GP Ολλανδίας: Νίκη-χρυσάφι για τον Piastri, καταστροφή για τον Norris και τη Ferrari


Ο Oscar Piastri πήρε τη νίκη και μαζί ένα προβάδισμα 34 βαθμών από τον Lando Norris που εγκατέλειψε. Πρώτο βάθρο στην καριέρα του Isack Hadjar, καταστροφή με διπλή εγκατάλειψη για τη Ferrari.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES
  • 31/8/2025

Κάτω από τον συννεφιασμένο ουρανό στα παράλια της Βόρειας Θάλασσας διεξήχθη ο πρώτος αγώνας μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Στην εκκίνηση, ο Piastri κρατήθηκε 1ος, όμως ο Verstappen που ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα (σε αντίθεση με όλους τους οδηγούς γύρω του που πήραν τη μέση για την αρχή) πίεσε και πέρασε τον Norris για τη 2η.

Ο Hadjar έμεινε 4ος, με τον Leclerc 5ο, τον Russell πλέον 6ο και τον Hamilton 7ο, ενώ Lawson, Sainz και Albon έκλεισαν τη δεκάδα στους πρώτους γύρους, με τον Ταϊλανδό να κερδίζει 5 θέσεις.

Με την απειλή της βροχής να εντείνεται γύρο με τον γύρο, τα μαλακά ελαστικά του Verstappen είχαν φθαρεί σημαντικά, με αποτέλεσμα ο Norris να επιτεθεί και να κερδίσει την 2η θέση, έχοντας πέσει 4,5 sec πίσω από τον πρωτοπόρο Piastri.

Την ίδια ώρα, ο Leclerc ήταν κολλημένος στον διαχύτη του Hadjar για την 4η θέση, ενώ ο Russell είχε πέσει στα 2,2 sec πίσω τους.

Με το πέρασμα των γύρων, ο Norris μείωνε τη διαφορά από τον Piastri, έχοντας καθαρό αέρα μπροστά του. Εκείνη τη στιγμή, στον 16ο γύρο, άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες ψιχάλες στην πίστα, ιδίως στην τελευταία στροφή με τη μεγάλη κλίση.

Παρόλα αυτά, η κατάσταση δεν ήταν δραματική, κανείς δεν σκέφτηκε καν την αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ στη μάχη για τη νίκη η διαφορά σταθεροποιήθηκε στα 3,2 sec.

Στο μέσον της δεκάδας, ο Hamilton ήταν ο τελευταίος σε ένα «τρενάκι» μονοθέσιων που ξεκινούσε από τον 4ο Hadjar κι έφτασε ως τον ίδιο στην 7η θέση. Στον 23ο γύρο, ο Leclerc βγήκε από αυτό για να αλλάξει στη σκληρή γόμα.

Τότε ήταν που χτύπησε η καταστροφή για τον Hamilton, καθώς έκανε λάθος και βρέθηκε στις μπαριέρες της Στροφής 3, βγάζοντας το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε όλους όσους δεν είχαν μπει στα pits να το κάνουν, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στην κατάταξη.

Έτσι, ο Piastri ήταν ακόμα 1ος με εκμηδενισμένη διαφορά από τον Norris, με τον Verstappen τρίτο και τη μέση γόμα, και τους Hadjar, Russell, Leclerc, Lawson, Sainz, Ocon και Albon στη δεκάδα.

Η δράση συνεχίστηκε στο τέλος του 26ου γύρου, χωρίς καμία αλλαγή σε πρώτη φάση, παρά μόνο τον Sainz και τον Lawson που έπεσαν στην τελευταία θέση με κλαταρίσματα, καθώς είχαν επαφή στη Στροφή 1.

Στον 31ο γύρο, το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας τέθηκε σε ισχύ για να καθαρίσει η πίστα από τα θραύσματα σε εκείνο το σημείο της πίστας.

