Τα αποτελέσματα των capital controls τα βιώνουμε καθημερινά. Όλοι οι τομείς της οικονομίας επηρεάστηκαν άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο και σίγουρα ακόμη έχουμε μπροστά μας δρόμο μακρύ μέχρι να φανούν οι συνέπειες τους. Ο τομέας του αυτοκινήτου δεν ήταν δυνατόν να μείνει ανεπηρέαστος. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον Ιούλιο υπήρξαν μειωμένες κατά 28,6% ως προς τον Ιούλιο του 2014.
Συνολικά, στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +7,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται 73,0% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.
Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση κατά -0,8%.
Συνολικά τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 5.447 νέα αυτοκίνητα έναντι. Για να αντιληφθείτε την συνολική κατάσταση αναφέρουμε απλά ότι τον Ιούνιο είχαν ταξινομηθεί 9.000 αυτοκίνητα και τον Μάιο 9.100 γεγονός που δείχνει ότι η αγορά αυτή έβρισκε σιγά σιγά το δρόμο της. Δυστυχώς η πτώση αυτή θα έχει και συνέχεια όπως όλα δείχνουν αφού και ο Αύγουστος πάντα είναι μήνας με πτωτικές τάσεις στις ταξινομήσεις νέων μοντέλων.
Top Ten εταιριών - Ιούλιος 2015
1. Toyota 641
2. Peugeot 561
3. Nissan 502
4. Suzuki 485
5. VW 375
6. Opel 313
7. Renault 282
8. Citroen 222
9. Mercedes 221
10. Audi 216



ΔΗΜΟΦΙΛΗ