Tο Hangar Y, ο εμβληματικός χώρος στο Μεντόν, στα περίχωρα του Παρισιού, έσφυζε από… Dacia. Όλη η γκάμα ανανεωμένη, νέες τεχνολογίες, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο και οι άνθρωποι της πανέξυπνης φίρμας να μας μιλήσουν και να μας δείξουν με στοιχεία και μεγέθη πού πάει η αυτοκινητοβιομηχανία και οι οδηγοί.
Μάθαμε ότι με βάση μεγάλη έρευνα σήμερα η μέση ταχύτητα ταξιδιού είναι τα 56 km/h, κάθε αυτοκίνητο που κινείται έχει κατά μέσο όρο 1,6 επιβάτες και οι αποστάσεις που καλύπτονται καθημερινά δεν ξεπερνούν τα 40 km. Την ίδια στιγμή υπάρχει μεγάλο έλλειμα για λύσεις car sharing έξω από τα αστικά κέντρα ενώ από το 2010 έως το 2024 η μέση τιμή των αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 45%(!).
Δεν είναι τυχαίο: Από το 2010 οι κανονισμοί έχουν ξεπεράσει τους 100 ενώ θα διπλασιαστούν μέχρι το 2030. Αποκαλυπτικό και ένα ακόμα στοιχείο: από το 2001 έως το 2020 το μέσο βάρος των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 15%, έχει επέλθει αύξηση της ισχύος κατά 43% για να μπορέσει να κινηθεί η παραπάνω μάζα ενώ το ίδιο διάστημα οι τιμές αυξήθηκαν κατά 63%. Με αυτά τα νούμερα η Dacia έπραξε το αυτονόητο δημιουργώντας μια γκάμα κομμένη και ραμμένη ως αντίδοτο.
- Είστε ευλογημένοι με το να έχετε μια γκάμα όπως τη σημερινή. Πώς φτάσατε εδώ μετά από 15 χρόνια καθώς λαμβάνουμε –θαρρώ- τη γέννηση του Duster το 2010 ως τη νέα εποχή της φίρμας;
«Ξεκινήσαμε ως μια μάρκα χαμηλού κόστους αλλά τώρα είμαστε η best value for money. Και τώρα έχουμε μένα ξεκάθαρο στίγμα. Ποιοι είμαστε περιγράφεται με τις λέξεις-πυλώνες: Affordable, Reliable, Simple, Robust, Essential, Cool και πλέον Eco και Smart (Προσιτά, αξιόπιστα, Απλά, Ανθεκτικά, Ουσιώδη, Κούλ, Οικολογικά και Έξυπνα). Και κάθε φορά κοιτάμε αν τα αυτοκίνητά μας ή αυτά που θα δημιουργήσαμε είναι βασισμένα σε αυτές τις λέξεις. Και είμαστε πολύ συνεπείς στις αποφάσεις που περνούμε, για να είμαστε ειλικρινείς στο τι προσφέρουμε. Βλέπετε, οι τιμές την τελευταία δεκαετία έχουν εκτοξευτεί, ειδικά στην Ευρώπη, οπότε πρέπει να είμαστε συνεπείς με κάθε τρόπο».
- Ποιες μάρκες είναι πλέον ανταγωνιστικές σας;
«Δεν είναι μία ή δυο. Υπάρχουν μάρκες που προσπαθούν να μας αντιγράψουν και με νέες εισόδους από την Κίνα. Βέβαια πολλοί εξ αυτών είναι σε μεγαλύτερες κατηγορίες και με εξεζητημένες λύσεις. Αλλά εμείς είμαστε πιστοί στο πλάνο και τον στόχο. Το marketing έχει κάνει τις εταιρίες να ξεχάσουν τους πελάτες τους. Δεν ισχύει αυτό με εμάς, ευτυχώς».
- Ναι αλλά τα νέα Duster και Bigster δεν είναι απλά value for money είναι τρομερά τεχνολογικά προϊόντα.
«Ναι και όχι! Βλέπετε τα εξεζητημένα του σήμερα είναι τα βασικά του αύριο! Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε το Bigster ξέραμε ότι έπρεπε να ξανασκεφτούμε τι θέλουν οι πελάτες μας από το C- Segment οπότε κάναμε πολλές έρευνες πελατών. Αν δείτε, για παράδειγμα, στην κατηγορία C τα αυτόματα κιβώτια είναι στο 70% και στο B-Segment είναι 50%. Οπότε πρέπει να έχουμε τη βεβαιότητα ότι ως τετρακίνητο θα πρέπει να είναι ικανό να επιτελέσει το έργο του. Και έχουμε και την πρόκληση του CO2. Επομένως έπρεπε να σκεφτούμε πώς θα είμαστε σύννομοι με τη νομοθεσία. Και να έχουμε μείωση στις εκπομπές ρύπων. Και όλα τα χαρακτηριστικά με τα οποία έχουμε γίνει γνωστοί. Με όλα αυτά είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί περιβαλλοντικά (δεν υπάρχει κάτι ανταγωνιστικό εκεί έξω). Χρησιμοποιούμε ό,τι έχουμε στη διάθεσή μας από το Renault Group για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με την καινοτομία της ηλεκτρικής τεχνολογίας».
- Κινδυνεύει η E-Tech technology από τη νέα Hybrid-G;
«Όχι, H Hybrid-G είναι η νέα προσιτή υβριδική τεχνολογία ενώ η E-Tech είναι η κορωνίδα των τεχνολογιών μας».
- Θα δούμε κάποιο pickup;
«Είναι μια ερώτηση που μας την κάνουν συχνά. Εμείς φτιάχνουμε προϊόντα για τους πολλούς. Το pickup είναι μια καλή επιλογή σε συγκεκριμένες αγορές αλλά όχι στο σύνολο τους. Έτσι μένουμε προσηλωμένοι στη βασική μας γκάμα. Tα pickup για την ώρα δεν είναι στο στόχαστρό μας αν και βοηθάμε μετατροπείς να το κάνουν. Στο τέλος της ημέρας θα το δούμε αλλά για την ώρα είμαστε προσηλωμένοι στα τρέχοντα μοντέλα».
- Η επόμενη ερώτηση. Έχει να κάνει με τα motorsport. Και μπορεί να έχει εμπλοκή στο Dakar η σε τοπικά πρωταθλήματα αλλά θα δούμε, τελικά, τη Dacia στο WRC;
«Δε θα το κάνουμε διότι δεν συμπεριλαμβάνεται στις λέξεις-πυλώνες που προαναφέραμε!»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης το Dacia Sandero - Το SUV που «παραμονεύει»
Dacia: Ετοιμάζει νέο πολυτελές Coupe SUV - Όλα όσα γνωρίζουμε




_77761_471140_type12133.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_475752_type13129.jpg)


_77761_475612_type13129.jpg)