Μειωμένα τεκμήρια μεσοσταθμικά κατά 30% προβλέπονται για τα αυτοκίνητα μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Τα μέτρα εξειδικεύτηκαν το πρωί της Δευτέρας (8/9) σε συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, κατά τη διάρκεια της οποίας ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Κώτσηρας, τόνισε χαρακτηριστικά: «Με την παρέμβαση που φέρνουμε σήμερα για αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010, οι αντικειμενικές δαπάνες θα προσδιορίζονται βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατ’ αναλογία με τα τέλη κυκλοφορίας, με σημαντική μείωση των αντικειμενικών δαπανών προσομοιάζοντας στο ύψος των αντικειμενικών δαπανών που έχουν σήμερα τα αυτοκίνητα άνω των 10 ετών, για τα οποία ισχύει έκπτωση 50%. Οπότε, αν δούμε στον πίνακα πώς είναι σήμερα ο οριακός συντελεστής βάσει του σημερινού τρόπου υπολογισμού και βλέποντας πώς θα γίνει ο οριακός συντελεστής βάσει του νέου δεδομένου ανά γραμμάριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, βλέπουμε ότι από 1 έως 22 είναι 2.000 και μετά υπάρχει κατηγοριοποίηση 123 έως 139, 30 ευρώ ανά γραμμάριο, 140 έως 166, 45 και άνω των 166, 60 ευρώ. Νομίζω ότι εδώ η διαφορά θα είναι σημαντική και δομικών χαρακτηριστικών.
Πλέον, αντί για τον κυβισμό του κινητήρα, με βάση το νέο σύστημα, η νέα κλίμακα για τα Ι.Χ. που ταξινομήθηκαν μετά την 1/1/2010 διαμορφώνεται ως εξής:
CO2 | Oριακός συντελεσής (ανά γραμμάριο εκπομπών CO2) |
1-122 | 2.000 |
123-139 | 30 |
140-166 | 45 |
> 166 | 60 |
Για τα ηλεκτρικά οχήματα, ο κ. Κώτσηρας τόνισε ότι «σήμερα οχήματα μηδενικών ρύπων με λιανική τιμή προ φόρων έως 50.000 ευρώ, η αντικειμενική δαπάνη είναι ούτως ή άλλως 0 ευρώ. Με την σημερινή παρέμβαση οχήματα μηδενικών ρύπων με λιανική τιμή προ φόρων άνω των 50.000 από 4.000 πηγαίνουν στις 2.000 χιλιάδες».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής», το σύστημα υπολογισμού των τεκμηρίων αλλάζει σημαντικά, καθώς θα προστεθούν νέα κριτήρια βάσει των οποίων θα προσδιορίζονται τα τεκμαρτά ποσά, ακολουθώντας το σύστημα με το οποίο προκύπτουν τα τέλη κυκλοφορίας.
«Ευνοημένα» θα είναι όσα Ι.Χ. έχουν ηλικία έως και 15 έτη, έχοντας κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το 2010. Σε αυτά, τα τεκμήρια θα προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και όχι σύμφωνα με τον κυβισμό, όπως ισχύει μέχρι σήμερα. Ο νέος τρόπος υπολογισμού θα οδηγήσει σε μειώσεις έως και 50% για τα Ι.Χ. καινούριας τεχνολογίας και παλαιότητας έως 5 έτη.
Για αυτοκίνητα ηλικίας από 6 έως 10 χρόνια, οι μειώσεις θα είναι της τάξεως του 10% με 25%, ενώ ακόμα μικρότερες θα είναι για τα Ι.Χ. από 11 έως 15 ετών. Η μεσοσταθμική μείωση θα είναι 30% συνολικά για τις συγκεκριμένες κατηγορίες.
Αντίθετα, όσα Ι.Χ. είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, έχοντας κυκλοφορήσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως και το 2010, τα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης δεν θα μειωθούν και θα συνεχίσουν να υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους. Για να δείτε τι ισχύει μέχρι σήμερα για τα τεκμήρια των Ι.Χ. πατήστε ΕΔΩ.
Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων των αυτοκινήτων θα ισχύσουν για τα εισοδήματα του 2025, που θα δηλωθούν στις φορολογικές δηλώσεις του 2026.
(Με πληροφορίες από τη «Ναυτεμπορική»)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κάμερες Τροχαίας: Έρχονται κλήσεις στα κινητά των οδηγών που παραβιάζουν το κόκκινο (video)
Σε πόσο καιρό παραγράφονται οι κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας