Μήνας γεμάτος χιλιόμετρα, καλώδια φόρτισης και… περίσσια περιέργεια. Από το «αντισυμβατικό» plug-in crossover της Audi, μέχρι το σουηδοκινεζικό SUV με ηλεκτρική αυτονομία 200 km, και από το εξηλεκτρισμένο Ford pick-up μέχρι το premium BMW και το σπορ CUPRA, σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Audi A3 Allstreet TFSI e S tronic 204 PS: Πρακτικό Plug-in με χαρακτήρα
Κόντρα στο ρεύμα των ογκωδών SUV, το Audi A3 Allstreet αποτελεί μια plug-in πρόταση με απόδοση 204 PS που ταιριάζει ιδανικά στο «ψηλωμένο» αμάξωμα και στο διακριτικό crossover στυλ. Η Singleframe μάσκα, οι πλαϊνές προστατευτικές λωρίδες και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος φέρούν στην καθημερινότητα διάθεση για εξορμήσεις, ενώ η καμπίνα, όντας οδηγοκεντρική και μοντέρνα, συνδυάζει αναδιπλούμενα καθίσματα, προσεγμένα υλικά και εξελιγμένο ambient φωτισμό με επιλογή 30 χρωμάτων. Το προαιρετικό SONOS 3D ηχοσύστημα με τα 15 ηχεία δίνει μια... συναυλιακή χροιά στα χιλιόμετρα, ενώ το μόνο αρνητικό στοιχείο ίσως είναι το πορτμπαγκάζ των 280 L (μέχρι 1.100 L με αναδίπλωση), αναγκαίο κακό λόγο της μπαταρίας που υπάρχει κάτω από τον χώρο φόρτισης.
Κάτω από το καπό, ο 1.5 TFSI evo2 των 150 PS και 250 Nm κινητήρας βενζίνης συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 116 PS ενσωματωμένο στο 6άρι S tronic κιβώτιο. Η συνολική απόδοση του κινητήριου συνόλου ανέρχεται στα 204 PS και τα 350 Nm, τιμές που στο δρόμο μεταφράζονται σε 7,4 sec από στάση για τα πρώτα 100 km/h, τελική 225 km/h και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 140 km/h. Η μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh υποστηρίζει φόρτιση AC 11 kW και για πρώτη φορά σε plug-in Audi, DC έως 50 kW, που σημαίνει φόρτιση 10–80% σε 26 min. Στην πράξη, η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 139 km, με κατανάλωση που είδαμε να κατεβαίνει έως 0,4 L/100 km και 15–16 kWh/100 km.
Στο οδηγικό κομμάτι, το ζύγισμα 55/45 και η ειδική ρύθμιση της ανάρτησης για το πρόσθετο βάρος δίνουν «δεμένο» πάτημα, ενώ το drive select επιτρέπει εναλλαγές διάθεσης από οικονομία σε ένταση. Έτσι, το A3 Allstreet TFSI e παντρεύει ηλεκτρική άνεση, σοβαρή οικονομία και σπορ ευστροφία για όσους δεν θέλουν να καταφύγουν σε ένα Q3, αλλά θέλουν να κάνουν εξορμήσεις στη φύση σε ένα πιο ευέλικτο αμάξωμα.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Audi A3 Allstreet TFSI e S tronic 204 PS ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
Lynk & Co 08 PHEV: Το πρώτο στην Ευρώπη με 200 km ηλεκτρική αυτονομία
Η τρίτη πράξη της Lynk & Co δυναμώνει τον ευρωπαϊκό παλμό της μάρκας με ένα μεγάλο SUV που ξεχωρίζει σε σχεδίαση, άνεση και κυρίως αποδοτικότητα. Με μήκος 4.802 mm, πόρτες χωρίς πλαίσιο, αναδυόμενες λαβές και φωτιστική υπογραφή που τραβά βλέμματα, το 08 συνδυάζει στιλ με ουσία.
