Στο Λας Βέγκας νικητής αναδείχθηκε ο Max Verstappen ο οποίος πήρε την πρωτιά από τα χέρια του poleman Lando Norris στην αρχή του αγώνα, και μετά δεν κοίταξε ποτέ πίσω του.
Ο Βρετανός περιορίστηκε στη 2η θέση, ενώ ο Oscar Piastri τερμάτισε 4ος, σε ένα αποτέλεσμα που ευνοεί απόλυτα τον πρώτο, καθώς αύξησε τη διαφορά του από τον teammate του στους 30 βαθμούς και από τον Verstappen αρκετά ώστε να θεωρείται απίθανο ο Ολλανδός να διεκδικήσει τον τίτλο.
Ωστόσο, και οι δύο οδηγοί της McLaren αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα του αγώνα, καθώς και στα δύο μονοθέσια το plank (το κάτω μέρος του πατώματος) είχε φθαρεί περισσότερο από οσό ορίζουν οι κανονισμοί.
Σε ζητήματα τεχνικής φύσης, οι αγωνοδίκες δεν έχουν περιθώριο ερμηνείας των κανονισμών και αποδίδουν τις προβλεπόμενες ποινές ανάλογα το παράπτωμα.
Συνέπεια αυτής της απόφασης είναι η αλλαγή των ισορροπιών στο πρωτάθλημα. Ο Norris παραμένει πρώτος, αλλά με διαφορά 24 βαθμών από τον Piastri και τον Verstappen, με δύο αγώνες κι ένα sprint να απομένουν.
Επομένως, ο 4κις πρωταθλητής διατηρεί ακόμα ζωντανές τις ελπίδες του και μάλιστα πιο ρεαλιστικά από ποτέ για τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του.
Στα του αγώνα, στο βάθρο ανεβαίνει ο Kimi Antonelli, έστω κι αν δεν το έκανε πραγματικά, ενώ θέσεις κερδίζουν και οι Leclerc, Sainz, Hadjar, Hulkenberg, Hamilton, Ocon και Bearman, με τους δύο τελευταίους να βαθμολογούνται ενώ τερμάτισαν εκτός δεκάδας.
Τι απαντά η McLaren
Σε ανακοίνωση της ομάδας, ο team principal Andrea Stella, εξήγησε γιατί τα μονοθέσιά της βρέθηκαν τελικά παράτυπα, αποδίδοντας το ζήτημα στο φαινόμενο του porpoising, δηλαδή της αναταραχής στις υψηλές ταχύτητες.
«Μετά το Grand Prix Λας Βέγκας, έγινε γνωστό ότι έχουμε παραβεί το Άρθρο 3.5.9 των Τεχνικών Κανονισμών, που υπαγορεύει ότι πρέπει το plank να έχει πάχος 9 mm με το τέλος του αγώνα. Στο μονοθέσιο του Norris η απόκλιση ήταν 0,12 mm, ενώ σε εκείνο του Piastri στα 0,26 mm».
«Κατά τη διάρκεια του αγώνα, και τα δύο μονοθέσια υπέφεραν από υπερβολικό porpoising, το οποίο δεν παρατηρήσαμε στις ελεύθερες δοκιμές. Εξετάζουμε τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη συμπεριφορά του μονοθέσιου, συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης της τυχόν ζημιάς που υπέστησαν και τα δύο αυτοκίνητα, την οποία διαπιστώσαμε μετά τον αγώνα και η οποία οδήγησε σε αύξηση της κίνησης του πατώματος».
«Όπως σημείωσε η FIA, η παράβαση ήταν ακούσια, δεν υπήρξε σκόπιμη προσπάθεια παράκαμψης των κανονισμών και υπήρχαν επίσης ελαφρυντικά».
«Ζητούμε συγγνώμη από τον Lando και τον Oscar για την απώλεια βαθμών σήμερα, σε μια κρίσιμη στιγμή για την πορεία τους στο πρωτάθλημα, μετά από δύο ισχυρές επιδόσεις από τους δύο τους όλο το Σαββατοκύριακο. Ως ομάδα, ζητούμε επίσης συγγνώμη από τους συνεργάτες και τους οπαδούς μας, η υποστήριξη των οποίων σημαίνει πολλά για εμάς».
«Αν και αυτό το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά απογοητευτικό, παραμένουμε πλήρως συγκεντρωμένοι στους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: Leclerc και Hamilton απαντούν στον Elkann και ρίχνουν τους τόνους
F1: Το όνομα Hakkinen επιστρέφει στη McLaren μετά από 24 χρόνια!





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





