Την Τετάρτη 12/11, η Audi έκανε την πρώτη της επίσημη παρουσίαση ενόψει του ντεμπούτου της στη Formula 1 το 2026. Αποκάλυψε το livery με το οποίο θα αγωνιστεί τη νέα χρονιά, όταν και θα έχει πια ολοκληρώσει στο 100% την εξαγορά της Sauber Motorsport.
Η ομάδα θα έχει τρεις βάσεις: μία κεντρική στο Neuburg της Γερμανίας για την κατασκευή και εξέλιξη της μονάδας ισχύος, αυτή της Sauber στο Hinwil της Ελβετίας για το σασί, και ακόμη ένα κέντρο έρευνας κι εξέλιξης στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο θα γίνεται και recruiting μηχανολόγων-μηχανικών από τα πανεπιστήμια της χώρας.
Οι αρχικές δυσκολίες στην εξέλιξη του πολύπλοκου υβριδικού συστήματος για το 2026, με τον θερμικό V6 κινητήρα 1,6 L turbo και τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος ως και 350 kW, έχουν πια περάσει στο παρελθόν - δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, αλλά σίγουρα έχει υπάρξει πρόοδος, και η ίδια η FIA θεσπίζει κανονισμό που θα επιτρέπουν σε όσους κατασκευαστές έχουν μείνει πίσω να καλύψουν το χαμένο έδαφος.
Μας χωρίζουν, όμως, κάτι παραπάνω από δύο μήνες από την πρώτη φορά που τα 22 μονοθέσια (έρχεται κι η Cadillac ως 11η ομάδα στο grid) θα πατήσουν πίστα στη Βαρκελώνη, σε ένα πενθήμερο τεστ κεκλεισμένων των θυρών από τις 26 ως τις 30 Ιανουαρίου. Εκεί, χωρίς δημοσιογράφους, φωτογράφους, τηλεοπτική κάλυψη και λοιπά αδιάκριτα βλέμματα, όλοι θα πάρουν μία πρώτη εικόνα από τα δημιουργήματά τους.
Η Audi κάνει το μεγάλο βήμα στην F1 μετά από μία απόφαση του VW Group να αναθερμάνει την παρουσία του στο motorsport, την οποία μείωσε στο ελάχιστο στον απόηχο του Dieselgate. Τώρα, θέλει να συνδεθεί ξανά με την ταχύτητα και το θέαμα, αξιοποιώντας την πλούσια ιστορία του, με την Audi ειδικά να έχει να επιδείξει σπουδαίες επιτυχίες στα Grand Prix της προπολεμικής περιόδου.
«Η είσοδός μας στη Formula 1 είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου», δήλωσε ο CEO της μάρκας, Gernot Dollner. «Είναι το επόμενο βήμα στην ανανέωση της εταιρείας, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας στην παγκόσμια σκηνή».
«Φυσικά, η Formula 1 είναι γεμάτη συγκινήσεις. Ωστόσο, η Audi εισέρχεται με μια σαφή λογική πίσω από την απόφασή της. Το budget cap εξασφαλίζει οικονομική βιωσιμότητα, ενώ η παγκόσμια δημοφιλία της F1 προσφέρει απαράμιλλη προβολή για τη μάρκα. Το γεγονός αυτό ανοίγει νέες ευκαιρίες για να προσελκύσουμε επιπλέον κοινό – ιδιαίτερα στις βασικές αγορές μας: τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα».
«Η ιστορία της Audi στη Formula 1 μόλις ξεκινά, αλλά ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν πάντα μέρος της ταυτότητάς μας. Από τα Silver Arrows της Auto Union της δεκαετίας του 1930 έως την κυριαρχία στα touring cars, τα ράλι και τις νίκες στις 24 ώρες του Λε Μαν – όποτε η Audi συμμετείχε σε μια σειρά αγώνων, ακολουθούσε η επιτυχία. Η Audi δεν συμμετείχε ποτέ μόνο για να ανταγωνιστεί, αλλά με στόχο να ηγηθεί, να καινοτομήσει και να νικήσει. Αυτό ακριβώς επιδιώκουμε στη Formula 1».
Πρωτάθλημα το 2030
Της ομάδας ηγείται ο Mattia Binotto, πάλαι ποτέ team principal της Ferrari και επί σχεδόν τρεις δεκαετίες μηχανικός της. Πρόκειται για ακόμη έναν επικεφαλής ομάδας της F1 που έχει μηχανολογικό υπόβαθρο, που έχει εικόνα από τα τεχνικά του σπορ. Η κίνηση δεν είναι τυχαία.
Ο Ιταλός έχει θέσει και τον πρώτο ξεκάθαρο στόχο της Audi.
«Αυτό είναι το πιο συναρπαστικό project στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αν όχι σε ολόκληρο τον αθλητισμό» δήλωσε. «Ο στόχος είναι σαφής: να παλεύουμε για το πρωτάθλημα μέχρι το 2030. Αυτή η διαδρομή απαιτεί χρόνο, τους κατάλληλους ανθρώπους και μια νοοτροπία συνεχούς βελτίωσης».
«Η Formula 1 είναι ένα από τα πιο ανταγωνιστικά περιβάλλοντα. Το να γίνεις πρωταθλητής είναι μια διαδικασία που θέλει χρόνο. Θα γίνουν λάθη, αλλά το να μαθαίνεις από αυτά είναι αυτό που οδηγεί στη μεταμόρφωση».
Μία δυνατή Audi στη Formula 1 θα ανεβάσει το επίπεδο στον θεσμό, αλλά είναι σίγουρα πως και η Audi έχει ανάγκη την επιτυχία για να δείξει τι μπορούν να κάνουν οι μηχανές της στους εν δυνάμει πελάτες της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Πότε μπορεί να στεφθεί πρωταθλητής ο Norris - Υπάρχει ακόμα ελπίδα για τον Verstappen;
«Καρφιά» Elkann στους οδηγούς της Ferrari: «Πρέπει να μιλάνε λιγότερο»





ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_474132_type13129.jpg)


