Ο Lewis Hamilton έκανε το 2/3 στις περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο GP Ιταλίας, με τη Mercedes να παρουσιάζει θετικά δείγματα και τη μάχη για την pole position να αναμένεται ιδιαίτερα σκληρή. Ο George Russell ακολούθησε δεύτερος, ενώ στην τρίτη θέση τοποθετήθηκε ο Charles Leclerc, που επίσης μοιάζει αρκετά ανταγωνιστικός στο αγωνιστικό τριήμερο της «δεύτερης πατρίδας» του.
Με τους πρώτους πέντε οδηγούς της κατάταξης του FP3 να καλύπτονται από 0,150 sec, είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς ποιος θα είναι εκείνος που θα κατακτήσει την pole position το απόγευμα του Σαββάτου. Στη μάχη βρίσκονται αμφότερες οι Mercedes, όπως κι οι δύο McLaren, με τον Oscar Piastri να τοποθετείται τέταρτος, μπροστά από τον ομόσταβλό του, Lando Norris, ο οποίος ήρθε πέμπτος.
Ο Max Verstappen δε μοιάζει ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την ανταπόκριση του μονοθεσίου του, αφού παραπονέθηκε για ακόμη μια φορά ότι η RB20 του δε στρίβει, τόσο στις αργές όσο και στις γρήγορες στροφές. Συνεχίζουμε ωστόσο να μην έχουμε ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα της ταχύτητάς του σε ρυθμό κατατακτηρίων, αφού η Red Bull επέλεξε να τρέξει τη μέση γόμα στο FP3 και χρησιμοποίησε τη μαλακή μόνο για τα τελευταία 7-8 λεπτά της διαδικασίας. Ο Ολλανδός ήρθε έκτος στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ενώ ο teammate του, Sergio Perez, έμεινε στη 18η θέση.
Έβδομος ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz, ενώ ακολούθησαν οι δύο Williams στην όγδοη κι ένατη θέση, με τον Alex Albon να ηγείται του Franco Colapinto. Δεν αποκλείεται οι δύο τους να κάνουν την έκπληξη και να προαχθούν στο Q3, με δεδομένη τη φύση της πίστας, που ευνοεί μονοθέσια με χαμηλό drag, όπως αυτό της Williams. Άλλωστε, βρίσκονται σταθερά στην κορυφή της λίστας των υψηλότερων ταχυτήτων στις ευθείες μέχρι στιγμής στο αγωνιστικό τριήμερο.
Αντίστοιχη εικόνα έδειξαν την Παρασκευή κι οι Sauber, που εμφανίζουν παρόμοια χαρακτηριστικά με τη Williams, όμως δεν πλασαρίστηκαν ψηλά στο FP3. Θα μπορούσαν ενδεχομένως να περάσουν στο Q2, ιδιαίτερα αν η στρατηγική τους κι η τοποθέτησή τους στην πίστα κατά τη διάρκεια του Q1 είναι σωστή. Στη Monza συχνά παρατηρείται αυτό που μερικοί οδηγοί ονομάζουν «traffic heaven,» με το μικρό μήκος της πίστας να δημιουργεί αρκετή κίνηση. Αυτό είναι ένα στοιχείο που παραδοσιακά παίζει δραματικό ρόλο στα αποτελέσματα ιδιαίτερα του Q1.
Αναλυτικά η κατάταξη:
| Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
| 1 | Lewis Hamilton | 1m20.117s |
| 2 | George Russell | 1m20.210s |
| 3 | Charles Leclerc | 1m20.226s |
| 4 | Oscar Piastri | 1m20.252s |
| 5 | Lando Norris | 1m20.262s |
| 6 | Max Verstappen | 1m20.368s |
| 7 | Carlos Sainz | 1m20.463s |
| 8 | Alex Albon | 1m20.596s |
| 9 | Franco Colapinto | 1m20.905s |
| 10 | Nico Hulkenberg | 1m20.943s |
| 11 | Fernando Alonso | 1m20.968s |
| 12 | Daniel Ricciardo | 1m21.077s |
| 13 | Yuki Tsunoda | 1m21.141s |
| 14 | Pierre Gasly | 1m21.155s |
| 15 | Lance Stroll | 1m21.157s |
| 16 | Kevin Magnussen | 1m21.208s |
| 17 | Esteban Ocon | 1m21.258s |
| 18 | Sergio Perez | 1m21.287s |
| 19 | Valtteri Bottas | 1m21.357s |
| 20 | Zhou Guanyu | 1m22.035s |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Ιταλίας: Ο Bernd Maylander τράκαρε στην Parabolica με το Safety Car (photos-video)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