Με τη δημοσίευση του «πακέτου μέτρων για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε το πρώτο βήμα προς την επίτευξη του μεγάλου στόχου που δεν είναι άλλος από την εκμηδένιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Οι σημερινές προτάσεις αναγνωρίζουν ορθά την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία και τεχνολογική ουδετερότητα, ώστε η πράσινη μετάβαση να στεφθεί με επιτυχία. Αυτό αποτελεί μια σημαντική αλλαγή σε σύγκριση με την ισχύουσα νομοθεσία», δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της ACEA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. «Ωστόσο, ο διάβολος μπορεί να κρύβεται στις λεπτομέρειες. Τώρα θα μελετήσουμε το πακέτο και θα συνεργαστούμε με τους νομοθέτες για να ενισχύσουμε τις προτάσεις όπου χρειάζεται».
Η ACEA, πάντως, εκτιμά πως «το πακέτο χρειάζεται πιο αποφασιστικά μέτρα για να διευκολυνθεί η μετάβαση τα επόμενα χρόνια. Χωρίς επείγουσα δράση σχετικά με τις ευελιξίες για τα αυτοκίνητα και τα vans το 2030, η δράση για το 2035 μπορεί να έχει περιορισμένο αποτέλεσμα. Επιπλέον, η επιβολή αυστηρών όρων σε διάφορα στοιχεία του πακέτου μπορεί να έχει αντιπαραγωγικό αποτέλεσμα στην τεχνολογική καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα. Συγκεκριμένα, οι αυστηρές απαιτήσεις ''κατασκευασμένο στην ΕΕ'' και το προτεινόμενο σύστημα αντιστάθμισης εκπομπών χρειάζονται περαιτέρω προσεκτική αξιολόγηση».
Παράλληλα η ACEA «χαιρετίζει την ιδιαίτερη προσοχή που δίνεται στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV), ένα τμήμα οχημάτων που βρίσκεται σε δεινή κατάσταση, μέσω του μέσου όρου συμμόρφωσης και του στόχου μείωσης για το 2030, καθώς και μια σειρά μέτρων στο Automotive Omnibus.
Ομοίως, η στοχευμένη τροποποίηση για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι ένα θετικό πρώτο βήμα, το οποίο πρέπει τώρα να υιοθετηθεί γρήγορα. Πρέπει να ακολουθήσει επιταχυνόμενη αναθεώρηση του κανονισμού για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, η οποία δεν μπορεί να περιμένει μέχρι το 2027. Ο τομέας χρειάζεται επείγουσα αξιολόγηση και τακτική παρακολούθηση της κατάστασης των πιο κρίσιμων συνθηκών που επιτρέπουν τη μετάβαση του τμήματος».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Fiat Grande Panda: Οι τιμές και εκδόσεις του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» στην Ελλάδα
Mercedes: Όλα τα μοντέλα των Γερμανών που θα κάνουν πρεμιέρα το 2026
Νέο Hyundai Bayon: Σημαντική αλλαγή στους κινητήρες - Η τιμή στην Ιταλία





ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_457418_type13129.jpg)