Με την επιστροφή σε καθεστώς πράσινης σημαίας, ο Leclerc τα έδωσε όλα για όλα και πέρασε με τσαμπουκά τον Russell στη Στροφή 11, έχοντας και επαφή με τον Βρετανό. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η επαφή έπρεπε να εξεταστεί μετά το πέρας του αγώνα.

Στα μισά του αγώνα, ο μηχανικός αγώνα του Norris εξήγησε στον οδηγό του ότι δεν προκύπτουν ευκαιρίες από τη στρατηγική, και ότι αν ήθελε τη νίκη θα έπρεπε να παλέψει στα ίσια με τον Piastri, με τη διαφορά σε εκείνο το σημείο στα 1,4 sec.

Πίσω τους, ο Hadjar είχε να σκεφτεί τον επιτιθέμενο Leclerc, αλλά έβλεπε μπροστά τον Verstappen και το ενδεχόμενο να παλέψει για την 3η θέση και το βάθρο στον 15ο αγώνα της καριέρας του, με τη Racing Bulls.

Με τη ζημιά του Russell από την επαφή με τον Leclerc, η Mercedes ζήτησε από τον οδηγό της να ανταλλάξει θέσεις με τον Antonelli ώστε να παλέψει εκείνος με τον Μονεγάσκο, προς μεγάλη έκπληξη του Βρετανού.

Στη μάχη της νίκης, ο Norris είχε μείνει κολλημένος στα 1,3 sec πίσω από τον Piastri, όμως προσπαθούσε δέκατο το δέκατο να μπει σε απόσταση DRS.

Ο Antonelli μπήκε στα pits στον 52ο γύρο, πέφτοντας 8ος, για να βάλει τη μαλακή γόμα και να πιέσει τα πράγματα για να πάρει την θέση από τον Leclerc, με τη Ferrari να αντιδρά. Ο Μονεγάσκος, πάντως, έμεινε μπροστά από τον Ιταλό. Ωστόσο, στη μάχη που δώσανε στην κεκλιμένη Στροφή 3, ο Antonelli μπήκε στην εσωτερική και χτύπησε τον Leclerc πίσω αριστερά, με αποτέλεσμα να βρει στις μπαριέρες και να εγκαταλείψει, κάνοντας το 2/2 για τη Ferrari σήμερα. Ασφαλώς, ο οδηγός της Mercedes τιμωρήθηκε με 10 sec ποινής.

Με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ξανά στην πίστα, άπαντες βρήκαν την ευκαιρία τους για ακόμα ένα «δωρεάν» pit stop, με τον Piastri 1ο, τον Norris 2ο και τον Verstappen 3ο - με τη διαφορά ότι και πάλι ο Ολλανδός είχε τη μαλακή γόμα κι οι ΜcLaren χρησιμοποιημένη σκληρή. 

Η δράση συνεχίστηκε στο τέλος του 57ου γύρου, χωρίς αλλαγές στην κατάταξη, με εξαίρεση τον Bearman που κατάφερε να περάσει τον Bortoleto για την 10η θέση.

Μπροστά, ο Norris έμενε κολλημένος στον Piastri στην τρίτη πράξη της μάχης τους για τη νίκη, όμως δεν τα κατάφερε καθώς στον 66ο γύρο είδε τον κινητήρα της McLaren του να παραδίδει πνεύμα, μόλις 6 γύρους πριν το φινάλε. Έτσι, η διαφορά από τους 9 βαθμούς φτάνει στους 34. 

Με αυτό το ατυχές για τον Norris συμβάν, ο Hadjar κατάφερε να ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά στην καριέρα του, στη rookie season του, στο πρώτο βάθρο της Racing Bulls υπό αυτήν την ονομασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποκάλυψη: Ο Hamilton δεν ήταν αποδεκτός στη Ferrari - «Το 90% ψήφισε αρνητικά»

Ένας 24χρονος εκατομμυριούχος θέλει να επαναφέρει την Caterham στη Formula 1

F1 2026: Η FIA δεν θέλει μία επανάληψη της μονοτονίας του 2014 και παίρνει τα μέτρα της