Ταξινομήσεις Μαΐου: Οι Έλληνες οδηγοί «ψηφίζουν» υβριδικά - Ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα αμιγώς βενζίνης


Εντυπωσιακή ανατροπή στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον προηγούμενο μήνα. Δείτε τα στοιχεία αλλά και ποια κατηγορία «απειλεί» τα μικρομεσαία.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/6/2024

Η ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου συνεχίστηκε και τον Μάιο του 2024, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).

Από τα δεδομένα που προέκυψαν από τις ταξινομήσεις καινούριων οχημάτων ξεχωρίζουν δύο στοιχεία: Η πρώτη θέση των υβριδικών, που για πρώτη φορά εντός του 2024 ξεπέρασαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα, αλλά και η εντυπωσιακή άνοδος των ταξινομήσεων των καινούριων λεωφορείων σε σχέση με τον Μάιο του 2023, κατά 985,2%.

Τον Μάιο του 2024 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν σε 13.765 (άνοδος 6,2% σε σχέση με πριν από ακριβώς 12 μήνες) και έτσι το θετικό πρόσημο διατηρήθηκε για δεύτερο σερί μήνα, έστω και σε μικρότερο βαθμό (τον Απρίλιο η άνοδος έφτασε το 31,30% σε σχέση με τον 4ο μήνα του 2023). Αντίθετα, πτωτικά ήταν τα στοιχεία για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), όπως μπορείτε να δείτε στον ακόλουθο πίνακα.

 

Μάιος 2024

Μάιος 2023

Μεταβολή 2024/2023

Καινούργια επιβατικά

13.765

12.957

6,2%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

752

860

-12,6%

Καινούργια λεωφορεία

293

27

985,2%

 

Η συνολική εικόνα της αγοράς παραμένει θετική (με εξαίρεση τα φορτηγά) και από την αρχή του έτους, σε σύγκριση με το πρώτο 5μηνο του 2023, με τα καινούργια λεωφορεία να ξεχωρίζουν αλλά και τα νέα επιβατικά να διατηρούν την ανοδική τους πορεία.

 

Ιανουάριος - Μάιος 2024

Ιανουάριος - Μάιος 2023

Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά

63.878

56.968

12,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

4.453

4.679

-4,8%

Καινούργια λεωφορεία

463

104

345,2%

 

Όσον αφορά τις κατηγορίες των επιβατικών, το B-Segment συνεχίζει ακάθεκτο την πρωτοκαθεδρία του, με μερίδιο αγοράς 52,2% τον Μάιο του 2024 (άνοδος 3,8% σε σχέση με πριν από ακριβώς 12 μήνες). Στον αντίποδα, σημαντική ήταν η πτώση (-11,3%) των μικρομεσαίων (C-Segment) που «κατρακύλησαν» στο 22,2%, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα πόλης να «φλερτάρουν» με τη 2η θέση, έχοντας μερίδιο 19,4% (άνοδος 11,6% σε σχέση με τον Μάιο του 2023).

Segment

Μάιος 2024

Μάιος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος - Μάιος 2024

Ιανουάριος Μάιος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

10,3%

5,2%

5,1

7,0%

5,9%

1,1

A-SUV

9,1%

2,5%

6,5

4,1%

1,6%

2,5

(A TOTAL)

(19,4%)

(7,8%)

( 11,6)

(11,2%)

(7,6%)

( 3,6)

B

24,2%

25,8%

-1,6

25,3%

28,9%

-3,6

B-SUV

28,1%

22,7%

5,4

30,1%

24,7%

5,4

(B TOTAL)

(52,2%)

(48,5%)

( 3,8)

(55,4%)

(53,6%)

( 1,8)

C

6,8%

11,0%

-4,2

7,3%

8,7%

-1,4

C-SUV

15,5%

22,5%

-7,1

18,3%

21,7%

-3,4

(C TOTAL)

(22,2%)

(33,5%)

(-11,3)

(25,6%)

(30,4%)

(-4,8)

D

1,0%

1,2%

-0,2

1,6%

1,3%

0,3

D-SUV

3,0%

7,0%

-4,0

3,8%

5,4%

-1,6

(D TOTAL)

(4,0%)

(8,2%)

(-4,2)

(5,4%)

(6,7%)

(-1,3)

E

0,1%

0,1%

-0,0

0,1%

0,1%

0,0

E-SUV

0,3%

0,2%

0,1

0,4%

0,3%

0,1

(E TOTAL)

(0,4%)

(0,3%)

( 0,1)

(0,5%)

(0,4%)

( 0,1)

F-G

0,1%

0,1%

0,0

0,1%

0,1%

-0,0

F-G-SUV

0,3%

0,3%

-0,1

0,3%

0,3%

-0,0

(F-G TOTAL)

(0,3%)

(0,4%)

(-0,1)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,1)

SPORTS

0,2%

0,6%

-0,4

0,2%

0,3%

-0,1

MPV

0,0%

0,0%

-0,0

0,0%

0,1%

-0,1

MPV-M/COMBI

1,3%

0,7%

0,6

1,3%

0,5%

0,8

(SUV TOTAL)

(56,1%)

(55,3%)

( 0,8)

(57,0%)

(54,1%)

( 2,9)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0)

 

Τέλος, στα είδη καυσίμων, για πρώτη φορά μέσα στο 2024, τα υβριδικά (HEV) πέρασαν στην κορυφή, με ποσοστό 43,5%, εκτοπίζοντας τα βενζινοκίνητα (40,6%). Η ανατροπή οφείλεται στην εξαιρετική άνοδο των HEV σε σχέση με τον Μάιο του 2023 (14,8%), την ώρα που τα βενζινοκίνητα υποχώρησαν κατά 6,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Κάτι ανάλογο συνέβη και στην περίπτωση των επαναφορτιζόμενων (BEV-PHEV) που με ποσοστό 7,6% ξεπέρασαν τα diesel του 7,2% (ήταν στην 3η θέση τον Απρίλιο του 2024), αν και αμφότερες οι κατηγορίες παρουσίασαν πτώση 3,5% συγκριτικά με τα αντίστοιχα στοιχεία πριν από 12 μήνες.

Η τάση δείχνει στροφή προς τα υβριδικά, που στο πρώτο 5μηνο του 2023 κερδίζουν 10,0% σε σχέση με το ίδιο περυσινό διάστημα, αν και βρίσκονται στη 2η θέση, μιας και τα βενζινοκίνητα διατηρούν ακόμα την πρωτοκαθεδρία από την αρχή της χρονιάς, ωστόσο με ποσοστό συγκριτικά μειωμένο κατά 3,9%.

 

Μάιος 2024

Μάιος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Μάιος 2024

Ιανουάριος –

Μάιος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Απρ. ‘24

Βενζίνη

40,6%

47,4%

-6,8

41,5%

45,4%

-3,9

35,6%

Πετρέλαιο

7,2%

10,6%

-3,5

9,6%

14,4%

-4,8

12,9%

Υβριδικά (HEV)

43,5%

28,7%

14,8

37,9%

27,9%

10,0

29,0%

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

7,6%

11,2%

-3,5

9,4%

9,7%

-0,2

19,2%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,4%

-0,4

0,1%

0,3%

-0,3

3,4%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,1%

1,8%

-0,6

1,5%

2,3%

-0,8

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα - Με τιμή εκκίνησης 24.500 ευρώ

Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις: Ο Μάρτιος έφερε την πρώτη αρνητική επίδοση της χρονιάς - Καλπάζουν τα υβριδικά

Ταξινομήσεις τριμήνου: Το supermini που βρέθηκε στην κορυφή όλων των κατηγοριών