VW Golf GTI W12: Όταν η Volkswagen έβαλε κινητήρα από Bentley στο Golf


Μια εποχή όπου οι κατασκευαστές επέτρεπαν στους μηχανικούς να πειραματιστούν, έφερε στο προσκήνιο ένα από τα πιο παράδοξα και ενδιαφέροντα πρωτότυπα της Volkswagen: ένα Golf με τον W12 της Bentley στο κέντρο του αμαξώματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: VW
  • 12/11/2025

Το Volkswagen Golf GTI W12 Concept παρουσιάστηκε το 2007 στο Wörthersee, σε μια περίοδο όπου η αυτοκινητοβιομηχανία διέθετε ακόμη τον χώρο και την οικονομική άνεση για να εξελίξει ιδιαίτερα και πειραματικά projects. Η ιδέα ήταν απλή στη σύλληψή της αλλά σύνθετη στην υλοποίησή της: ένα Golf με αρχιτεκτονική και χαρακτηριστικά που παρέπεμπαν περισσότερο σε supercar παρά σε μικρομεσαίο hatchback.

Η βάση προέρχονταν από το Golf Mk5, όμως σχεδόν κανένα σημείο του αυτοκινήτου δεν έμεινε όπως ήταν. Το πλαίσιο ενισχύθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου για να εξυπηρετήσει μια διάταξη κεντρικού κινητήρα, κάτι που άλλαζε ριζικά τη δομή και τη συμπεριφορά του μοντέλου.

Για την κατασκευή του πρωτοτύπου αξιοποιήθηκαν τμήματα από διάφορες μάρκες του Ομίλου. Ο πίσω άξονας προήλθε από τη Lamborghini Gallardo, ενώ μπροστά προσαρμόστηκε ένας από Audi RS4. Η εικόνα αυτή της «συναρμολόγησης» διαφορετικών στοιχείων θυμίζει την εποχή όπου ο Όμιλος επεδίωκε ελεύθερα την τεχνολογική διασύνδεση μεταξύ των θυγατρικών του, διατηρώντας υψηλή ευελιξία στην εξέλιξη πρωτοτύπων.

Η εξωτερική εμφάνιση ακολούθησε τη νέα τεχνική διάταξη. Οι προφυλακτήρες, τα φτέρα και τα πίσω pillars με τις εισαγωγές αέρα ανασχεδιάστηκαν για να εξυπηρετήσουν την ψύξη και την αεροδυναμική και το αμάξωμα φάρδυνε αισθητά.

Στο πίσω μέρος, οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης ανέδειξαν έναν χαρακτήρα που απείχε πολύ από την εικόνα ενός καθημερινού Golf. Στο εσωτερικό, η διάταξη έγινε αυστηρά διθέσια. Όπου κάποτε υπήρχαν πίσω καθίσματα, πλέον δεσπόζε ο κινητήρας, ορατός από μια διαφανή επιφάνεια πίσω από τα καθίσματα. Η καμπίνα εξοπλίστηκε με ελαφρύτερα καθίσματα και απλούστερα υλικά ώστε να διατηρηθεί μια όσο το δυνατόν αγωνιστική προσέγγιση.

Το σημαντικότερο στοιχείο του πρωτοτύπου ήταν φυσικά ο κινητήρας. Η Volkswagen τοποθέτησε τον 6.0 L W12 biturbo της Bentley στο κέντρο του αυτοκινήτου, συνδυάζοντάς τον με το κιβώτιο του Volkswagen Phaeton. Η ισχύς έφθανε τους 650 PS και η ροπή τα 750 Nm, νούμερα που χάριζαν επιδόσεις supercar με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 sec και τελική ταχύτητα περίπου 320 km/h.  Για να μπορέσει το αυτοκίνητο να διαχειριστεί την απόδοση και το βάρος, χρησιμοποιήθηκε σύστημα πέδησης από Lamborghini Gallardo, ιδιαίτερα φαρδιά ελαστικά και φυσικά χαμήλωμα του αμαξώματος.

Παρά τον εντυπωσιακό χαρακτήρα του, το Golf GTI W12 Concept δεν προοριζόταν για εμπορική διάθεση. Η Volkswagen το αντιμετώπισε ως μια άσκηση τεχνολογικής επίδειξης και ως έναν τρόπο να τονίσει τις τεχνικές δυνατότητες του Ομίλου. Δεν σχεδιάστηκε να προσαρμοστεί σε καθημερινές ανάγκες, ούτε να συμμορφωθεί με νομοθετικές προδιαγραφές που θα απαιτούνταν για ένα μοντέλο δρόμου.

Ωστόσο, η παρουσία του στο Wörthersee το 2007 άφησε έντονο αποτύπωμα και μέχρι σήμερα παραμένει σημείο αναφοράς σε συζητήσεις γύρω από τα πιο τολμηρά πρωτότυπα της Volkswagen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

VW EVX: Το νέο concept της Italdesign είναι ο ορισμός του coupe crossover (photos)

Σοκ: Πόσο θα κοστίσει στην Volkswagen η στροφή της Porsche στις ΜΕΚ

Μοιάζει συνηθισμένο, αλλά δεν είναι: Volkswagen Passat με W8 κινητήρα και θωράκιση! (video)