Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της S&P Global για την αγορά EV - Ανησυχία στην Ευρώπη


Τα δεδομένα της αμερικανικής εταιρείες δεν είναι ενθαρρυντικά αναφορικά με την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (BEV).

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ.: ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/11/2024

Πτωτική πορεία στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) της Eυρωπαϊκής Ένωσης για το 2025 αποκαλύπτουν δεδομένα της S&P Global. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι προσδοκίες για το 2024 άλλαξαν, οδηγώντας σε μία επαναξιολόγηση των τάσεων στην ΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας δείχνουν ότι το μερίδιο αγοράς των BEV θα υποχωρήσει το 2025 έως και 21%, από 27% που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Το γεγονός αυτό αναμένεται να αποτελέσει ένα σοβαρό εμπόδιο για την επίτευξη των στόχων για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), κάτι το οποίο σχετίζεται άμεσα με την περιορισμένη είσοδο των BEV στην αγορά, προκαλώντας έντονη ανησυχία στη γηραιά ήπειρο.

«Χωρίς ένα στοχευμένο πλάνο ρισκάρουμε να μείνουμε πίσω τόσο από την Αμερική όσο και από την Κίνα. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της μείωσης των ρύπων η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να σχεδιάσει ένα πιο ευέλικτο σύστημα. Εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα κέρδη της βιομηχανίας θα επενδυθούν σε νέες λύσεις, αντί να δοθούν σε ποινές» τονίζει ο Υπουργός Μεταφορών της Τσεχίας, Martin Kupka.

Τα στοιχεία της S&PGlobal «μιλούν» για μία παγιωμένη στασιμότητα στην αγορά, η οποία θα επιβαρύνει τους κατασκευαστές, καθώς θα είναι πιο δαπανηρό για εκείνους να τηρήσουν όσα προβλέπονται για την επίτευξη της μείωσης των εκπομπών. Επιπλέον, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι ίσως χρειαστεί να αγοραστούν πιστώσεις από κατασκευαστές της Κίνας και των ΗΠΑ.

«Η επικείμενη κρίση απαιτεί άμεση δράση. Όλες οι ενδείξεις δείχνουν στασιμότητα στην αγορά των BEV στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το σχέδιο της απαλλαγής από τον άνθρακα έχει πλέον ρίσκο» αναφέρει η επικεφαλής της ACEA, Sigrid de Vries. Και συνέχισε: «Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει σε τροχιά μετάβασης στην πράσινη ενέργεια, επιλέγοντας μία στρατηγική που αποδίδει».

Η ACEA παροτρύνει την ΕΕ να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος συμμόρφωσης (είναι τα έξοδα που χρησιμοποίει μία εταιρεία για να συμμορφωθεί με τους κυβερνητικούς κανονισμούς), το οποίο δημιουργείται από παράγοντες όπως η έλλειψη υποδομών φόρτισης και η απουσία κινήτρου από την αγορά των EV. Μέχρι τώρα η κατάσταση δεν εξελίσσεται όπως είχε προβλεφθεί, κάτι το οποίο χρήζει επανεξέτασης.

Εδώ να τονιστεί ότι λόγω των οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων η ACEA καλεί για επείγουσα οικονομική βοήθεια ενόψει του 2025 και τονίζει παράλληλα πώς πρέπει να αναθεωρηθούν τα πρότυπα του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), τόσο για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα οχήματα, ώστε να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας της ΕΕ. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο Σάκης Τανιμανίδης οδήγησε το θηριώδες Tesla Cybertruck - Τι δεν του άρεσε (video)

Mini John Cooper Works Aceman: Ανακοινώθηκαν οι τιμές του στην Ισπανία

35 χρόνια Car and Driver: Τα μοντέλα που γεννήθηκαν μαζί με το κορυφαίο ελληνικό περιοδικό αυτοκινήτου