Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της σύγχρονης αστικής κινητικότητας είναι η κίνηση που έχει πάρει πια μορφή επιδημίας. Μία νέα μελέτη, όμως, φανερώνει μία λύση στο μέλλον για αυτό το ζήτημα, με την προσθήκη ενός λευκού σηματοδότη και τη βοήθεια των αυτόνομων οχημάτων.
Έρευνα του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, που δημοσιεύθηκε στο Institute of Electrical and Electronics Engineers, οραματίζεται ένα μέλλον όπου οδηγοί και αυτόνομα οχήματα μοιράζονται τον δρόμο και μπορούν να μειώσουν μαζί τις άσκοπες και κουραστικές καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το λευκό φως στα φανάρια θα μπορούσε να ανάβει μόνο όταν βρίσκονται αρκετά αυτόνομα οχήματα εκείνη τη στιγμή στο συγκεκριμένο σημείο, τα οποία θα «επικοινωνούν» μεταξύ τους, λειτουργώντας ως κινητά μέσα ελέγχου της κυκλοφορίας.
Με το που ανάψει το λευκό φως στο φανάρι, όλα τα αυτόνομα οχήματα θα ξεκινούν, και μαζί θα ακολουθούν κι οι οδηγοί, μειώνοντας τις καθυστερήσεις σε διασταυρώσεις και άλλα σημεία που ασφυκτιούν σε ώρες αιχμής ως και 94%.
Στην πραγματικότητα, τα CAV (Connected Autonomous Vehicles) θα έχουν ως στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας και της κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς θα μοιράζονται δεδομένα σχετικά με τα σημεία όπου υπάρχουν μποτιλιαρίσματα και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να κινηθεί η κυκλοφορία μαζικά, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική.
«Αυτή η ιδέα που προτείνουμε για τις διασταυρώσεις, την οποία ονομάζουμε 'λευκή φάση', αξιοποιεί την υπολογιστική ισχύ των ίδιων των αυτόνομων οχημάτων (AV)», λέει ο Ali Hajbabaie, συντάκτης της μελέτης.
«Η ιδέα της λευκής φάσης ενσωματώνει ένα νέο φανάρι, ώστε οι οδηγοί να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν. Τα κόκκινα φανάρια θα συνεχίσουν να σημαίνουν 'σταματήστε'. Τα πράσινα φανάρια θα συνεχίσουν να σημαίνουν 'προχωρήστε'. Και τα λευκά φανάρια θα υποδεικνύουν στους οδηγούς να ακολουθήσουν απλά το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά τους», εξήγησε.
Φυσικά, όταν δεν υπάρχει μεγάλο πλήθος αυτόνομων οχημάτων, τότε οι φωτεινοί σηματοδότες θα λειτουργούν κανονικά, με τα τρία παραδοσιακά χρώματα.
Ένα τέτοιο πλάνο θα μπορούσε να δουλέψει μόνο με την πάροδο των ετών και την πρόοδο της τεχνολογίας που θα φέρει περισσότερα αυτόνομα οχήματα στους δρόμους, με την ελπίδα η κινητικότητα να γίνει πραγματικά βιώσιμη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σε ποια χώρα τα φανάρια εχουν μπλέ και όχι πράσινο; (video)
Έρευνα: Το 96% των οδηγών δυσκολεύονται να οδηγήσουν τη νύχτα από τα δυνατά φώτα των οχημάτων
Θεσσαλονίκη: «Έκλεισε» το Μετρό για 1 μήνα - Νέες γραμμές λεωφορείων και πυκνότερα δρομολόγια





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





