Μπορεί στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στα χρόνια της κρίσης να κινούνται σε ρηχά νερά, ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει και στον υπόλοιπο κόσμο.
Οι αγορές κινούνται με θετικό πρόσημο, με τις προβλέψεις, τουλάχιστον για τις αναπτυγμένες των ΗΠΑ και της Ευρώπης για τα επόμενα χρόνια να θέλουν ακόμη μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων.
Είναι μόνον «καταναλωτική ανάγκη» το αίτιο της αυξανόμενης ζήτησης των αυτοκινήτων ή η πίεση που ασκείται με το έναν ή άλλο τρόπο από τις εταιρείες παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων (και όχι μόνον αυτοκινήτων) και η αχαλίνωτη προσφορά νέων προϊόντων που κάνουν όλο και περισσότερα πράγματα;
Προφανώς και η απάντηση δεν πρέπει να αναζητηθεί σε έναν γκουρού του μάρκετινγκ… Είναι απλή.
Όπως και να έχει όμως, όλη αυτή η υπερπροσφορά νέων καταναλωτικών προϊόντων απαιτεί νέους, πιο καινοτόμους, τρόπους προώθησης.
Στα πιο «καθημερινά» προϊόντα, όπως είναι τα είδη νοικοκυριού, ενδυμασίας κ.α., παρατηρούμε ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν πάρει ένα σημαντικό κομμάτι.
Πλέον, τίποτε δεν είναι ικανό να αντισταθεί στην επέλαση του διαδικτύου, όσον και αν κάποιοι κλάδοι αντιστέκονται στην απελευθέρωση του τρόπου διάθεσης και πώλησης των προϊόντων τους.
Με λίγα λόγια μέσω αποκλειστικού δικτύου πωλήσεων, ώστε να μπορούν να ελέγχονται -κυρίως- οι τιμές.
Είναι ακριβώς το ίδιο που ζητά η ΕΕ (μέσω τρόικας) με την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων στην Ελλάδα, το οποίο δεν ζητά από την αυτοκινητοβιομηχανία, αποδεχόμενη αιτιολογίες περί της ιδιαιτερότητας τους προϊόντος (κυρίως θέματα ασφάλειας).
Ακόμη και η άρση του blog exemption δεν στάθηκε ικανή για να σπάσει όλη αυτή την αλυσίδα διανομής-πώλησης-συντήρησης, παρά μόνο να επιτρέψει σε αντιπροσώπους να μπορούν να πωλούν στις εκθέσεις τους πέραν της μιας μάρκας αυτοκίνητα (σε διακριτό χώρο).
Digital show rooms και social media...
Απ΄ ότι φαίνεται όλο αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ, καθώς οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν ένα άνοιγμα σε νέους τρόπους προώθησης και διάθεσης των αυτοκινήτων, προσπαθώντας να περικόψουν «ενδιάμεσους» ώστε τα προϊόντας τους να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά και οι περίφημοι στόχοι πωλήσεων να επιτευχθούν.
Σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, τα digital show rooms είναι γεγονός, εκεί όπου μπορείς να ενημερωθείς για τα πάντα για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει και ίσως με πιο εμπεριστατωμένο τρόπο να ανακαλύψεις το πώς λειτουργούν νέα συστήματα και τεχνολογίες.
Πλέον, σε όλα αυτά μπαίνουν και τα social media μέσω σχετικών εφαρμογών που αναπτύσσουν οι ίδιες οι εταιρείες.
Ήδη η Nissan στην Ισπανία έδειξε τον δρόμο και το πρώτο αυτοκίνητο που πουλήθηκε μέσω Twitter είναι γεγονός. Ο Raul Escolano, έκανε όλη τη διαδικασία αγοράς του X-Trail χωρίς να χρειαστεί καν να πάει στην έκθεση, μέσω διαδικτύου, παρά μόνον για την παραλαβή του αυτοκινήτου, έχοντας από πριν τα κλειδιά στην τσέπη του. Του τα είχε στείλει με courier η ίδια η εταιρεία!
Βεβαίως, δεν έχει ανακοινωθεί εάν η συγκεκριμένη πώληση είχε και κάποιο πριμ για τον ίδιο, καθώς είναι σίγουρο ότι ο νέος τρόπος πώλησης έχει και αυτόν τον στόχο.
Πιο ανταγωνιστικές τιμές πώλησης που προκύπτουν από τα μικρότερα λειτουργικά κόστη.
Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι είναι ακόμη είναι νωρίς για την πλήρη επικράτηση των πωλήσεων αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου, το μέλλον όμως είναι μπροστά και καλό είναι να βλέπουμε και πέρα από τη μύτη μας. Ακόμη και εμείς οι ίδιοι που εργαζόμαστε και στον έντυπο Τύπο…




ΔΗΜΟΦΙΛΗ