F1: Πώς προετοιμάζεται η Honda για τη νέα εποχή - Οι πυρετώδεις διεργασίες λόγω της καθυστέρησης


Η Honda προετοιμάζεται για την επιστροφή στη Formula 1 το 2026, αναβιώνοντας την κληρονομιά της με προηγμένη υβριδική τεχνολογία και μια νέα συνεργασία με την Aston Martin.

  • ΦΩΤ.: Getty Images, Honda
  • 6/3/2025

Οι κανονισμοί της Formula 1 για το 2026 εισάγουν σημαντικές αλλαγές στις μονάδες ισχύος, με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της βιωσιμότητας. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (V6 turbo 1,6L) θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται, αλλά η ισχύς τους θα μειωθεί από 550-560 kW σε 400 kW. Αντίθετα, η ηλεκτρική ισχύς θα αυξηθεί από 120 kW σε 350 kW, ενισχύοντας τον υβριδικό χαρακτήρα των μονοθεσίων.

Μία από τις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές είναι η κατάργηση του συστήματος MGU-H, το οποίο ανακτούσε ενέργεια από τα καυσαέρια. Η έμφαση πλέον δίνεται στο MGU-K, που ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση, με δυνατότητα ανάκτησης έως 8,5 MJ ανά γύρο, διπλάσια από την προηγούμενη τιμή. Επιπλέον, τα μονοθέσια θα λειτουργούν με 100% βιώσιμα καύσιμα, μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. 

Για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, εισάγεται το σύστημα 'Manual Override', παρόμοιο με το 'push to pass' της IndyCar, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να αυξάνουν προσωρινά την ισχύ για προσπεράσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Honda πήρε την απόφαση το 2023, δύο χρόνια μετά την αποχώρησή της από το σπορ, να επιστρέψει, συνεργαζόμενη αποκλειστικά με την Aston Martin.

Πρόκειται μία μεγάλη αλλαγή στη στρατηγική που είχε χαράξει το Δ.Σ. της ιαπωνικής μάρκας το 2020, όταν και ανακοίνωσε πως με το τέλος της επόμενης χρονιάς θα έφευγε οριστικά από το grid. Η βιωσιμότητα, το αυξημένο βάρος που πέφτει πάνω στον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και η ρύθμιση του κόστους της εξέλιξης και κατασκευής των νέων PU έπεισε τους ανθρώπους της να επενδύσουν ξανά ένα σημαντικό ποσό στο κορυφαίο πρωτάθλημα του motorsport.

Έχοντας πάρει πολύτιμα μαθήματα από την περίοδο 2016-2021, οι Ιάπωνες κατάλαβαν τη σημασία της άμεσης και εκ του σύνεγγυς συνεργασία με την ομάδα την οποία προμηθεύουν. Δεν έπραξαν κατ' αυτόν τον τρόπο με τη McLaren, και το πλήρωσαν ακριβά, οπότε ξεκίνησαν να το εφαρμόζουν από το 2019 με τη Red Bull. Πλέον, έχοντας ήδη χτίσει γερές βάσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, ίδρυσαν και ένα παρακλάδι της HRC (Honda Racing Corporation) στη χώρα, την HRC UK, που θα εδρεύει στο Milton Keynes, μερικά χιλιόμετρα μακριά από τα κεντρικά της Aston στο Silverstone.

Ωστόσο, η σχετικά καθυστερημένη απόφαση να εμπλακούν ξανά στην F1 φέρνει σημαντικές προκλήσεις για τη Honda, η οποία πρέπει να συνεχίσει με την εξέλιξη όσων μερών μπορεί ως και την τελευταία στιγμή.

«Σκοπεύουμε να υποβάλουμε την ομολογιακή έγκριση τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους - δεδομένου ότι είχαμε μια ελαφρώς καθυστερημένη έναρξη, θέλουμε να πιέσουμε μέχρι την τελευταία στιγμή», δήλωσε ο Tetsushi Kakuda,επικεφαλής του project της F1 στην HRC.

«Είναι δύσκολο να πούμε ακριβώς τι ποσοστό προόδου έχουμε κάνει, αλλά πιστεύω ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημαντικό στάδιο.

«Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε την καύση σε υψηλές ταχύτητες, υπεισέρχονται επίσης παράγοντες που σχετίζονται με το καύσιμο. Το περιβάλλον αλλάζει δραστικά και τα πράγματα δεν θα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως πριν.

«Ωστόσο, για έναν βενζινοκινητήρα, ο αιώνιος στόχος είναι να καεί το καύσιμο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Προς το παρόν κατασκευάζουμε ένα περιβάλλον για να πετύχουμε κάτι παρόμοιο».

Προς το παρόν, η δουλειά πάνω στη νέα PU λαμβάνει χώρα στα κεντρικά της εταιρείας, στη Sakura, μαζί με την HRC US. 

Στην όλη διαδικασία, μεγάλη σημασία έχει και η προετοιμασία που θα κάνει η Aston Martin, με «μπροστάρηδες» τους Adrian Newey και Enrico Cardile, καθώς θα πρέπει να δώσει από νωρίς το στίγμα στη Honda για να μπορέσει κι αυτή με τη σειρά της να καταλήξει στις διαστάσεις του μοτέρ.

Οι πρώτες δοκιμές των νέων μονοθέσιων αναμένεται να γίνουν πίσω από κλειστές πόρτες το πενθήμερο 26-30 Ιανουαρίου 2026, στην πίστα της Βαρκελώνης, πριν το επίσημο τεστ στο Μπαχρέιν τον Φεβρουάριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο πόλεμος των αεροτομών: Η Red Bull κατηγορεί McLaren και Ferrari - Νέα τεστ από τη FIA

F1: Ο λόγος που ο Verstappen σήκωσε το μεσαίο δάχτυλο στις δοκιμές - Γιατί δεν τιμωρήθηκε (video)

Η Sauber πρωτοπορεί: Να με ποιον τρόπο εξασφαλίζει το τέλειο pit stop (video)