Provost: «Ο κόσμος δεν αγοράζει νέα αυτοκίνητα γιατί οι μισθοί δεν επαρκούν»


«Καμπανάκι» χτύπησε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Francoise Provost, λέγοντας ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, προκειμένου η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου να είναι εφικτή για μεγαλύτερη μερίδα των Ευρωπαίων πολιτών.

  • ΦΩΤ.: SARAH AUBEL, RENAULT
  • 11/11/2025

Η ευρωπαϊκή αγορά βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο. Από τη μία πλευρά, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται, έχοντας επανέλθει σε γενικές γραμμές στα προ-πανδημίας επίπεδα. Ταυτόχρονα, ο στόλος των αυτοκινήτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθεί να γερνά.

Τα τελευταία χρόνια, οι τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πλησιάζουν όλο και περισσότερο εκείνες των θερμικών μοντέλων, εφαρμόζοντας το όφελος που προσφέρει το εκάστοτε πρόγραμμα επιδότησης αγοράς EV της κάθε χώρας, όπως για παράδειγμα το ελληνικό «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις οι τιμές παραμένουν σε δυσπρόσιτα επίπεδα για μεγαλύτερα μοντέλα, με αποτέλεσμα πολλοί εν δυνάμει αγοραστές να επιλέγουν να κρατήσουν το παλιό τους όχημα και να μην κάνουν τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό.

Σύμφωνα με τον CEO του Ομίλου Renault, Francois Provost, η μέση ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους ανέρχεται πλέον στα 12,5 έτη, ξεπερνώντας κατά πολύ το όριο που στοχεύει η ΕΕ στον δρόμο προς την πλήρη εξανθράκωση.

«Σήμερα έχουμε κανονισμούς για την εξανθράκωση, και αυτό έχει οδηγήσει σε πολύ υψηλές τιμές για τους πελάτες. Ο κόσμος δεν μπορεί να αγοράσεί αυτοκίνητα, γιατί οι μισθοί δεν επαρκούν. Και, φυσικά, οι αγοραστές δεν είναι ευχαριστημένοι», σχολίασε ο Provost.

«Έτσι, ο στόλος των αυτοκινήτων γερνά, η μέση ηλικία είναι περίπου 12,5 χρόνια, δεν υπάρχει πρόοδος στην εξανθράκωση, ούτε βελτίωση στην οδική ασφάλεια, γιατί οι πολίτες δεν αγοράζουν καινούργια οχήματα. Και ως αποτέλεσμα, η αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται σοβαρά.

«Γι αυτό πρέπει να αλλάξουμε λογική και να ξεκινήσουμε από το βασικό ερώτημα: σε ποια τιμή πρέπει να φτάσουμε ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν ξανά να αγοράζουν καινούρια αυτοκίνητα;» αναρωτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault.

Ενδεικτικά, στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθαν στο 6,9% για τον Σεπτέμβριο του 2025, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Αντίστοιχα, το ποσοστό για το πρώτο 9μηνο, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο άγγιξε το 5,5%, την ίδια στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται στο 16,1%.

Το νέο Renault Twingo E-Tech θα αποτελέσει, μαζί με τα Renault 5 E-Tech και Renault 4 E-Tech, τον εκπρόσωπο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα κατηγορία EV της ευρωπαϊκής αγοράς
Το νέο Renault Twingo E-Tech θα αποτελέσει, μαζί με τα Renault 5 E-Tech και Renault 4 E-Tech, τον εκπρόσωπο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα κατηγορία EV της ευρωπαϊκής αγοράς

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κομισιόν βρίσκεται μερικές εβδομάδες πριν την ανακοίνωση μιας νέας πρωτοβουλίας που αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο που διαμορφώνονται οι τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια νέα κατηγορία μικρών, οικονομικών EV που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα τετράκυκλα και τα «συμβατικά» ηλεκτρικά μοντέλα, η οποία θα απαλλάσσεται από τους κανονισμούς ασφαλείας που οφείλουν να πληρούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα μεγαλύτερα προϊόντα τους.

Με τον τρόπο αυτό, το κόστος παραγωγής θα διατηρείται χαμηλά και οι κατασκευαστές θα μπορούν να προσφέρουν προσιτά αυτοκίνητα πόλης χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Renault Megane E-Tech: Με νέες μπαταρίες, αυξημένη αυτονομία και φρέσκο σχεδιασμό (photos)

Άνοιξαν οι παραγγελίες για το νέο Renault Clio (τιμές-εκδόσεις)

Renault Arkana: Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης esprit Alpine στην Ελλάδα (πίνακας)