Έρευνα: Πόσοι φορτιστές EV θα υπάρχουν ανά χώρα έως το 2050 - Η θέση της Ελλάδας


Η έρευνα δείχνει ότι η Ελλάδα αναμένεται να μείνει σημαντικά πίσω στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οικονομικοί περιορισμοί και έλλειψη ολοκληρωμένων πολιτικών τα πιο σημαντικά εμπόδια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/8/2024

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μια οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση απέναντι στα συμβατικά. καθώς το κόστος φόρτισης είναι σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα με θερμικούς κινητήρες. Το τοπίο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να υποστεί δραματικές αλλαγές κατά τις επόμενες δεκαετίες, με σημαντική αύξηση του αριθμού φορτιστών παγκοσμίως.

Έχοντας αυτό υπόψη, η Xcite Car Leasingπροέβλεψε τον αριθμό των φορτιστών EV το 2050 σε 22 χώρες με βάση την αύξηση των φορτιστών μεταξύ 2018-2023. Οι Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να «σέρνουν τον χορό», καθώς αναμένεται να επιτύχουν αξιοσημείωτη αύξηση στους φορτιστές EV. Οι τρέχουσες προβλέψεις υπολογίζουν περίπου 852.760 φορτιστές έως το 2050, λόγω της αυξανόμενης υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων και των κυβερνητικών κινήτρων.

Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών έχει δώσει κίνητρα, όπως έκπτωση φόρου έως και 7.500 δολ. για όσους αγοράζουν ένα EV, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών και τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, υπάρχουν αναφορές ότι το 20-30% των υποδοχών φόρτισης EV στις ΗΠΑ δεν λειτουργεί, κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί, προκειμένου οι Ηνωμένες Πολιτείες να ανταποκριθούν στις προβλέψεις μηδενικών εκπομπών.

Σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη, η Ολλανδία προβλέπεται να έχει 712.496 φορτιστές EV έως το 2050, όντας πρωτοπόρος στην υποδομή EV. Είναι ενδιαφέρον ότι η Ολλανδία κατατάσσεται στην κορυφή για την πυκνότητα θέσεων φόρτισης, με τα τρέχοντα νούμερα να δείχνουν 9,02 φορτιστές ανά 1,6 km, υπογραμμίζοντας πόσο η χώρα είναι «έτη φωτός» μπροστά.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, από την άλλη, τοποθετείται ως κρίσιμος «παίκτης» στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Οι τρέχουσες προβλέψεις δείχνουν αύξηση περίπου 200.000 σταθμών φόρτισης τα επόμενα 25 χρόνια. Μέχρι στιγμής, το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει κατά μέσο όρο 0,6 φορτιστές EV ανά τετραγωνικό μίλι, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί για να εκπληρώσει τη δέσμευση του Ηνωμένου Βασιλείου που ορίζει ότι το 80% όλων των νέων αυτοκινήτων πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών έως το 2030, με στόχο τα 100 % έως το 2035.

Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζει προκλήσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την πρόοδό του. Η χώρα έχει τη δεύτερη υψηλότερη τιμή ηλεκτρικής ενέργειας ανά kWh μεταξύ των 22 που αναλύθηκαν (0,34 λίρες), δεύτερη μόνο μετά την Ιταλία. Επιπλέον, η τιμή του diesel στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι η τέταρτη πιο ακριβή μεταξύ των χωρών που αναλύθηκαν με 1,56 λίρες ανά λίτρο. Αυτό υπογραμμίζει περαιτέρω την ανάγκη του Ηνωμένου Βασιλείου για μια στροφή προς πιο προσιτές και βιώσιμες πηγές ενέργειας.

Τι συμβαίνει με την Ελλάδα

Στον αντίποδα και παρά την παγκόσμια ώθηση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η Πολωνία και η Ελλάδα πρόκειται να μείνουν σημαντικά πίσω στις εγκαταστάσεις φορτιστών EV έως το 2050. Οι τρέχουσες προβλέψεις υπολογίζουν μόνο 31.593 φορτιστές στην Πολωνία και 32.992 στην Ελλάδα μέχρι τα μέσα του αιώνα. Αυτή η υστέρηση στην ανάπτυξη των υποδομών αποτελεί ουσιαστική πρόκληση και για τις δύο χώρες, καθώς προσπαθούν να επιτύχουν τους στόχους τους για μηδενικές εκπομπές.

Η βραδύτερη ανάπτυξη της Πολωνίας στην υποδομή EV μπορεί να αποδοθεί σε παράγοντες όπως τα περιορισμένα κρατικά κίνητρα και οι επενδύσεις στην πράσινη τεχνολογία. Οι λίγοι υπάρχοντες φορτιστές θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πιθανούς αγοραστές EV, εμποδίζοντας την πρόοδο της χώρας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Ομοίως, η Ελλάδα, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα και όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, αντιμετωπίζει εμπόδια, όπως οικονομικούς περιορισμούς και έλλειψη ολοκληρωμένων πολιτικών για την υποστήριξη της ευρείας υιοθέτησης των EV. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι η Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Xcite Car Leasing, έχει από τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και καυσίμων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Μετανιωμένοι οι αγοραστές των ηλεκτρικών - Πόσοι θα επέστρεφαν σε θερμικό

Πιο δύσκολη για τους νέους η αγορά αυτοκινήτου από την αγορά σπιτιού

Σε λειτουργία ο πιο ισχυρός φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα - Πού βρίσκεται