Στον κόσμο των ιαπωνικών βελτιώσεων, όπου η υπερβολή συχνά γίνεται αυτοσκοπός, υπάρχουν μερικά ονόματα που ξεχωρίζουν για έναν διαφορετικό λόγο. Η Tommy kaira ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Δεν βασίστηκε ποτέ στην εντύπωση της στιγμής, αλλά σε μια πιο ώριμη, μεθοδική προσέγγιση, με αυτοκίνητα που έδειχναν εργοστασιακά, αλλά οδηγούνταν σαν κάτι εντελώς ανώτερο.
Ένα από τα πιο δυσεύρετα παραδείγματα αυτής της φιλοσοφίας, το Tommy kaira R-Z βασισμένο στο θρυλικό Nissan Skyline GT-R R34, βγήκε πρόσφατα ξανά στην επιφάνεια, αυτή τη φορά ως αντικείμενο δημοπρασίας. Και η αξία του αντικατοπτρίζει απόλυτα τη θέση που κατέχει στην ιστορία.
Περισσότερο από ένα απλώς βελτιωμένο GT-R
Η βάση του R-Z είναι το ήδη ξεχωριστό GT-R V-Spec, όμως η μετατροπή από την Tommy kaira ήταν πλήρης, τόσο σε αισθητικό όσο και σε μηχανικό επίπεδο. Η παραγωγή περιορίστηκε σε ελάχιστα αυτοκίνητα, με τις πηγές να κάνουν λόγο για μερικές δεκάδες, και ακόμη λιγότερα να έχουν διασωθεί σε αυθεντική κατάσταση μέχρι σήμερα.
Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι σαφείς αλλά όχι κραυγαλέες. Το ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και οι νέες γρίλιες προσδίδουν πιο συγκεντρωμένο χαρακτήρα, ενώ το διακριτικό chin spoiler ολοκληρώνει τη σιλουέτα, με τα φαρδύτερα φτερά και τα μαρσπιέ να ενισχύουν την παρουσία του αυτοκινήτου χωρίς να αλλοιώνουν τη βασική γραμμή του R34.
Στο πίσω μέρος, η σταθερή διπλή αεροτομή με αλουμινένια στηρίγματα προσφέρει αυξημένο down force, πιέζoντας το πίσω μέρος του αυτοκινήτου στο δρόμο, προσφέροντας καλύτερο κράτημα, φρενάρισμα και έλεγχο, ενώ παράλληλα αποτελεί και αισθητικό στοιχείο που αναβαθμίζει την εμφάνιση του οχήματος.
Για τους αυστηρούς φίλους της απόλυτης εργοστασιακής μορφής, οι παρεμβάσεις ίσως θεωρηθούν περιττές. Ωστόσο, στο σύνολό τους παραμένουν ισορροπημένες και πιστές στη φιλοσοφία της εποχής.
Μηχανική εξέλιξη με σαφή στόχο
Εκεί που το R-Z ξεχωρίζει πραγματικά είναι κάτω από το καπό. Ο θρυλικός εξακύλινδρος σε σειρά RB26DETT δεν περιορίστηκε σε απλές βελτιώσεις περιφερειακών. Η Tommy kaira αύξησε τον κυβισμό στα 2,7 L, τοποθέτησε ενισχυμένο και ελαφρύτερο στρόφαλο, καθως και μεγαλύτερα turbo, ανεβάζοντας την απόδοση στους 530 PS.
Ο αριθμός αυτός απέχει σημαντικά τόσο από την επίσημη εργοστασιακή τιμή των 276 PS, όσο και από την πραγματική ισχύ των στάνταρ R34, που συνήθως πλησίαζε τους 320 PS. Η αύξηση δεν ήρθε εις βάρος της αξιοπιστίας, καθώς το σύνολο σχεδιάστηκε ως ένα ολοκληρωμένο πακέτο και όχι ως μια απλή επίδειξη δύναμης. Την εικόνα συμπληρώνουν οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις Bilstein, τα φρένα AP Racing με εξαπίστονες δαγκάνες και οι εντυπωσιακές 19άρες σφυρήλατες μαγνησίου ζάντες, οι οποίες ξεχωρίζουν με το χρυσό τους φινίρισμα χωρίς να επιδιώκουν υπερβολική προβολή.
Συλλεκτική αξία με συγκεκριμένους αριθμούς
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προσφέρεται μέσω της ιαπωνικής δημοπρασίας Bingo, με την πώληση να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του επόμενου μήνα. Το οδόμετρο δείχνει 20.191 km, εκ των οποίων μόλις 2.000 έχουν προστεθεί τα τελευταία 15 χρόνια από τον τωρινό ιδιοκτήτη.
Η εκτιμώμενη τιμή κυμαίνεται μεταξύ 95 και 105 εκατομμυρίων γεν, ποσό που μεταφράζεται σε 603.000 έως 666.000 δολάρια.
Ένα νούμερο που δύσκολα δικαιολογείται μόνο με βάση τις επιδόσεις, αλλά γίνεται απολύτως κατανοητό αν συνυπολογιστούν η σπανιότητα, η ιστορική σημασία και η αυθεντικότητα της κατασκευής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan: Γιατί θα ήταν κρίμα να χαθεί από την Ευρώπη
Made in Japan: Δείτε πώς κατασκευάζεται το θρυλικό Nissan GT-R (video)
Ιεροσυλία: Ένα Nissan GT-R R33 έμεινε άθικτο για χρόνια - Δείτε το πριν και το μετά (video)



_77761_475970_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_475970_type13129.jpg)



_77761_460181_type13129.jpg)
_77761_472218_type13129.jpg)