BMW M Power Experience στα Μέγαρα - Όλα τα "μωρά" στην πίστα


Μια μέρα στην πίστα των Μεγάρων με όλη τη γκάμα BMW M αποδεικνύει ότι η οδήγηση, ακόμη και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, μπορεί να παραμένει ζωντανή, απαιτητική και απολαυστική.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: BMW HELLAS
  • 6/10/2025

Η αυτοκίνηση αλλάζει με ταχύτητα. Η οδηγική απόλαυση και η ενεργός συμμετοχή μπαίνουν συχνά στην άκρη στο όνομα της ασφάλειας και της οικολογίας. Πολλά αυτοκίνητα "νέας ενέργειας" δίνουν προτεραιότητα στο λογισμικό και σε μια προσέγγιση που παραπέμπει σε... λευκή συσκευή. Στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων οδηγήσαμε τη νέα γκάμα της σειράς Μ της BMW με τα M2, M4 Coupe, M4 Cabrio, M3 Sedan και M5 Touring. Αυτοκίνητα με αυθεντικό σπορ χαρακτήρα που δείχνουν το βάθος και την ικανότητα ενός κατασκευαστή που σέβεται το DNA του.

Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο. Υπάρχουν ακόμη αυτοκίνητα για τον πραγματικό οδηγό. Ναι, το κόστος είναι υψηλό και η αγορά οφείλει να βρει τρόπους ώστε η πρόταση να μην περιορίζεται μόνο στους έχοντες. Υπάρχουν όμως εταιρείες με τεχνογνωσία που μπορούν να τα προσφέρουν. Η BMW ανήκει σε αυτές, όπως και τα μεγαθήρια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche, Audi και Mercedes. Ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλοι "παραδοσιακοί" κατασκευαστές με πιο... λαϊκές υλοποιήσεις και να ξαναδούμε στους δρόμους καθαρόαιμα GTi από εταιρείες όπως η Renault και η Peugeot καθώς και από άλλες ευρωπαϊκές φίρμες που άφησαν το στίγμα τους με ανάλογες κατασκευές. Αυτό θα είναι συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στους Κινέζους οι οποίοι στερούνται κουλτούρας και κατασκευαστικού εκτοπίσματος στο "κλειστό club" των καθαρόαιμων σπορ.

Στην πίστα των Μεγάρων, η BMW M απέδειξε ότι η πραγματική οδήγηση δεν έχει ημερομηνία λήξης. Πέντε αυτοκίνητα, πέντε διαφορετικοί χαρακτήρες, μία κοινή φιλοσοφία. Η απόλαυση πίσω από το τιμόνι.
Στην πίστα των Μεγάρων, η BMW M απέδειξε ότι η πραγματική οδήγηση δεν έχει ημερομηνία λήξης. Πέντε αυτοκίνητα, πέντε διαφορετικοί χαρακτήρες, μία κοινή φιλοσοφία. Η απόλαυση πίσω από το τιμόνι.

BMW M2

Οδηγικό απόσταγμα πολύχρονης εμπειρίας

Η M2 είναι το αυτοκίνητο που θα επέλεγα. Συμπαγείς διαστάσεις, καθαρόαιμος χαρακτήρας, ισορροπημένο πλαίσιο που επιτρέπει να την οδηγείς όπως ακριβώς επιθυμείς της δεδομένη στιγμή. Την καθημερινή ρουτίνα τη διαχειρίζεται χωρίς παραχωρήσεις. Το Σαββατοκύριακο μπαίνεις στην πίστα και γράφεις χρόνους βιώνοντας την ουσία της πραγματικής οδήγησης.

Μια καθαρόαιμη υλοποίηση μορφή του  driver’s car . Συμπαγής, άμεση και απολαυστική, η M2 κρατά ζωντανή τη διασύνδεση ανθρώπου και μηχανής.
Μια καθαρόαιμη υλοποίηση μορφή του "driver’s car". Συμπαγής, άμεση και απολαυστική, η M2 κρατά ζωντανή τη διασύνδεση ανθρώπου και μηχανής.

