* Ott Tanak 1: Γράφαμε στο αντίστοιχο σημείωμα μετά το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης για τις δύο ηχηρές αποχωρήσεις στο τοπίο του WRC: Αυτή των Rovanpera και Hyundai. Πλέον ήρθε να προστεθεί άλλη μία, της οποίας την απουσία θα την δούμε την επόμενη κιόλας χρονιά. Ο Ott Τanak, ο ξενερωμένος Ott Tanak, αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από την πλήρη απασχόλησή του με το WRC και να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά του.
Αν κάποιος αναλογιστεί ότι ο ίδιος αντιμετώπισε με εξαιρετική ψυχραιμία θέματα υγείας αγαπημένου του προσώπου, βλέπει μία ξεκάθαρη τοποθέτηση στην επιλογή του αυτή. Ελάτε όμως που δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος… O 38χρονος Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019, το τελευταίο διάστημα, και αναφερόμαστε πέραν του εξαμήνου, ξενέρωσε πλήρως με την απόφαση της ομάδας του Hyundai να κάνει σταδιακό shut down στην WRC δραστηριότητά της. Τα έβλεπε ο Ott να έρχονται τα μαντάτα που ήθελαν την ομάδα του να αποχωρεί στο τέλος του 2026, τουλάχιστον με την μορφή εμπλοκής της πλήρους εργοστασιακής ομάδας που ξέρουμε μέχρι σήμερα.
* Ott Tanak 2: Έτσι, γνωρίζοντας ότι φέτος η ομάδα «πούλησε» το WRC για να ρίξει πόρους (ανθρώπινους-στελέχη δηλαδή και χρήματα) στην εξέλιξη του προγράμματος Genesis (ο premium βραχίονας της μάρκας) για την συμμετοχή της στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) κατάλαβε ότι του χρόνου δεν θα έχει εύκολα τύχη απέναντι στον ανταγωνισμό της Toyota. Και ποιος να τον αδικήσει δηλαδή τον Tanak όταν μέχρι στιγμής το σκορ των νικών στο WRC γράφει Toyota-Hyundai 12-1… Γνωρίζει και ξέρει πολύ καλά ότι η παρουσία της Hyundai το 2026 θα αποτελεί μία αναγκαία συνθήκη συμμετοχής αφού έχει δεσμευτεί στην FIA και τον WRC Promoter. Διότι αν δεν υπήρχε αυτή η δέσμευση, ήδη στην Σαουδική Αραβία θα ψάχναμε φωτογραφίες του i20 N Rally1 να κάνουμε συλλεκτικές…
Ασχέτως των παραπάνω, ο Tanak έκανε το καλύτερο δώρο της χρονιάς στον εαυτό του, τον συνοδηγό του Martin Jarveoja και την Hyundai: την μοναδική νίκη της χρονιάς (για την ώρα) στο Ράλι Ακρόπολις!...
* Toyota: Δύο ημέρες μετά την ολοκλήρωση του ράλι Ιαπωνίας -όπου έκανε πάρτι εντός έδρας σημειώνοντας ένα ακόμη εμφατικό 1-2-3 καταλαμβάνοντας όλες τις θέσεις του βάθρου- και με διαφαινόμενη στα εντελώς σίγουρα την κατάκτηση του νταμπλ -για ακόμα μία χρονιά- η TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) ανακοίνωσε την σύνθεση των πληρωμάτων της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2026. Η οποία είναι σχεδόν ίδια με αυτή που γνωρίζουμε φέτος. Την θέση του Kalle Rovanpera πήρε ο Oliver Solbergόπως αναμένονταν, ο οποίος θα έχει full program στο πλευρό των Elfyn Evans, Takamoto Katsuta και Sami Pajari. Από κοντά και βο οποίος θα έχει περιορισμένο πρόγραμμα οκτώ αγώνων, εγώ πιστεύω ότι αυτό όπως και φέτος θα διευρυνθεί… Συνοδηγοί οι Elliott Edmondson, Scott Martin, Aaron Johnston, Marko Salminen και ο Vincent Landais αντίστοιχα.
* WRC: Ακούγονται ένα σωρό πεσιμιστικά και κατηφή και δυσοίωνα για το μέλλον του WRC. Οι τρεις αποχωρήσεις που ανακοινώθηκαν μέσα σε ένα μήνα, (Rovanpera, Tanak, Hyundai) λογικό ήταν να θορυβήσουν τους φίλους του σπορ. Εν τούτοις δεν έλειψαν και οι φωνές ψυχραιμίας και οι οποίες μάλιστα -σύμφωνα με μία πιο προσεκτική παρατήρηση στα social media- προέρχονταν από τους μεγαλύτερους ηλικιακά οπαδούς του WRC. Και αυτό έχει εξήγηση, γιατί οι μεγαλύτεροι, ζήσαμε και άλλες «πενιχρές» εποχές, όπου το WRC διεξάγονταν ουσιαστικά με δύο κατασκευαστές… Βέβαια, εν όψει 2027 έχουμε μόνο μία σίγουρη ομάδα (Toyota), μία που θα πρέπει να περιμένουμε επίσημη επιβεβαίωση αν θα μπει στην κορυφαία κατηγορία (Lancia), μία που είναι 50-50 να ετοιμάσει αυτοκίνητο στην top κατηγορία (M-Sport Ford) και 1-2 ιδιωτικές ομάδες που καλοβλέπουν την είσοδό τους στον θεσμό. Όπως και να έχει, τα ράλι είναι το δημοφιλέστερο -χωρίς τερτίπια και ακραίο μάρκετινγκ και τηλεοπτικές σειρές κλπ συνθήκες- μηχανοκίνητο σπορ που εξακολουθεί να συγκινεί τα πλήθη χωρίς φτιασίδια και ίντριγκες. Αν θέλετε την προσωπική μου γνώμη, τα ράλι θα βρουν τον δρόμο τους και ο ενθουσιασμός δεν θα πέσει ποτέ. Γιατί αυτό; Γιατί το έχω ξαναγράψει, θα το πω άλλη μία φορά: ο κόσμος πάει στα ράλι για το θέαμα, τους ήχους, την επαφή με την φύση, την παρέα και την γενική απόλαυση. Ρωτήστε θεατές και θα δείτε ότι το 70+% δεν ξέρει τους κανονισμούς, τον τρόπο βαθμολογίας, συχνά ούτε ποιος οδηγεί τι ή ποιος ηγείται της βαθμολογίας. Όμως είναι παρόντες στα βουνά για να απολαύσουν όλο το σκηνικό. Γιατί τα ράλι, είναι ελευθερία!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Audi «κυνηγάει» τον Verstappen - Ο άνθρωπος που τους συνδέει
Η οικογένεια Porsche επιστρέφει στους αγώνες - Με ποιο θρυλικό αυτοκίνητο θα «τρέξει»






ΔΗΜΟΦΙΛΗ