Η Formula 1 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη Βραζιλία για το Grand Prix του Σάο Πάολο, όμως ήδη κοιτάζει μπροστά, στα τέλη Νοεμβρίου, όταν θα επισκεφθεί για τέταρτη φορά το Κατάρ.
Η πίστα του Λοσαΐλ έχει γίνει πια «φόβητρο» για την Pirelli, καθώς η χάραξή της καταπονεί ιδιαιτέρως τα ελαστικά, και σε συνδυασμό με τα απότομα, «κοφτερά» kerbs, ο κίνδυνος για κλατάρισμα είναι εξαιρετικά υψηλός. Μόνο το 2021 καταγράφηκαν τέσσερις αστοχίες, κάτι που έβαλε σε σημαντικές υποψίες τον Ιταλό κατασκευαστή για το μέλλον.
Η πρώτη κίνηση ήταν να μεταφερθούν τα όρια της πίστας πιο κοντά στην αγωνιστική γραμμή, ώστε να μην πιέζουν οι οδηγοί, να μην πατάνε εκτός, αυξάνοντας το ρίσκο για ένα κλατάρισμα ή -έστω- υπέρμετρη φθορά. Αυτό το μέτρο δε λειτούργησε, οπότε το 2023 θεσπίστηκε ένα όριο 18 γύρων ανά σετ ελαστικών για όλους τους οδηγούς, για όλες τις διαθέσιμες γόμες, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο κλαταρίσματος. Αυτό σήμαινε ότι κάθε οδηγός έπρεπε κάνει τουλάχιστον 3 pit stop, με τη συγκεκριμένη απόφαση να προκαλεί αντιδράσεις τόσο από τις ομάδες, όσο -φυσικά- και από το κοινό.
Για το 2024, η Pirelli εξέδωσε απλώς μία σύσταση προς τις ομάδες να μην ξεπεράσουν τους 24 γύρους ανά stint, ενώ συνεργάστηκε με τη FIA και τους ανθρώπους της πίστας για να αλλάξουν τα kerbs, κάνοντάς τα επίπεδα, κι άρα λιγότερο «επώδυνα» για τα ελαστικά. Ακόμα κι έτσι, Lewis Hamilton και Carlos Sainz είχε κλαταρίσματα σχεδόν ταυτόχρονα, στον 34ο γύρο του αγώνα, αν και πιστεύεται πως σε αυτές τις αστοχίες συνεισέφεραν και τα θραύσματα που βρίσκονταν στην πίστα από τον καθρέφτη της Williams του Alex Albon.
Ρεπορτάζ του Auto Motor und Sport αναφέρει πως φέτος η Pirelli συζητά με τις ομάδες ώστε να τεθεί ένα υποχρεωτικό όριο χιλιομέτρων.
Το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο χιλιομέτρων βρίσκεται ακόμη υπό διαπραγμάτευση, αλλά σε τελική ανάλυση, αυτό πιθανότατα θα σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να αλλάξουν ελαστικά τουλάχιστον δύο φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Σάο Πάολο: Σάμπα, sprint και δράση - Δείτε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του τριημέρου
F1: Πώς μεταδίδονται στον «αέρα» τα team radio - Ποια μπλοκάρονται και ποια λογοκρίνονται
Δεν ξεχνά το Άμπου Ντάμπι ο Wolff: «Ένας τρελός μάς στέρησε το πρωτάθλημα το 2021»





ΔΗΜΟΦΙΛΗ