Στα Μέγαρα η M2 έδειξε το ισορροπημένο της σετάρισμα. Ουδέτερο εμπρός μέρος, πιο ζωηρή η "ουρά" με εύκολα ελεγχόμενη μεταφορά βάρους. Φρένα που αντέχουν, τιμόνι με ακριβή πληροφόρηση, γεωμετρία που επιτρέπει να προφορτίσεις το εμπρός μέρος χωρίς να σε "τιμωρήσει". Είναι η πιο καθαρή έκφραση του fun to drive, ένα αυτοκίνητο που δεν πρόκειται ποτέ να βαρεθείς να το οδηγείς και που σε εξιτάρει για έναν ακόμη γρήγορο γύρο.

  • Κινητήρας 3.0 L straight six M TwinPower Turbo
  • Ισχύς 480 PS
  • Ροπή 550 Nm
  • Μετάδοση πίσω κίνηση
  • Κιβώτιο χειροκίνητο 6 σχέσεων ή M Steptronic 8 σχέσεων
  • 0 έως 100 km/h σε 4.0 έως 4.2 s
  • Τελική ταχύτητα 250 km/h ή 285 km/h με M Driver’s
  • Τιμή εκκίνησης 95.000 ευρώ

BMW M4 Coupe

Ακρίβεια και ικανότητα για ένα αυθεντικό κουπέ

Στην M4 Coupe η δύναμη συναντά την ακρίβεια. Η παραμετροποίηση μέσω M Setup επιτρέπει να ρυθμίσεις απόκριση κινητήρα, κιβώτιο, διαφορικό και επίπεδα παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων πρόσφυσης. Όσο πιο... αχαλίνωτα την οδηγείς τόσο περισσότερο ανταμείβεσαι με ρυθμό που θυμίζει αγωνιστικό.

Ακρίβεια, δύναμη και απόλυτος έλεγχος. Η M4 Coupe είναι η απόδειξη ότι το M Division γνωρίζει το πώς να κατασκευάσει αυτοκίνητα για οδηγούς με απαιτήσεις στην σημερινή εποχή.
Ακρίβεια, δύναμη και απόλυτος έλεγχος. Η M4 Coupe είναι η απόδειξη ότι το M Division γνωρίζει το πώς να κατασκευάσει αυτοκίνητα για οδηγούς με απαιτήσεις στην σημερινή εποχή.

Στην πίστα το τιμόνι είναι κοφτερό και ακριβές. Το πλαίσιο "διαβάζει" σωστά την "είσοδο", κρατά ουδέτερα στη "μέση" της στροφής και προσφέρει "έξοδο" με πρόσφυση που σπάνια συναντάς σε αυτοκίνητο παραγωγής. Τα κεραμικά φρένα αντέχουν σε διαδοχικά βίαια φρεναρίσματα πριν την Κ1 χωρίς ίχνος κόπωσης. Η θέση οδήγησης είναι αυθεντικά σπορ και η "επικοινωνία" με το αυτοκίνητο παραμένει άμεση σε κάθε γύρο.

  • Κινητήρας 3.0 L straight six M TwinPower Turbo
  • Ισχύς έως 530 PS
  • Ροπή 650 Nm
  • Μετάδοση M xDrive με προτεραιότητα πίσω
  • Κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων με Drivelogic
  • 0 έως 100 km/h σε 3.5 s
  • Φρένα M Carbon Ceramic διαθέσιμα
  • Τιμή εκκίνησης 131.050 ευρώ

Βεβαίως το κερασάκι σε αυτή την μοναδική οδηγική εμπειρία με τα μοντέλα της σειράς Μ, ήταν και η οδήγηση στα Μέγαρα της "καθαρόαιμης" M4 CS των 550 PS (φωτό), η οποία και άξιζε ένα ξεχωριστό άρθρο, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε παντώντας ΕΔΩ 

