Συναγερμός στον ΟΑΣΑ για τα φλεγόμενα λεωφορεία


Τέσσερα επικίνδυνα περιστατικά σε 2,5 μήνες!

  • 19/5/2015

Στην έλλειψη συντήρησης, τεχνικών αλλά και ανταλλακτικών αποδίδουν οι εργαζόμενοι τις φωτιές που άναψαν σε τέσσερα αστικά λεωφορεία της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) εν κινήσει σε διάφορες περιοχές της Αττικής μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις 2,5 μηνών.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 6.30 το πρωί της περασμένης Πέμπτης με όχημα που ήταν δρομολογημένο στη γραμμή 051 (Ομόνοια - Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού) στην περιοχή του Μεταξουργείου.

Όπως επισημαίνει το μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Αποστόλης Κασιμέρης «ευτυχώς οι επιβάτες πρόλαβαν να κατέβουν, ενώ το λεωφορείο δεν καταστράφηκε ολοσχερώς χάρις στην έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής. Είναι το τέταρτο λεωφορείο που πιάνει φωτιά εν κινήσει από την ίδια αιτία, διάτρηση μπλοκ κινητήρα από την μπιέλα και έγχυση λαδιών στον χώρο του κινητήρα από τα οποία και ξεκινά η φωτιά».

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο λεωφορείο που έπιασε φωτιά ήταν σε κενή διαδρομή (χωρίς επιβάτες) στον Κηφισό, στο ύψος της Μεταμόρφωσης. Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να καεί ολοσχερώς. Ωστόσο στις άλλες δύο περιπτώσεις τα λεωφορεία είχαν επιβάτες αφού εκτελούσαν προγραμματισμένα δρομολόγια. Το ένα περιστατικό σημειώθηκε στη Λούτσα και το δεύτερο στη Σαρωνίδα χωρίς να υπάρξει τραυματισμός επιβάτη αφού οι οδηγοί αντέδρασαν ψύχραιμα και ακινητοποίησαν άμεσα τα οχήματα κατεβάζοντας έγκαιρα τους επιβάτες.

Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους εργαζομένους στην εταιρεία, είναι ότι μέχρι τώρα τα περιστατικά έχουν σημειωθεί σε ώρες και σημεία, στα οποία οι οδηγοί είχαν άνεση κινήσεων: «Στις περιπτώσεις αυτές ο κόσμος μπόρεσε να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Τι θα γινόταν όμως αν κάτι τέτοιο συνέβαινε για παράδειγμα στα στενά της Κυψέλης σε ώρα αιχμής» αναρωτιέται ο κ. Κασιμέρης.

Το πρόβλημα αναγνωρίζει και η διοίκηση της εταιρείας: «Πρόκειται για λεωφορεία που έχουν από 1,2 έως 1,5 εκατομμύριο χιλιόμετρα, για πολύ παλιά οχήματα, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 135, δηλαδή το 40% των λεωφορείων αυτού του τύπου. Σ΄αυτά εντοπίζεται μια αστοχία υλικού στους κινητήρες, ενώ παράλληλα και η διακοπή της ροής ανταλλακτικών την περίοδο 2010-2012 άφησε τα αποτυπώματά της σ΄αυτά αφού σύμφωνα με τους τεχνικούς δεν γινόταν σωστά η λίπανση των κινητήρων» λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου. Επιμένει, όμως, ότι τα λεωφορεία συντηρούνται κανονικά και δεν υφίσταται ζήτημα για την ασφάλεια οδηγών και επιβατών αφού υπάρχουν προειδοποιητικά σήματα και πλέον οι οδηγοί είναι περισσότερο «υποψιασμένοι».

Περισσότερα στο ΕΘΝΟΣ.gr.