Από το 2021 ισχύει στη Formula 1 το μέτρο του ορίου στους προϋπολογισμούς των ομάδων, του λεγόμενου budget cap, που στόχο έχει τον περιορισμό στα αλόγιστα έξοδα των ισχυρότερων συνδυασμών και τη μείωση της ψαλίδας ανάμεσα στους πιο δυνατούς και τους πιο αδύναμους του grid.
Για το διάστημα 2023-2025, το όριο τέθηκε στα 135 εκ. δολάρια, όμως τα ολοένα αυξανόμενα έξοδα έχουν οδηγήσει τη FIA στην απόφαση να αυξήσουν το cap κατά 80 εκ. δολάρια, στα 215 εκ. δολάρια, αρχής γενομένης από το 2026.
Μάλιστα, για την Audi, που θα έχει βάση και στο Hinwil της Ελβετίας λόγω της εξαγοράς της Sauber, θα ισχύσει υψηλότερο όριο καθώς οι μισθοί στη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης είναι 35-45% υψηλότεροι σε σχέση με εκείνους σε Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο, όπου εδρεύουν οι υπόλοιπες ομάδες του grid.
Μιλώντας στο RacingNews365.com, ο επικεφαλής οικονομικής διαφάνειας της FIA, Federico Lodi, εξήγησε τον λόγο της αύξησης, αλλά και την πολυπλοκότητα της δόμησης του νέου κανονιστικού πλαισίου βάσει των αναγκών και των 11 ομάδων:
«Έχουμε λάβει υπόψη ορισμένες προσαρμογές κατά τον καθορισμό του ανώτατου ορίου κόστους, με βάση τον [παγκόσμιο] πληθωρισμό από το 2021, με το σωρευτικό αποτέλεσμα να συνυπολογίζεται στο επίπεδο του ανώτατου ορίου κόστους. Έτσι, το όριο των 215 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ που ορίστηκε για τις ομάδες από το 2026 είναι βασικά το αποτέλεσμα δύο παραγόντων».
«Το αρχικό όριο είναι το σημερινό ανώτατο όριο δαπανών, υπάρχει η επίδραση του συσσωρευμένου πληθωρισμού, καθώς και η επίδραση των δαπανών που επί του παρόντος βρίσκονται εκτός του πλαισίου που έχουμε θεσπίσει. Συνολικά, λοιπόν, δεν υπάρχει πραγματική αύξηση του κεφαλαίου, είναι απλώς ένας διαφορετικός τρόπος υπολογισμού – και αυτός ήταν ο κύριος λόγος πίσω από την απόφαση να εισαχθεί ένα υψηλότερο ανώτατο όριο κόστους».
«Δεν θα συνεπάγεται υψηλότερες δαπάνες για τις ομάδες, επειδή απλώς ήδη επιβαρύνονται με τα έξοδα, αλλά απλώς τα εντάσσουν στο ανώτατο όριο, και έτσι το ανώτατο όριο κόστους πρέπει να είναι υψηλότερο».
«Η διαμόρφωση των κανόνων είναι αρκετά περίπλοκη, η σύνταξή τους δεν είναι εύκολη υπόθεση, επειδή υπάρχουν 10, τώρα 11 [με την Cadillac] διαφορετικές ομάδες με διαφορετικά προγράμματα, προοπτικές και προτεραιότητες».
«Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι αν είχαμε την ευκαιρία να συντάξουμε οι ίδιοι τους κανονισμούς, πιθανώς οι κανονισμοί θα ήταν ελαφρώς διαφορετικοί, αλλά προφανώς πρέπει να έχουμε συναίνεση. Επομένως, πρέπει να κάνουμε παραχωρήσεις, και γι' αυτό καταλήξαμε να έχουμε 20-25 εξαιρέσεις αντί για πέντε ή έξι. Είναι περίπλοκο, αλλά αυτή είναι η πρόκληση του να υποστηρίξουν όλες οι ομάδες μια πρόταση που κάνουμε, οπότε υπάρχει πολλή δουλειά πίσω από τα παρασκήνια για να τις συζητήσουμε και να τις πείσουμε, και αυτό απαιτεί χρόνο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Max Verstappen κέρδισε με Ferrari! (video)
Έρευνα στον κινητήρα του Leclerc θα κάνει η Ferrari - Το πρόβλημα στο Μπακού
Ο Fernando Alonso για το πότε θα αποσυρθεί: «Αν το μονοθέσιο είναι καλό το 2026...»





ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_473264_type13129.jpg)



_77761_449175_type13129.jpg)
