Skoda: Το εμβληματικό 1000 MBX με το... περίεργο σχήμα επιστρέφει μέσα από ένα εντυπωσιακό concept (photos)


Η Skoda συνεχίζει τους εορτασμούς για τα 130 χρόνια από την ίδρυσή της με ένα concept βγαλμένο από τη δεκαετία του '60.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: SKODA
  • 24/10/2025

Η Skoda σβήνει φέτος 130 «κεράκια» στην τούρτα της, και το γιορτάζει τιμώντας το παρελθόν της, δίνοντάς του μία νότα φουτουρισμού.

Αυτό έπραξε και με το concept car ονόματι 1000 MBX. Για τους πιστούς της τσέχικης μάρκας, αυτό το όνομα ίσως θυμίζει κάτι. Πρόκειται για το 4θυρο σεντάν που ήταν στην παραγωγή από το 1964 ως το 1969, συνδυάζοντας το στυλ με την καθημερινή χρηστικότητα, με κινητήρα 998 cc και απόδοση 42 PS.

Αυτά τα στοιχεία αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για δύο σχεδιαστές της Skoda, τους Antti Mikael Savio και David Stingl, οι οποίοι ανέπτυξαν μια σύγχρονη επανερμηνεία του MBX coupé, βασιζόμενοι στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, Modern Solid.

Οι δύο άνδρες κράτησαν τις διαστάσεις του αυθεντικού μοντέλου, αλλά κινήθηκαν στη λογική ενός δίθυρου, ηλεκτρικού coupe, δίνοντας έμφαση στο να διατηρήσουν την αίσθηση κομψότητας και γοητείας που είχε το μοντέλο. «Θέλαμε να διατηρήσουμε την ουσία του αυτοκινήτου — αυτό που αντιπροσώπευε στην εποχή του. Δεν ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά μάλλον ένα κομψό αυτοκίνητο για έναν ενεργό τρόπο ζωής», δήλωσε ο Stingl, ο οποίος ήταν υπεύθυνος κυρίως για τον σχεδιασμό του εσωτερικού. 

Κοντό εμπρός μέρος, κοφτές γωνίες χαμηλά στον προφυλακτήρα, πόρτες που ανοίγουν συρόμενα αλλά σπάνε σε δύο μέρη, φουσκωμένα φτερά πάνω από τους τροχούς κι ένα μικρό 'shark fin' στο πίσω μέρος χαρακτηρίζουν το concept, που με έναν παράδοξο τρόπο πράγματι καταφέρνει να κρατήσει λίγη από την αύρα του πρωτότυπου.

«Το concept δεν έχει συμβατικό πίσω παράθυρο, γεγονός που προσφέρει επιπλέον χώρο για αποσκευές και δίνει στο αυτοκίνητο μια πιο σπορ και συμπαγή εμφάνιση. Μια κάμερα οπισθοπορείας αντικαθιστά το παράθυρο», εξηγεί ο Savio, ο οποίος περιγράφει τον εαυτό του ως φανατικό των συμπαγών vintage κουπέ τριών όγκων από τις δεκαετίες του '60 και του '70. 

Στο εσωτερικό, ο Stingl σχεδίασε μια ξεχωριστή διαρρύθμιση με διάταξη καθισμάτων 2+2. Η ηλεκτρική πλατφόρμα με επίπεδο δάπεδο, που σχεδιάστηκε για αυτό το concept, επιτρέπει στα μπροστινά καθίσματα να ενωθούν σε ένα ευρύχωρο, άνετο κάθισμα, ενώ τα δύο ξεχωριστά πίσω καθίσματα έχουν ανάκλιση που μπορεί να τα μετατρέψει σε πολυθρόνες τύπου σινεμά. 

Κι όλα αυτά έγιναν πραγματικότητα μέσα σε 3-4 εβδομάδες«Συναντιόμασταν τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα για να συζητήσουμε πώς θα συνδεόταν το εσωτερικό με το εξωτερικό, διασφαλίζοντας ότι ο σχεδιασμός θα αντανακλούσε την τρέχουσα φιλοσοφία της Skoda», θυμάται ο Savio. Τα πρώτα σκίτσα σχεδιάστηκαν κυριολεκτικά σε κόλλες χαρτί, αφού η ιδέα για το concept του ήρθε ενώ έπινε ένα ποτήρι κρασί σε ένα μπαρ: «Ζήτησα από τον σερβιτόρο ένα χαρτί και ένα στυλό και σχεδίασα γρήγορα το concept», λέει γελώντας. Από εκεί, η ιδέα εξελίχθηκε σε ένα ψηφιακό μοντέλο 3D. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κανείς δεν νικάει το diesel - Ποιο αυτοκίνητο έκανε 2.831 km με ένα ντεπόζιτο!

Το Skoda Kodiaq είναι «πρωταθλητής» στη ρυμούλκηση - Οι νικητές ανά κατηγορία (πίνακας)

Skoda: Όλα τα νέα μοντέλα που έρχονται μέχρι το 2030 - Το μέλλον της Octavia