Από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου, η ΕΕ ανακοίνωσε τους τιμωρητικούς δασμούς που θα επιβάλλει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Γηραιά Ήπειρο από την Κίνα.
Στη σχετική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ότι η έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις των κινεζικών EV παραμένει σε εξέλιξη (σ.σ. θα ολοκληρωθεί στις 2 Νοεμβρίου), ωστόσο το προσωρινό συμπέρασμα είναι ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται πράγματι από αθέμιτες επιδοτήσεις, που προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημιάς στους κατασκευαστές EV της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτσι, είχε έρθει σε επαφή με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει μαζί τους τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων με πρακτικές που θα είναι αποδεκτές από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Το πρώτο σχέδιο της ΕΕ ήθελε τα EV της BYD να επιβαρύνονται με 17,4%, της Geely με 19,9% και της SAIC με 37,6%. Ήταν οι τρεις εταιρίες που περιλαμβάνονται στο δείγμα. Οι κατασκευαστές BEV στην Κίνα οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν περιλαμβάνονται στο δείγμα ελέγχου θα επιβαρύνονταν με 20,8%, που προέκυψε ως σταθμισμένος μέσος όρος, ενώ οι παραγωγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα θα είχαν επιβάρυνση 37,6%.
Ωστόσο, αντιδράσεις από την κινεζική πλευρά έφεραν την αναθεώρηση της απόφασης και τη χαλάρωση των μέτρων. Πλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα της BYD θα επιβαρύνονται με 17%, της Geely με 19% και της SAIC με 36,3%, ενώ μειώσεις είδαν κι ευρωπαϊκές ή αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται επίσης στην Κίνα.
Για παράδειγμα, η BMW, που κατασκευάζει το ηλεκτρικό Mini στην Κίνα, θα επιβαρύνεται με 21,3%, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για το Cupra Tavascan του ομίλου VAG. Επιπλέον, η Tesla κατάφερε να μειώσει τους δασμούς της από το 20,8% στο 9%, σύμφωνα με το νέο σχέδιο της ΕΕ. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της ένστασης που έκανε τόσο η Tesla, όσο κι οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Κομισιόν να επαναπροσδιορίζει τη στάση της απέναντι σε εκείνες.
Πάντως, σύμφωνα με την CAAM (China Association of Automobile Manufacturers), οι υψηλοί δασμοί έχουν «καταστρέψει την εμπιστοσύνη των Κινέζων κατασκευαστών να δραστηριοποιηθούν και να επενδύσουν στην Ευρώπη,» όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης στο κινεζικό κανάλι CCTV.
«Θα έχει σοβαρές, αρνητικές επιπτώσεις και θα καθυστερήσει την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, την αύξηση των θέσεων εργασίας στην ΕΕ και την επίτευξη πράσινης και βιώσιμης εξέλιξης,» αναφέρει η CAAM.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Σε ισχύ οι ευρωπαϊκοί δασμοί στα κινεζικά αυτοκίνητα - Οι επιβαρύνσεις ανά εταιρεία
ΗΠΑ: Κηρύσσουν «πόλεμο» στα κινεζικά αυτοκίνητα - Τετραπλασιάζει τους δασμούς ο Μπάιντεν
Φοβού τους δασμούς και EVs φέροντες- H Volvo μεταφέρει την παραγωγή της από την Κίνα στην Ευρώπη





ΔΗΜΟΦΙΛΗ