BMW M4 Cabrio

Ανοικτό sedan με sport χαρακτήρα

Η M4 Cabrio ανέτρεψε την προσδοκία ότι τα ανοιχτά αμαξώματα είναι απλώς lifestyle. Στη δοκιμή πλαγιολίσθησης/υδρολίσθησης σε ένα ειδικά διαμορφωμένο κομμάτι της πίστας, το πλαίσιο μας εντυπωσίασε με την υψηλή ακαμψία και την ενδοτικότητά του, προκειμένου η καμπριολέ Μ4 να είναι άμεσα διαχειρίσιμη, προβλέψιμη και ευχάριστη. Παρά το μεγαλύτερο αμάξωμα μπορείς να την πιέσεις πολύ, να πιέσεις τέρμα το γκάζι και να διορθώσεις προοδευτικά με το τιμόνι. Τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τα οδηγικά σου... skills. 

Η M4 Cabrio συνδυάζει την αίσθηση ελευθερίας με τον πληθωρικό χαρακτήρα ενός καθαρόαιμου sportscar.
Η M4 Cabrio συνδυάζει την αίσθηση ελευθερίας με τον πληθωρικό χαρακτήρα ενός καθαρόαιμου sportscar.

Στις ιδιαιτερότητες αυτής της δοκιμασίας με περιορισμένη πρόσφυση το αμάξωμα παρέμεινε ακλόνητο και άψογα ελεγχόμενο απο το ακριβές τιμόνι. Η απόδοση των φρένων συμπληρώνει ένα σύνολο που συνδυάζει ελευθερία και πραγματική σπορ οδήγηση

  • Κινητήρας 3.0 L straight six M TwinPower Turbo
  • Ισχύς 530 PS
  • Ροπή 650 Nm
  • Μετάδοση M xDrive με Active M Differential
  • Κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων
  • 0 έως 100 km/h σε 3.7 s
  • Μαλακή οροφή προηγμένης κατασκευής 
  • Τιμή εκκίνησης 152.400 ευρώ

BMW M3 Sedan

Ο ορισμός του καθαρόαιμου sport sedan 

Η M3 είναι ορόσημο για την κατηγορία. Διατηρεί τον απόλυτο σπορ χαρακτήρα και αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες για έλεγχο και ασφάλεια. Στα Μέγαρα έδειξε πώς ένα σύγχρονο sedan μπορεί να ικανοποιεί την οδηγική λίμπιντο με ρυθμό και ακρίβεια και ταυτόχρονα παραμένει φιλικό για τον μέσο οδηγό.

Διαχρονικά το αντικείμενο του πόθου στα σπορ σεντάν. Η M3 ισορροπεί ανάμεσα στην οδηγική ρουτίνα της καθημερινότητας και στις απαιτήσεις οδήγησης στην πίστα με τρόπο που μόνο εκείνη μπορεί.
Διαχρονικά το αντικείμενο του πόθου στα σπορ σεντάν. Η M3 ισορροπεί ανάμεσα στην οδηγική ρουτίνα της καθημερινότητας και στις απαιτήσεις οδήγησης στην πίστα με τρόπο που μόνο εκείνη μπορεί.

Με ηλεκτρονικά ενεργά παραμένει γρήγορη και σταθερή. Με απενεργοποίηση συστημάτων αφήνει χώρο για τον έμπειρο οδηγό που θέλει να οδηγήσει. Τιμόνι με ακριβή πληροφόρηση, φρένα με τρομερή ανθεκτικότητα, πλαίσιο που εμπνέει εμπιστοσύνη στην είσοδο, αλλά και στην έξοδο με... τέρμα γκάζι. Η M3 συνεχίζει να ορίζει τον κανόνα του sport sedan.

