιπτάμενου Σκωτσέζου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Silverstone Auctions
  • 14/6/2023

Ο Colin McRae είναι ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους των ράλλι και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πολλά είναι τα αυτοκίνητα πίσω από το τιμόνι των οποίων βρέθηκε ο ταχύτατος Σκωτσέζος, τρία όμως είναι εκείνα που έπαιξαν τον σημαντικότερο ρόλο στην καριέρα του.

Πρόκειται για τρία αυτοκίνητα που τον βοήθησαν να αναρριχηθεί στην κορυφή ξανά και ξανά, αυτά που διαμόρφωσαν τον 'ήρωα' που ονομάζεται Colin McRae και έγραψαν, σε συνδυασμό με το απαράμιλλο ταλέντο και την ωμή του ταχύτητα, το όνομά του με χρυσά γράμματα στα βιβλία της ιστορίας.

Ο λόγος για ένα Chrysler Sunbeam Ti του 1977, ένα Subaru Legacy RS του 1992 και ένα Ford Escort MkII του 2005, που τώρα μπορούν να γίνουν δικά σας, αφού η οικογένεια McRae τα βγάζει στο «σφυρί» μέσω της Silverstone Auctions.

Η απόφαση της οικογενείας ήταν ομόφωνη, με τη σύζυγο του McRae, Alison, να μιλά στο Dirtfish: «Η απόφασή μου να διαθέσω τρία από τα αυτοκίνητα του Colin σε δημοπρασία δεν ήταν εύκολη. Για χρόνια τα συντηρούμε και τα δείχνουμε σε διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις στη χώρα, όμως η αλήθεια είναι ότι βρίσκονται κλειδωμένα σε μία αποθήκη το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου – ενώ θα έπρεπε να είναι στο δρόμο, να θαυμάζονται και να αγαπιούνται από τους fans.»

Συνέχισε λέγοντας ότι «αυτό θα δώσει και σε άλλους μία ευκαιρία να γίνουν κομμάτι της ιστορίας του Colin.»

Επί του θέματος μίλησε κι ο πατέρας του Colin, Jimmy, ο οποίος έχει μάλιστα στεφθεί πρωταθλητής του Βρετανικού Πρωταθλήματος Ράλλι 5 φορές: «Το να ακούς το Subaru να παίρνει μπρος είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Είναι κάτι που πάντα καταφέρνει να κάνει τους άλλους να χαμογελούν, και πάντα θα το κάνει. Η Alison έχει δίκιο, αυτά τα αυτοκίνητα πρέπει να λάβουν την αναγνώριση που τους αξίζει.

«Θα ήταν φανταστικό να δούμε αυτά τα τρία οχήματα να γίνονται μέρος μιας έκθεσης, όπου οι fans θα μπορούν να τα θαυμάζουν. Είναι όλα πολύ ιδιαίτερα με τον δικό τους τρόπο κι έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο στην καριέρα του Colin και την αγάπη του για το σπορ.»

1977 Chrysler Sunbeam Ti Group A

Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο ράλλι που αγόρασε ο McRae, για το οποίο πλήρωσε μόλις 850 λίρες Αγγλίας. Με αυτό συμμετείχε στον δεύτερο αγώνα της καριέρας του, το Galloway Hills Rally, τον Δεκέμβριο του 1985, όπου ο Σκωτσέζος συγκρούστηκε με ένα δέντρο, προκαλώντας σημαντική ζημιά στο ολοκαίνουργιο όχημά του.

Ο χειμώνας πέρασε με πυρετώδεις ετοιμασίες για το Σκωτσέζικο Πρωτάθλημα Ράλλι 'Group A' της επόμενης χρονιάς, με τον McRae να επισκευάζει το αμάξωμα και να τοποθετεί έναν νέο κινητήρα στο Sunbeam του. Εκείνη τη χρονιά, συμμετείχε σε 8 αγώνες συνολικά, τερματίζοντας στους 6 από αυτούς και ολοκληρώνοντας τη σεζόν στην 18η θέση της κατάταξης.

Το Sunbeam είναι εν ολίγοις το αυτοκίνητο που σηματοδότησε την έναρξη της υπέρλαμπρης καριέρας του Colin McRae, αυτό που αποτέλεσε το πρώτο βήμα στο ταξίδι του προς τη δόξα.

1992 Subaru Legacy RS 'Group A'

Ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, Jimmy, ο Colin έκανε το πρώτο στάδιο της επαγγελματικής του καριέρας το 1991, υποβάλλοντας τη συμμετοχή του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ράλλι του 1992. Με την υποστήριξη του διευθυντή της Prodrive, David Richards, ο McRae υπέγραψε με την Subaru, λαμβάνοντας ένα ολόφρεσκο Legacy RS.

Κατασκευάστηκε από την ομάδα προκειμένου να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της κατηγορίας Group A κι έφερε έναν turbo boxer κινητήρα χωρητικότητας 2,0 L, ο οποίος παρήγε περίπου 355 PS, με την ισχύ να διοχετεύεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων της Prodrive. Το όχημα έντυνε το εμβληματικό λευκό και μπλε livery της Rothmans, η οποία ήταν κι ο επίσημος χορηγός.

Η σεζόν του 1992 αποτελούνταν από 6 αγώνες, με τον McRae να γίνεται ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να στεφθεί νικητής και στους 6 από αυτούς. Φυσικά, κέρδισε τον τίτλο του πρωταθλητή, με τον Derek Ringer στο πλευρό του, στον ρόλο του συνοδηγού.

2005 Ford Escort MkII

Για αρκετά χρόνια, ο Colin σκεφτόταν να φτιάξει το δικό του Ford Escort MkII, το οποίο θα γινόταν τελικά το ταχύτερο Escort που έχει κατασκευαστεί ποτέ, μέχρι και σήμερα. Το 2002, αποφάσισε να ξεκινήσει το πρότζεκτ, επιστρατεύοντας τον Dave Plant της DJM Race Prep, ο οποίος ήταν γνωστός για την τεχνογνωσία του στη μηχανολογική πλευρά των αγωνιστικών.

Σύμφωνα με τον Plant, το αυτοκίνητο κατέφτασε στα χέρια του το 2003, όποτε και ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε αυτό, με το αρχικό πλάνο να το μετατρέπει σε ένα αυτοκίνητο ράλλι για χώμα. Η μπροστινή και η πίσω ανάρτηση ήταν εντελώς ανεξάρτητες, σχεδιασμένες από την DJM, ενώ το όχημα έλαβε έναν κλωβό ασφαλείας T45, για αυξημένη ασφάλεια.

Περαιτέρω τροποποιήσεις είδαν έναν Millington 'Diamond' 16βάλβιδο 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 L να παίρνει τη θέση του κάτω από το κάλυμμα, αποδίδοντας 335 PS με ηλεκτρονική έγχυση καυσίμου κι έχοντας τοποθετηθεί όσο πιο πίσω κι όσο πιο χαμηλά γινόταν.

Με την DJM να εφαρμόζει κάθε πιθανή τεχνική και κόλπο προκειμένου να εξοικονομήσει βάρος, το «αδυνατισμένο» Escort κατέληξε να ζυγίζει μόλις 930 kg, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την απαράμιλλη ευκινησία του.

Το συγκεκριμένο «διαμάντι» της αυτοκίνησης και των ράλλι αποτελεί το τελευταίο αυτοκίνητο που οδήγησε ο παγκόσμιος πρωταθλητής, και το τελευταίο κομμάτι του παζλ που ολοκλήρωσε τη λαμπρή καριέρα του θρύλου, Colin McRae.