Δείτε μια Citroen Xantia Activa με υδροπνευματική ανάρτηση να «χορεύει» στο Nurburgring (video)


Πέρασαν περισσότερα από 30 χρόνια, αλλά η Citroen Xantia Activa Turbo με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης συνεχίζει να εντυπωσιάζει… ακόμα και μέσα στο Nurburgring.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: YOUTUBE/Misha Charoudin
  • 10/11/2025

Ο πασίγνωστος YouTuber, Misha Charoudin, έχει κάνει το Nurburgring «δεύτερο σπίτι» του, έχοντας οδηγήσει… αμέτρητα αυτοκίνητα στη διάσημη γερμανική πίστα και ανεβάζοντας τα σχετικά video στο κανάλι του. Άλλα ήταν πανίσχυρα, άλλα ήταν εμβληματικά, πολλά είχαν βελτιώσεις, ενώ ορισμένα έδειξαν «απρόσμενα» εντυπωσιακό χαρακτήρα.

Ωστόσο, η πρόσφατη εμπειρία που είχε με μια Citroen Xantia Activa Turbo τον ξετρέλανε. Ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και χαρακτηρίστηκε από την φημισμένη υδροπνευματική ανάρτηση «Hydractive II», ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, η οποία εξασφάλιζε ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και βελτίωνε την ακρίβεια του τιμονιού. Μπορείτε να μάθετε τα πάντα γι’ αυτήν πατώντας ΕΔΩ.

«Αυτό το αυτοκίνητο είναι από έναν άλλο κόσμο. Ο τρόπος που μπορείς να το οδηγήσεις και ισορροπεί με τους νόμους της φυσικής είναι απίστευτος», τόνισε ενθουσιασμένος από τη συμπεριφορά της Xantia στα κερμπς και τις στροφές της πίστας. Το γαλλικό μοντέλο βρέθηκε στα χέρια του από έναν θαυμαστή του και έτσι δεν έχασε την ευκαιρία να τεστάρει τις δυνατότητές του.

Το συγκεκριμένο αντίγραφο είχε μεγαλύτερο turbo σε σχέση με το εργοστασιακό και έτσι η ισχύς του 2λιτρου κινητήρα ανέβηκε από τους 147 PS στους 230 PS. Ωστόσο, η συμπεριφορά στις στροφές και όχι η τελική ταχύτητα - ο Charoudin έφτασε και στα όρια των 210 km/h - ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Ενδεικτικό ότι κατάφερνε να ακολουθεί μια σύγχρονη BMW M3 G80, πριν η γερμανική μπερλίνα καταφέρει να του «ξεφύγει» στις ευθείες λόγω της μεγαλύτερης ισχύος.

Άλλωστε, η Xantia Activa με την υδροπνευματική ανάρτηση κατείχε για 25 χρόνια (από το 1999 έως το 2024) το ρεκόρ στη δοκιμασία αποφυγής ταράνδου (moose test) που πραγματοποιήθηκε από το σουηδικό Teknikens Varld, με ταχύτητα 85 km/h, πριν καταρριφθεί, κατά μόλις 1 km/h, από μία Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey.

Με «όπλο» και τα φρένα με μεγαλύτερες δαγκάνες, που προέρχονταν από την έκδοση με V6 κινητήρα, η Xantia Activa Turbo δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στην πίστα του Nurburgring. Το σύστημα πέδησης ουδέποτε υπερθερμάνθηκε, ενώ η θερμοκρασία λαδιού έφτασε μέχρι τους 125 βαθμούς Κελσίου, κάτι αποδεκτό για τέτοιες συνθήκες οδήγησης.

Δείτε την «παράσταση» του γαλλικού μοντέλου στη διάσημη πίστα στο video που ακολουθεί:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Nurburgring: Αυτά είναι τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα στην «Πράσινη Κόλαση» (πίνακας)

Η Porsche 911 Turbo S «πετάει» στο Nurburgring - Πόσο κατέβασε τον χρόνο από την προκάτοχό της (video)

Ford: Τα 5+1 θρυλικά μοντέλα του «μπλε οβάλ» που θέλουμε να δούμε ξανά στους δρόμους