Το 2025 εξελίσσεται σε μία όλο και πιο δύσκολη χρονιά για την Porsche. Η απόφαση για ραγδαία αλλαγή στρατηγικής και απομάκρυνση από τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας δεν ήρθε τυχαία, ενώ ενέχει και σημαντικό κόστος, την ώρα που ο CEO Oliver Blume αποπέμφθηκε από τον ρόλο του, με τον Michael Leiters να τον αντικαθιστά από την 1η Ιανουαρίου 2026.
Σε μία από τις πρόσφατες τοποθετήσεις του, ο Blume είχε προαναγγείλει μεταξύ άλλων 1.900 απολύσεις εργαζομένων ως το 2029, λόγω της οικονομικά δυσμενούς κατάστασης στον οργανισμό.
Αυτή η κατάσταση πλέον αποτυπώνεται και επίσημα από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Porsche, και φανερώνουν μία πολύ δυσάρεστη για την εταιρεία εικόνα.
Κατά το πρώτο 9μηνο του 2025, η Porsche σημείωσε έσοδα από τις πωλήσεις της τάξης των 26,86 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,7 δισ. ευρώ σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2024.
Το νούμερο, όμως, που αποκαλύπτει το μέγεθος του προβλήματος για τους Γερμανούς είναι αυτό του λειτουργικού κέρδους, καθώς για το 2025 ως τώρα η Porsche έχει καταγράψει κέρδος 40 εκ. ευρώ. Το 2024, αυτό το ποσό έφτανε τα 4,03 δισ. ευρώ, δηλαδή υπήρξε μείωση της τάξης του 99%.
Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις νέων μοντέλων, επήλθε μείωση 6 ποσοστιαίων μονάδων, ή αλλιώς 13.000 αυτοκινήτων, σε σχέση με το περασμένο έτος.
Αναλυτικά:
1ο - 3ο τρίμηνο 2025 | 1ο - 3ο τρίμηνο 2024 | Διαφορά | |
Έσοδα πωλήσεων | €26,86 δισ. | €28,56 δισ. | -6,0% |
Λειτουργικό κέρδος | €40 εκ. | €4,03 δισ. | -99,0% |
Λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων | 0,2% | 14,1% | |
Παραδόσεις | 212.509 | 226.026 | -6,0% |
Παρά ταύτα, η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη ότι αυτές οι δυσκολίες είναι μόνο προσωρινές. Ο Δρ Jochen Breckner, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για τα Οικονομικά και την Πληροφορική, δήλωσε:
«Σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, έχουμε δημιουργήσει ισχυρές χρηματικές ροές. Ταυτόχρονα, έχουμε ενισχύσει περαιτέρω τη στρατηγική μας ευθυγράμμιση. Τώρα εφαρμόζουμε με αποφασιστικότητα σαφείς αποφάσεις.
«Τα φετινά αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν τον αντίκτυπο της στρατηγικής μας αναπροσαρμογής. Ωστόσο, αυτά τα μέτρα είναι απαραίτητα. Αποδεχόμαστε συνειδητά τα προσωρινώς ασθενέστερα οικονομικά στοιχεία, προκειμένου να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και την κερδοφορία της Porsche μακροπρόθεσμα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Και όμως! Porsche 911 Turbo S του «κουτιού» πωλείται στο Facebook Marketplace (photos)
Porsche 911: Σε ποια χώρα είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο σε όλες τις κατηγορίες
Και Turbo και Electric: Η νέα Porsche Cayenne των 1.000 PS έρχεται να βάλει «φωτιά» (video)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