Αυτοκίνηση-ΕΚΟ 2018: Με μια δημοσιογραφική ματιά


Η φετινή Έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση ΕΚΟ 2018», είναι μια καλή έκθεση. Μπορεί οι εποχές που ένα μεγάλο γεγονός της εγχώριας αυτοκίνησης έμπαινε στο Διεθνές καλεντάρι εκθέσεων να έχει παρέλθει (ελπίζουμε για την ώρα) όμως δεν παύει να θυμίζει κάτι «από τα παλιά».

Και μάλιστα με καλές πλέον υποδομές, περίπτερα σεμνά σε έκταση και layout αλλά γεμάτα αυτοκίνητα και ματιές στο μέλλον που δίνουν κάτι από τη λάμψη μεγάλων εκθέσεων. Όπως ήταν η BMW 8 Series, το Citroen C5 Aircross ή το DS3 Crossback, το Jeep Wrangler, η Ford Mustang Bullitt, τα Kia Stinger και Niro Hybrid αλλά και η Mercedes-AMG 63S 4MATIC Coupe, το Mini Electric ή τα Seat Tarraco και Cupra Ateca… Χορταστικό το θέαμα, χορταστικός και ο περιβάλλων χώρος με αυτοκίνητα για test drives που βοηθούν υποψήφιους πελάτες να έρθουν πιο κοντά στα αυτοκίνητα που τους ενδιαφέρουν. Όμως επειδή ο εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο θα μου επιτρέψουν οι διοργανωτές μια-δυο παρατηρήσεις.

Η μία έχει να κάνει με τη λεγόμενη “press day” την ημέρα δηλαδή που σε κάθε καλή έκθεση είναι αφιερωμένη στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου. Στο κλάδο μας πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η «ενημέρωση από την πηγή». Είναι πολύ εποικοδομητικό να έχεις ένα πρόγραμμα δημοσιογραφικών παρουσιάσεων στο οποίο όλοι εμείς να μπορούμε να μάθουμε από πρώτο χέρι για τα επόμενα πλάνα των εταιριών, τα λανσαρίσματα, τις πολιτικές που θα ακολουθήσουν οι εισαγωγικές εταιρίες. Υπήρξαν εταιρίες που σε ένα πιο casual mode αμέλησαν να το πράξουν. Υπήρχαν βεβαίως και εταιρίες που «μπήκαν στον κόπο» να ενημερώσουν από επίσημα χείλη για τα πλάνα προϊοντικά και επιχειρηματικά κάνοντας δημοσιογραφικές παρουσιάσεις σύντομες αλλά περιεκτικές. Κι εδώ έρχεται το δεύτερο «παράπονο».

Αν υποθέσουμε ότι όντως υπήρξε κάτι-σαν-press-day (με τις όποιες ελλείψεις) την Παρασκευή 9/11 θα έπρεπε να υπάρχει ένα αυστηρό πρόγραμμα. Την τάδε ώρα ο τάδε εισαγωγέας, τη δείνα ώρα ο άλλος εισαγωγέας, χωρίς καθυστερήσεις (και ηχητικά «ταπώματα» από άλλους εκθέτες). Ταυτόχρονα όμως θα έπρεπε οι παρουσιάσεις αυτές να γίνονται αποκλειστικά για τους εκπροσώπους του Τύπου. Ήταν μάλλον άστοχο, απογευματάκι γύρω στις 7, να υπάρχει η παρουσίαση του DS3 Crossback από τον Arnaud Ribeau, DS Global Sales και Marketing Director που τίμησε με την παρουσία του μια ολόκληρη έκθεση και στο περίπτερο της DS να γίνεται το αδιαχώρητο όχι από δημοσιογράφους αλλά από απλούς επισκέπτες, μικρά παιδάκια, περσόνες και άλλους, οι οποίοι με προσκλήσεις -ή χωρίς- είχαν έρθει και απλά στέκονταν για να ακούσουν στα αγγλικά πράγματα που δεν τους αφορούσαν καθόσον απευθύνονταν σε εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου. Λάθος timing λοιπόν αφού ούτε οι απλοί προσκεκλημένοι απόλαυσαν την έκθεση, ούτε εμείς κάναμε τη δουλειά μας όπως θα θέλαμε (και θα έπρεπε).

Ελπίζω την επόμενη χρονιά να υπάρχει ένα «ωρολόγιο πρόγραμμα» press events όπως αυτά των εκθέσεων του εξωτερικού και κατόπιν να ανοίγει στο ευρύ κοινό, με παράλληλες δράσεις ενημέρωσης (πχ. για την οδική ασφάλεια, το περιβάλλον, την κυκλοφοριακή αγωγή). Μέχρι τότε απολαύστε τη φετινή «Αυτοκίνηση ΕΚΟ 2018», για το πλήθος των μοντέλων, την αρτιότητά της και γιατί η χώρα μας χρειάζεται μια επιτυχημένη έκθεση την οποία εσείς, οι επισκέπτες μπορείτε να την κάνετε τέτοια.