Η καμπίνα αποπνέει premium αύρα διαθέτοντας ψηφιακό πίνακα 10,2’’, κεντρική οθόνη 15,4’’, πλούσιους αποθηκευτικούς χώρους και πίσω καθίσματα που «κακομαθαίνουν» ακόμα και τους πιο ψηλόσωμους. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 540 L (έως 1.254 L), με έξυπνο διπλό πάτωμα για καλώδια και μικροαντικείμενα, ενώ στην έκδοση More το ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 23 ηχεία και το μασάζ στα μπροστινά καθίσματα ολοκληρώνουν την εμπειρία.
Το σύστημα συνδυάζει 1.5 turbo κινητήρα βενζίνης, ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, NMC μπαταρία 39,6 kWh και αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 345 PS, προσφέροντας επιδόσεις 0–100 km/h σε 6,8 sec και τελική 185 km/h, με κίνηση εμπρός. Το μεγάλο «ατού» είναι η ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 200 km, η οποία μαζί με το ρεζερβουάρ των 60 L δίνει εμβέλεια περίπου 1.100 km. Η φόρτιση ολοκληρώνεται σε 4,5 h σε wallbox , ενώ σε ταχυφορτιστή φτάνει τα 85 kW και χρειάζεται μόλις 33 min.
Στην πρώτη μας επαφή στα Μέγαρα, το βάρος των 2.112 kg θυμίζει ότι δεν γεννήθηκε για πίστα, όμως ο πολιτισμένος τρόπος κύλισης, το στιβαρό πάτημα, οι ελεγχόμενες κλίσεις του αμαξώματος και το καλοζυγισμένο τιμόνι αναδεικνύουν τον πραγματικό του χαρακτήρα: ήσυχο, άνετο, ουσιαστικά αποδοτικό. Η απουσία paddles στερεί λίγο «παιχνίδι», αλλά στην καθημερινότητα το 08 προβάλει ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα PHEV μεγάλου μεγέθους.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Lynk & Co 08 PHEV ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
Ford Ranger PHEV Wildtrak: Το pick-up που εξηλεκτρίζει την κατηγορία
Η εικόνα ενός θηριώδους pick-up σε φόρτιση ξενίζει, μέχρι να οδηγήσεις το Ford Ranger PHEV. Με μήκος άνω των 5 m, μεταξόνιο 3.270 mm, γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας 30,2°/24,2°/20,4° αντίστοιχα και 226 mm απόσταση από το έδαφος, το Wildtrak δηλώνει από μακριά τις off-road προθέσεις του. Η καρότσα με ηλεκτρικό κάλυμμα, οι ράγες, η σπορ μπάρα στη καρότσα και τα LED πλαισιώνουν τον «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα, ενώ περνώντας στην καμπίνα τα πράγματα αλλάζουν και όλα έχουν μια πιο premium και πολυτελή αίσθηση: κάθετη οθόνη 12’’ (SYNC 4A), ψηφιακός πίνακας 8’’, άψογη συναρμογή και ηχομόνωση που θυμίζει premium SUV, διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενο τιμόνι και ασύρματη φόρτιση.
Ο 2.3 L EcoBoost συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 75 kW και μπαταρία 11,8 kWh αποδίδοντας συνολικά 281 PS και 697 Nm. Η τεράστια ροπή θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα τόσο από επαγγελματίες που θέλουν να φορτώσουν τη καρότσα όσο και κατά την ρυμούλκηση που μπορεί να φτάσει τους 3,5 τόνους. Οι επιδόσεις είναι για τα δεδομένα του εντυπωσιακές: 0–100 km/h σε 6,8 sec, τελική ταχύτητα 180 km/h, με την EV αυτονομία έως 50 km να καλύπτει άνετα αστικά δρομολόγια, ενώ οι καταναλώσεις κυμαίνονται από 3,8–4,0 L/100 km στην πόλη σε υβριδική λειτουργία και έως 8,5–9,0 L/100 km στον αυτοκινητόδρομο με άδεια μπαταρία. Το 10άρι αυτόματο αλλάζει υποδειγματικά, τα επτά Drive Modes και τα τέσσερα E-Modes προσαρμόζουν πλήρως τη συμπεριφορά του συνόλου, ενώ το e-4WD με κοντές/μακριές και μπλοκέ πίσω κάνει το «βαρύ» έργο να φαίνεται εύκολο.
