Η ταχύτατη εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τις επιδόσεις. Η άμεση ροπή και η ακαριαία απόκριση στο γκάζι έδωσαν στους οδηγούς πρόσβαση σε μια δύναμη που μέχρι πρόσφατα συναντούσαμε μόνο σε sport μοντέλα. Η κινεζική κυβέρνηση, όμως, επιδιώκει να περιορίσει αυτή τη δυνατότητα μέσα από μια νέα, αρκετά τολμηρή ρύθμιση.
Στο προσχέδιο της οδηγίας με τίτλο «Technical specifications for motor vehicles driving on the road» περιλαμβάνεται μια πρόταση που θέτει νέο πλαίσιο για την εκκίνηση κάθε οχήματος: μετά από κάθε ενεργοποίηση της μίζας, το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε λιγότερο από 5 sec, εκτός εάν ο οδηγός απενεργοποιήσει μόνος του αυτόν τον περιορισμό.
Η λογική πίσω από τον περιορισμό
Οι κινεζικές αρχές υποστηρίζουν ότι το μέτρο έχει ως στόχο τη μείωση των αιφνίδιων, απότομων επιταχύνσεων, οι οποίες αποτελούν συχνό φαινόμενο στα σύγχρονα ηλεκτρικά και στα ισχυρά θερμικά μοντέλα. Η βιομηχανία έχει ήδη περάσει στο στάδιο όπου μοντέλα όπως το Xiaomi SU7 Ultra ή το Tesla Model S Plaid προσφέρουν επιδόσεις που πριν από λίγα χρόνια θα θεωρούνταν αδιανόητες για αυτοκίνητα παραγωγής.
Η πρόταση, όμως, δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά. Καλύπτει όλα τα επιβατικά οχήματα, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα. Η εφαρμογή θα γίνεται μέσω του λογισμικού του αυτοκινήτου, το οποίο θα “μαλακώνει” την επιτάχυνση κατά την εκκίνηση. Ο οδηγός θα μπορεί φυσικά να επαναφέρει την πλήρη ισχύ, αλλά θα πρέπει να το κάνει κάθε φορά που μπαίνει στο όχημα, προσθέτοντας ακόμα ένα κουμπί στη πληθώρα όλων των άλλων, που πρέπει να πατηθεί για να απενεργοποιήσει ένα σύστημα που του στερεί την ευχαρίστηση της οδήγησης. Οι παλιές καλές εποχές που έβαζες το κλειδί στη μίζα και ξεκινούσες πέραν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, κάνοντας μας να τις αναπολούμε όλο και πιο πολύ.
Πώς αλλάζει η καθημερινή εμπειρία του οδηγού
Η ιδέα ότι ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων θα ξεκινά συστηματικά σε περιορισμένη λειτουργία δεν είναι εύκολο να γίνει αποδεκτή από τους λάτρεις της άμεσης απόκρισης. Ακόμη και σε μοντέλα που είναι σχεδιασμένα για άνεση και όχι για επιδόσεις, η υποχρεωτική ενεργοποίηση μιας τέτοιας λειτουργίας προσθέτει ένα επιπλέον βήμα σε μια διαδικασία που μέχρι σήμερα ήταν αυτόματη.
Παράλληλα, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου εγείρει και πρακτικά ερωτήματα: πόσο αποτελεσματικό θα είναι στη μείωση των ατυχημάτων; Πόσο εύκολα θα παρακάμπτεται; Και, κυρίως, ποια θα είναι η αντίδραση των οδηγών που βλέπουν την εμπειρία τους να διαμορφώνεται από ρυθμιστικές παρεμβάσεις που θεωρούν υπερβολικά παρεμβατικές;
Αν η πρόταση αυτή υιοθετηθεί, θα αποτελέσει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πώς οι κυβερνήσεις προσπαθούν να προσαρμοστούν στην εποχή των ηλεκτρικών, όχι μόνο ενθαρρύνοντας, αλλά και ρυθμίζοντας με αυστηρότερο τρόπο τις δυνατότητές τους. Η συζήτηση που έχει ανοίξει δείχνει ότι η μετάβαση στη νέα κινητικότητα δεν αφορά μόνο περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά και το πώς αντιλαμβανόμαστε την ίδια τη σχέση μας με την ισχύ και την τεχνολογία.
Η Κίνα μπορεί να είναι η πρώτη που εξετάζει ένα τέτοιο μέτρο, αλλά δεν αποκλείεται να δούμε αντίστοιχες ιδέες να εμφανίζονται και σε άλλα σημεία του πλανήτη, καθώς οι επιδόσεις συνεχίζουν να εκτοξεύονται και οι προβληματισμοί για την οδική ασφάλεια παραμένουν στο προσκήνιο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan: Κατασκεύασε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζει με τον ήλιο
Υπερπυκνωτές με διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα αλλάζουν τα δεδομένα για τα υβριδικά
Αποστολή στην Κίνα - YangWang U8: Το PHEV SUV που αρνείται να σταματήσει στο νερό (video)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_471315_type13129.jpg)




