PEMA Historic Acropolis Rally: Ο ξεχωριστός κύριος Latvala...


Η προσωπικότητα του αγωνιστικού διευθυντή της Toyota Gazoo Racing, συζητήθηκε περισσότερο από τις εντυπωσιακές επιδόσεις του

Δεν χωρά αμφιβολία ότι η μεγάλη «ατραξιόν» του φετινού PEMA Historic Acropolis Rally ήταν ο Jari-Matti Latvala. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing λογικά τράβηξε επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, καθώς εκατοντάδες φανατικών του WRC έσπευσαν να τον απολαύσουν στις 13 ειδικές διαδρομές του αγώνα, αλλά και στην εκκίνηση και φυσικά στο service park της Ιτέας.

Ο Latvala έκλεψε την παράσταση ποικιλοτρόπως. Όχι μόνον επειδή από την πρώτη ειδική του αγώνα «έριξε» 50 sec τον Ghislain de Mevius, στέλνοντας του ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι «εγώ είμαι το αφεντικό εδώ και δεν θα μπορέσετε να με φτάσετε». Άλλωστε motorsport είναι αυτό. Κι όταν έχεις τρεις σερί εγκαταλείψεις, πάντα υπάρχει ο… φόβος ότι κάτι μπορεί να μην πάει καλά.

Όποιος βρέθηκε στην Ιτέα, όμως, είχε την ευκαιρία να απολαύσει έναν διαφορετικό Latvala. Παρά την ένταση του αγώνα και το μεγάλο διακύβευμα, μιας και οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα πέραν της νίκης θα περιόριζε αισθητά τις ελπίδες του για κατάκτηση του τίτλου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, ο Φινλανδός ήταν πραγματικά ένα παράδειγμα προς μίμηση.

Δεν θα σταθούμε στο ότι ήταν χαμογελαστός, προσηνής και έβγαζε φωτογραφίες με όλον τον κόσμο και ειδικά με τα μικρά παιδιά. Ούτε στο ότι όποιος (Έλληνας) αγωνιζόμενος του ζητούσε να του υπογράψει το αυτοκίνητο, αυτός με μεγάλη χαρά το έπραττε. Όσο με τον τρόπο με τον οποίον συμπεριφερόταν στους συνεργάτες του.

Ντίβα; Καμία σχέση. Το αντίθετο. Ένας άνθρωπος που πέραν του ότι ακόμα και το νεράκι του το έπαιρνε μόνος του από το ψυγείο και στο τέλος πετούσε το μπουκαλάκι στα σκουπίδια, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να το έδινε σε κάποιον συνεργάτη του κι ο ίδιος να… χαλαρώνει στον κλιματισμό, ήταν συνεχώς πάνω από τους μηχανικούς του και φρόντιζε να τους εξηγεί με λεπτομέρειες τι ήθελε να του διορθώσουν στην Toyota Celica ST185 της προσωπικής συλλογής του (έχει άλλες τρεις ολόιδιες στη Φινλανδία!).

Ένας άνθρωπος που μιλούσε συνεχώς ήρεμα, με ευγένεια στους συνεργάτες του και στους μηχανικούς του, που φρόντιζε να ανοίγει την πόρτα στη συνοδηγό του πριν μπουν στον χώρο που προβλεπόταν για να χαλαρώσουν πέντε λεπτά, που μάζευε τα παλιά από το πάτωμα και βοηθούσε τους συνεργάτες του στην ομάδα να κάνουν τις απαιτούμενες εργασίες για να καθαριστεί ο χώρος.

Ένας οδηγός με 216 εκκινήσεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ο οποίος ήξερε ότι ήταν πολύ κοντά στο να γράψει ιστορία, όντας ο μοναδικός που θα είχε κερδίσει τόσο το… κανονικό όσο και το ιστορικό «Ακρόπολις», όμως δεν περνούσε ούτε δευτερόλεπτο από το μυαλό του η ιδέα να το παίξει… κάποιος. Ο οποίος για να κάνει δηλώσεις φορούσε κανονικά τη φόρμα του και δεν το έπαιζε… «αχ, ζεστάθηκα, ας μιλήσω στην κάμερα μόνο με το αντιπυρικό εσώρουχο».

Ένας άνθρωπος, ο οποίος με σεβασμό άκουγε τον 78άχρονο Rudolf Stohl, δεύτερο στο «Ακρόπολις» του 1995 με Audi Coupe S2, να του αφηγείται ιστορίες από τους αγώνες εκείνης της εποχής, παρότι νωρίτερα είχε οδηγήσει σε επτά ειδικές στο όριο. Και μιλάμε για μια κουβέντα μεγάλης διάρκειας, όχι μια… ξεπέτα των δύο λεπτών. Διότι στην πατρίδα του έμαθε να σέβεται τους παλιούς συναθλητές του, ώστε να τον σεβαστούν κι αυτόν οι νεότεροι.

Κι ένας άνθρωπος, ο οποίος πριν αποχωρήσει το βράδυ του Σαββάτου από το service park για να ξεκουραστεί, χαιρέτησε έναν προς έναν τους Φινλανδούς και Ιάπωνες μηχανικούς του, στη γλώσσα του τον καθέναν, με υπόκλιση στους Ιάπωνες και κυρίως στην μοναδική γυναίκα μηχανικό από τη χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου που είχε στην ομάδα του, και στο τέλος τους καληνύχτισε και αποχώρησε μαζί με τη συνοδηγό του.

Ξέρετε, είναι όλα αυτά που καθιστούν τις συγκεκριμένες στιγμές μάλλον… άβολες. Α, και μη λησμονούμε ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο που αμείβεται με ενάμισι εκατομμύριο τον χρόνο από την ομάδα του! Οποιαδήποτε ομοιότητα είναι απλά συμπτωματική…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ράλι Χιλής: Σε χειμερινό τοπίο - Πού θα δείτε τηλεοπτικά τον αγώνα

WRC: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλι Παραγουάης

Συνέντευξη Oliver Solberg: «Πάντα πίστευα ότι θα τα καταφέρω, στόχος το πρωτάθλημα»