Στην πράξη, το Ranger PHEV κινείται με αυτοπεποίθηση παντού. Στην πόλη θέλει χώρο, αλλά ανταποδίδει με αθόρυβη EV κίνηση και χαμηλό κόστος μετακίνησης. Στο επαρχιακό δίκτυο δείχνει πιο «πολιτισμένο» απ’ όσο θα περίμενες, ενώ όταν τελειώσει η άσφαλτος βρίσκεται στο στοιχείο του.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Ford Ranger PHEV Wildtrak ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
BMW X3 30e xDrive: Δυναμικό plug-in με ποιότητα και αυτονομία
Η X3 30e xDrive εκπροσωπεί τη «χρυσή τομή» της BMW ανάμεσα σε ποιότητα κύλισης, τεχνολογία και αποδοτικότητα. Με μήκος 4.755 mm, πλάτος 1.920 mm και ύψος 1.660 mm, προβάλλει ισορροπημένες αναλογίες, με τη χαρακτηριστική μάσκα «νεφρών» και τους μεγάλους αεραγωγούς, να δημιουργούν παρουσιαστικό με έντονη προσωπικότητα, ενώ το πίσω μέρος παραμένει κομψό με καθαρές γραμμές. Η καμπίνα συνδυάζει υλικά υψηλής ποιότητας με εργονομία «υποδειγματική», το iDrive παραμένει πρότυπο σε φιλικότητα και τα 460 L του πορτμπαγκάζ (έως 1.600 L) καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες. Ο εξοπλισμός υποβοήθησης περιλαμβάνει ό,τι θα ζητήσεις από ένα premium SUV, με ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, κάμερα 360°, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και αυτόματο παρκάρισμα.
Μηχανολογικά, η πλατφόρμα CLAR(Cluster Architecture) και η ανάρτηση McPherson εμπρός με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω χαρίζουν ακρίβεια και άνεση. Ο 2 L TwinPower Turbo απόδοσης 190 PS και 310 Nm ροπής συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 184 PS. Το σύστημα στο σύνολο του αποδίδει 299 PS και 450 Nm, τα οποία περνάνε μέσω τους Steptronic αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και του συστήματος xDrive και στους τέσσερις τροχούς. Από πλευράς επιδόσεων η BMW X3 30e xDrive επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,2 sec , η τελική της ταχύτητας ανέρχεται στα 215 km/h, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία φτάνει έως 140 km/h. Το επιπλέον βάρος γίνεται αισθητό στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά δεν αλλοιώνει τη συνολική αίσθηση κύρους και τον έλεγχο αμαξώματος που περιμένεις από BMW.