  • Κινητήρας 3.0 L straight six M TwinPower Turbo
  • Ισχύς 480 έως 530 PS ανά έκδοση
  • Ροπή έως 650 Nm
  • Μετάδοση πίσω ή M xDrive ανά έκδοση
  • Κιβώτιο χειροκίνητο 6 σχέσεων ή M Steptronic 8 σχέσεων
  • 0 έως 100 km/h έως 3.5 s στις τετρακίνητες εκδόσεις
  • Τιμή εκκίνησης 128.300 ευρώ

BMW M5 Touring

Πολυτέλεια, τεχνολογία και επιδόσεις σε οικογενειακό αμάξωμα

Η νέα M5 Touring είναι δρομέας αποστάσεων με ικανότητα να σταθεί ανταγωνιστικά ακόμη και στην πίστα. Το εσωτερικό παραμένει άνετο με καθίσματα που προδίδουν τον χαρακτήρα του grand tourer. Στο γκάζι όμως αποκαλύπτεται η ουσία του M HYBRID που συνδυάζει ωμή δύναμη και άμεση απόκριση.

Υβριδική τεχνολογία και σπορ χαρακτήρας. Η M5 Touring δείχνει πως ακόμη και ένα οικογενειακό wagon μπορεί να κοιτάξει στα μάτια ένα sport car, ακόμη και να  στρίψει  στην πίστα.
Υβριδική τεχνολογία και σπορ χαρακτήρας. Η M5 Touring δείχνει πως ακόμη και ένα οικογενειακό wagon μπορεί να κοιτάξει στα μάτια ένα sport car, ακόμη και να "στρίψει" στην πίστα.

Σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ εντυπωσιάζει ο τρόπος που μεταφέρει τα 1.000 Nm ροπής στην άσφαλτο. Το πλαίσιο παραμένει σταθερό και το τιμόνι ακριβές. Δεν είναι αυτοκίνητο για συνεχόμενα στροφιλίκια, όμως είναι δεδομένο πώς μπορεί να ταξιδέψει γρήγορα και άνετα και έχει τη σταθερότητα να γράψει... χρόνους όταν χρειαστεί. Αλλά δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας της, εννοείται... 

  • Κινητήρας V8 4.4 L με M HYBRID και ηλεκτροκινητήρα
  • Συνδυαστική ισχύ 727 PS
  • Ροπή 1.000 Nm
  • Μετάδοση M xDrive με 4WD, 4WD Sport, 2WD
  • Κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων
  • 0 έως 100 km/h σε 3.6 s
  • Ηλεκτρική αυτονομία 61 έως 67 km WLTP, φόρτιση AC 11 kW
  • Τιμή εκκίνησης 154.800 ευρώ

 Αντί επιλόγου

Αυτή η εμπειρία μας στα Μέγαρα λειτούργησε, τρόπον τινά, ως υπενθύμιση. Η BMW M διατηρεί ζωντανή την ουσία της οδήγησης και δείχνει ότι η τεχνολογία μπορεί να υπηρετεί τον οδηγό χωρίς να αφαιρεί το συναίσθημα. Η Μ2 εκφράζει το καθαρόαιμο fun to drive. Η Μ4 Coupe είναι "εργαλείο" ασκήσεων ακριβείας. Η Μ4 Cabrio συνδυάζει "ανοιχτή" οδήγηση με σπορ χαρακτήρα. Η Μ3 παραμένει ορόσημο στα sport sedan. Η Μ5 Touring αποδεικνύει ότι η υβριδική εποχή μπορεί να έχει παλμό και ουσία. Όσο υπάρχουν τέτοια αυτοκίνητα, η αυτοκίνηση θα έχει σφυγμό και λόγο να εμπνέει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έτσι θα μοιάζει η νέα γενιά της BMW Σειράς 3 που θα «αντιγράψει» τη νέα iX3 (photos)

BMW: Περισσότερη ισχύς, μειωμένη κατανάλωση για τις Μ εκδόσεις - Πότε έρχονται στην Ελλάδα (πίνακας)

BMW: Η Neue Klasse «μεταμορφώνει» και τη Σειρά 1 - Πώς θα μοιάζει το δημοφιλές hatchback (photos)