Ο κανόνας λέει ότι κάθε νέα γενιά ενός οποιουδήποτε μοντέλου είναι μεγαλύτερη και βαρύτερη από την προηγούμενη, με λίγες μόνο εξαιρέσεις. Η αυστηροποίηση των κανονισμών ασφαλείας, σε συνδυασμό με την εξέλιξη των τεχνολογιών που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τείνει να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους.
Πλέον, ακόμη και τα σπορ αυτοκίνητα που κάποτε ανήκαν στην κατηγορία με το χαμηλότερο βάρος και το μικρότερο μέγεθος, έχουν μεγαλώσει και «παχύνει». Αυτό το ζήτημα φαίνεται να απασχολεί, μεταξύ άλλων, και την Porsche. Μιλώντας στο αυστραλιανό περιοδικό Drive, ο επικεφαλής σχεδιασμού της γερμανικής εταιρείας, Michael Mauer, εξήγησε ότι η αύξηση της ισχύος της 911 ανάγκασε τους μηχανικούς να επιλέξουν μεγαλύτερα φρένα και τροχούς, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν την επιπλέον δύναμη. Φυσικά, αυτές οι προσθήκες επέφεραν την αύξηση του βάρους και του μεγέθους.
Αυτό πηγάζει αρκετά κι από τους κανονισμούς των κυβερνήσεων και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Οπότε, αν πας πίσω 20, 30 χρόνια και συγκρίνεις την ισχύ της 911 τότε και τώρα, αυτή η αύξηση έχει αναγκάσει και τους τροχούς και τα φρένα να μεγαλώσουν.
Η Porsche δείχνει διατεθειμένη να δημιουργήσει μια μικρότερη 911, όμως αυτό δε μοιάζει εφικτό σε αυτή τη γενιά θερμικών κινητήρων. Σύμφωνα με τον Mauer, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να υλοποιηθεί, όμως, στο μέλλον, με την «ωρίμανση» της ηλεκτροκίνησης. Με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να μη λανσάρει κάποια ηλεκτρική έκδοση της 911 εντός της τρέχουσας δεκαετίας, θα χρειαστεί να περιμένουμε αρκετά ακόμη μέχρι το μοντέλο να «αδυνατίσει».
Ο Mauer είπε, μάλιστα, ότι θα ήθελε ιδανικά η 911 «να είναι όσο πιο compact γίνεται,» επιστρέφοντας στις ρίζες της ως ένα «πολύ μικρό σπορ αυτοκίνητο». Ωστόσο, οι κανονισμοί ασφαλείας κι η εξέλιξη της τεχνολογίας αποτρέπουν την Porsche από το να υλοποιήσει το όνειρο του Γερμανού σχεδιαστή.
Θυμίζουμε ότι η νέα Porsche 911 Carrera GTS, δηλαδή η πρώτη υβριδική έκδοση στην ιστορία του μοντέλου, ζυγίζει 1.595 kg στην πισωκίνητή της εκδοχή, ενώ η τετρακίνητη 911 Carrera 4 GTS έχει βάρος που αγγίζει τα 1.645 kg. Συγκρίνοντας με παλαιότερες γενιές του μοντέλου, όπως για παράδειγμα η 911 Carrera RS 2.7 του 1972, εκείνη ζύγιζε αρκετά λιγότερο από 1.000 kg.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Porsche: Ανακοινώθηκαν οι τιμές της υβριδικής 911 στην Ελλάδα (πίνακας)
Porsche 911 Hybrid: Τα 10 μοντέλα που «τρώνε τη σκόνη της» στο Nurburgring
Η νέα Porsche 911 GT3 μπήκε στο Nurburgring για δοκιμές με αεροτομή «σιδερώστρα» (video)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