Η μπαταρία των 19,7 kWh χαρίζει 81–90 km WLTP ηλεκτρικής αυτονομίας και φορτίζει σε περίπου 2h45m σε AC 11 kW, χωρίς δυστυχώς να υποστηρίζεται ταχεία φόρτιση. Η κατανάλωση με φορτισμένη μπαταρία πέφτει στα 0,9–1,1 L/100 km και 22,3–24,0 kWh/100 km, ενώ με άδεια μπαταρία κυμαίνεται στα 7,2–7,9 L/100 km. Με 72.900 € τιμή εκκίνησης δεν είναι φθηνή, παραμένει όμως μία από τις πιο ολοκληρωμένες premium PHEV προτάσεις για οικογενειακά χιλιόμετρα και εταιρική χρήση.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του BMW X3 30e xDrive ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 272 PS: Στιλ και επιδόσεις για το εκρηκτικό SUV
Το μοντέλο που «γέννησε» την ταυτότητα της CUPRA επιστρέφει ανανεωμένο και πιο ώριμο από ποτέ στην ισχυρότερη plug-in εκδοχή του. Η «shark-nose» αισθητική, τα matrix LED με τη τριγωνική υπογραφή και το φωτιζόμενο σήμα πίσω υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα. Με 4.451 x 1.839 x 1.537 mm (Μήκος x Πλάτος x Ύψος), μεταξόνιο 2.679 mm και 150 mm απόσταση από το έδαφος το Formentor διαθέτει ένα δυναμικό, αλλά και πρακτικό αμάξωμα. Περνώντας στη καμπίνα των επιβατών η CUPRA έχει δημιουργήσει ένα ποιοτικό, σύγχρονο και εντυπωσιακά σχεδιασμένο εσωτερικό με σαφή σπορ προσανατολισμό. Η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης είναι ιδανικά διαμορφωμένη, προκειμένου ο οδηγός να έχει άμεση πληροφόρηση και αίσθηση του πλαισίου, με τα bucket καθίσματα να στηρίζουν άριστα το σώμα και τη γενικότερη εργονομία να κερδίζει τις εντυπώσεις από τη στιγμή που μπαίνεις στο αυτοκίνητο. Οι χώροι είναι υπερπλήρης για οικογένεια, αν και το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 345 L εξαιτίας της μπαταρίας.
Το μηχανικό σύνολο που κινεί το Formentor αποτελείται από τον 1.5 TSI κινητήρα βενζίνης ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 19,7 kWh αποδίδοντας 272 PS και 400 Nm στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι αξιοσημείωτες αν αναλογιστή κανείς και το βάρους 1.740 kg αμάξωμα και ανέρχονται σε 7,2 sec για τα 0–100 km/h, 220 km/h τελική, με ρεαλιστική ηλεκτρική αυτονομία 90–100 km (119 km WLTP). Στις μετρήσεις μας είδαμε περίπου 5 L/100 km σε μεικτό κύκλο, 15,5 kWh/100 km αμιγώς ηλεκτρικά και γύρω στα 7 L/100 km στον αυτοκινητόδρομο με αποφορτισμένη μπαταρία. Το CUPRA Drive Profile και το προαιρετικό DCC επιτρέπουν από λεπτή ρύθμιση άνεσης έως έντονη σπορ διάθεση, ενώ τα ειδικά E-modes (E-Mode, Hybrid, Battery Hold, Battery Charge) κάνουν τη διαχείριση ενέργειας παιχνίδι.
Στο δρόμο, το πλαίσιο MQB Evo με την ανάρτηση που αποτελείται από McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρουν σφικτή αίσθηση που αρμόζει σε κάθε σπόρ μοντέλο και παραμένει σημείο αναφοράς προσφέροντας ακριβές τιμόνι, μικρές κλίσεις αμαξώματος και υψηλή ποιότητα κύλισης. Με 47.490 € τιμή στην Ελλάδα, απαλλαγή τελών και CO2 13 g/km, πλούσιο εξοπλισμό (matrix LED, Sennheiser, 12,9’’ infotainment, πλήρη ADAS) και εγγύηση 5 έτη/100.000 km για το αυτοκίνητο (8 έτη/160.000 km για μπαταρία), το VZ e-Hybrid 272 PS αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη και απολαυστική έκδοση του Formentor μέχρι σήμερα.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 272 PS ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε στην Ισπανία τα νέα SEAT Ibiza και Arona
Δοκιμάζουμε το Volkswagen T-Roc Dream 1.5 150 DSG: Premium εμπειρία με προσιτή τιμή
Δοκιμάζουμε το εξαιρετικά ικανό και πρακτικό Dacia Bigster 1.2 MHEV 4Χ4 130




ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_470368_type13129.jpg)


