Πριν από μία εβδομάδα, η Αστυνομία ανακοίνωσε ότι συνέλαβε δύο άτομα τα οποία λειτουργούσαν τρεις παράνομες κοινότητες στο Viber, μέσω των οποίων τα περισσότερα από 201.000 μέλη τους ενημερώνονταν για τη διενέργεια αστυνομικών ελέγχων στα οδικά δίκτυα της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης.
Η είδηση αυτή «άνοιξε τη συζήτηση» για την αποτελεσματικότητα μιας τέτοιας ενέργειας, από τη στιγμή που είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθούν νέες κοινότητες και - κυρίως - υπάρχουν εφαρμογές (apps) στις οποίες η συγκεκριμένη πληροφόρηση παρέχεται δωρεάν σε εκατομμύρια χρήστες, με πιο διαδεδομένη το app χαρτών και GPS, Waze.
Σε αυτό προσφέρονται real time ειδοποιήσεις για κάμερες και μπλόκα της Τροχαίας, με τους χρήστες να έχουν τη δυνατότητα, την ώρα που πραγματοποιούν μια διαδρομή, να προσθέσουν οι ίδιοι την ύπαρξη αστυνομικών ελέγχων σε συγκεκριμένο σημείο, αλλά και οποιοδήποτε άλλο συμβάν θέλουν (κίνηση, έργα, ακινητοποιημένο όχημα κλπ).
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», η Κυβέρνηση ζήτησε από την Google, η οποία το 2013 αγόρασε το Waze έναντι 1,1 δισ. δολαρίων, να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη δυνατότητα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες της. Κυβερνητικές πηγές επεσήμαναν στην εφημερίδα ότι «με δεδομένη την καλή συνεργασία της Google με την Ελλάδα, αναμένεται να γίνει δεκτό το αίτημα της ελληνικής πλευράς, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να νομοθετήσει σχετικά».
«Όπως και να ’χει, όσο συνεργάσιμοι και αν είναι οι άνθρωποι της Google και όσο καλή και άμεση επικοινωνία και να έχουμε μαζί τους, λόγω και του γεγονότος ότι λειτουργούν στην Ελλάδα, θα πρέπει να νομοθετήσουμε για να σταματήσουμε τη δημοσίευση σημείων τροχονομικών ελέγχων», ανέφερε κυβερνητικός παράγοντας στο «Πρώτο Θέμα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, η ενημέρωση που παρέχεται από αυτές τις εφαρμογές για την ύπαρξη καμερών «δεν αποτελεί τόσο μεγάλο ζήτημα για τις ελληνικές Αρχές», καθώς, όπως τόνισαν κυβερνητικά στελέχη στην εφημερίδα, «σκοπός της τοποθέτησης και χρήσης των καμερών είναι να αναγκαστούν οι δυνητικά παραβατικοί οδηγοί να κόψουν ταχύτητα. Να λειτουργήσουν δηλαδή οι κάμερες αποτρεπτικά για τους παραβάτες και όχι να κόψουν κλήσεις».
Αντίθετα, δεν ισχύει το ίδιο στην περίπτωση ενημέρωσης για «μπλόκα» της Τροχαίας, μιας και η προειδοποίηση σχετικά με το σημείο που βρίσκεται κλιμάκιο αστυνομικού ελέγχου ευνοεί κυρίως κακοποιούς. Με αυτό τον τρόπο, κάποιος που κάνει λαθρεμπόριο, μεταφέρει ναρκωτικά, ή ακόμα και συμμορίες ληστών γνωρίζουν από ποια διαδρομή πρέπει να μην ακολουθήσουν για να αποφύγουν με τους αστυνομικούς. Το ίδιο ισχύει και με τους μεθυσμένους οδηγούς. «Ένας μεθυσμένος οδηγός που θα αποφύγει το αλκοτέστ, μπορεί να σκοτώσει έναν δικό σου άνθρωπο που βρίσκεται στον δρόμο», εξήγησε κυβερνητικό στέλεχος.
Ωστόσο, η δίωξη για τέτοιου είδους ενημέρωση στο διαδίκτυο κινείται πολλές φορές στα όρια μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας. Στο άρθρο 292Β του Ποινικού Κώδικα προβλέπεται τιμωρία για όσους παρεμποδίζουν συγκοινωνίες ή έργο δημόσιας υπηρεσίας. Υπό αυτό το πρίσμα, η ενημέρωση που παρέχεται για μπλόκα μπορεί να ερμηνευθεί ότι παρεμποδίζει το έργο της Αστυνομίας. Ωστόσο, υπάρχει και η ερμηνεία ότι η γνωστοποίηση των σημείων αποτελεί απλά μια πληροφορία σε ανοιχτή πλατφόρμα επικοινωνίας.
Πηγή: «Πρώτο Θέμα»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τροχαία: Σε αυτούς τους δρόμους μπαίνουν οι νέες κάμερες - Ποια παράβαση θα βεβαιώνουν






ΔΗΜΟΦΙΛΗ




_77761_473036_type13129.jpg)
_77761_457174_type13129.jpg)