CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Όχι άλλο κάρβουνο... Κυριολεκτικά! 6/11

  • img

Ζούμε μια εποχή ιδιαίτερη. Η τεχνολογία καλπάζει με γεωμετρική πρόοδο, νέες προκλήσεις είναι μπροστά μας, οι συσχετισμοί αλλάζουν αλλά πάντα το οικοσύστημα της αυτοκίνησης θα έχει τον τρόπο να αυτοδιορθώνεται ή και να νουθετείται.

Μετά το πρόστιμο-μαμούθ των 800 εκατ. ευρώ που εκλήθη να πληρώσει η Audi για το θέμα του παράνομου λογισμικού των κινητήρων diesel, διαφαίνεται ότι η κάθαρση παίρνει σάρκα και οστά «εδώ και τώρα» και όχι με την υπόθεση να μπαίνει στο συρτάρι. Κι αυτή η γρήγορη εξυγίανση είναι ό,τι καλύτερο για το μέλλον της αυτοκίνησης.

Ό,τι καλύτερο είναι και οι νέες περιβαλλοντικές νόρμες για ποιοτικότερο αέρα που αναπνέουμε. Βέβαια υπάρχει η στρεβλή εντύπωση ότι «για όλα φταίνε τα αυτοκίνητα». Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες το 17% των αερίων υπεύθυνων για το φαινόμενο του θερμοκηπίου προέρχεται από μέσα μεταφοράς (μαζί και χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές!). Την ίδια στιγμή σχεδόν 54 δις ευρώ πρόκειται να επενδυθούν μόνο το 2018 και μόνο από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων, της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και της βελτίωσης της ασφάλειας.

Αν μη τι άλλο, τομέα με γρηγορότερα αντανακλαστικά δε έχω ξαναδεί. Και μπορεί όλα αυτά να έχουν τη διαδικασία του κατεπείγοντος μιας και οι νόρμες της ευρωπαϊκής ένωσης πιέζουν αφόρητα (αλλιώς βαριά πρόστιμα άνω των 16 δις ευρώ για μη επίτευξη των στόχων από το 2020 καραδοκούν) όμως είναι μια ροπή ισχυρή που θα αλλάξει το πρόσωπο της αυτοκίνησης.

Μέχρι τότε μπορεί να έχετε μπερδευτεί με τη νέα πραγματικότητα των τεχνολογικών αρκτικόλεξων, από το παλιό NEDC μέχρι τα νέα WLTP και EURO 6d-TEMP που αφορούν στην κατανάλωση και το περιβαλλοντικό προφίλ αλλά σίγουρα θα αντιληφθείτε τα οφέλη τα χρόνια που έρχονται. Όμως μέχρι τότε καλό θα ήταν όλοι να επανεξετάσουμε τη γενική μας στάση προς μια πιο ολιστική προσέγγιση μείωσης των ρύπων. Με καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων, με εξορθολογισμένη χρήση της οικιακής ενέργειας, με ενεργειακή θωράκιση των σπιτιών μας. Άλλωστε το «όχι άλλο κάρβουνο» του τίτλου δεν πρέπει να το περιμένουμε ουρανοκατέβατο αλλά και με δική μας ευαισθητοποίηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 12/11

    Αυτοκίνηση-ΕΚΟ 2018: Με μια δημοσιογραφική ματιά

    Η φετινή Έκθεση αυτοκινήτου 'Αυτοκίνηση ΕΚΟ 2018', είναι μια καλή έκθεση. Μπορεί οι εποχές που ένα μεγάλο γεγονός της εγχώριας αυτοκίνησης έμπαινε στο Διεθνές καλεντάρι εκθέσεων να έχει παρέλθει (ελπίζουμε για την ώρα) όμως δεν παύει να θυμίζει κάτι 'από τα...

  • 6/11

    Όχι άλλο κάρβουνο... Κυριολεκτικά!

    Ζούμε μια εποχή ιδιαίτερη. Η τεχνολογία καλπάζει με γεωμετρική πρόοδο, νέες προκλήσεις είναι μπροστά μας, οι συσχετισμοί αλλάζουν αλλά πάντα το οικοσύστημα της αυτοκίνησης θα έχει τον τρόπο να αυτοδιορθώνεται ή και να νουθετείται.

  • 22/10

    Μπορεί η τεχνολογία να αμβλύνει τα προβλήματα νεότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

    Αξεπέραστες προκλήσεις οι οποίες εκτός του ότι πρέπει να ξεπεραστούν πρέπει να αποδείξουν στους υποψήφιους αγοραστές ότι μπορούν να τολμήσουν την αγορά τους.

  • 4/10

    Έρχεται το τέλος των Εκθέσεων Αυτοκινήτου;

    Αυτές τις ημέρες γίνεται η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού 2018. Σημείο αναφοράς για πολλούς, σημείο συνάντησης για άλλους, μια από τις σημαντικές στιγμές για τις εταιρίες να δείξουν τα πλάνα τους, τα νέα τους μοντέλα και να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας.

  • 24/4

    Αναζητώντας προορισμό για το μέλλον της "Αυτοκίνησης"

    Με γοργά βήματα από ό,τι διαφαίνεται πλέον οδεύουμε προς τη νέα εποχή των μαζικών μετακινήσεων που δε θα λέγεται 'Αυτοκίνηση' αλλά 'Κινητικότητα'.

  • 10/3

    Οι οδηγοί που αντιστέκονται

    Είναι γεγονός: Η τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ορίζεται πλέον από τις 'πράσινες' τεχνολογίες, από τις εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης και μετακίνησης και από την γενικότερη αίσθηση ότι στα χρόνια που θα έρθουν το αυτοκίνητο θα είναι περισσότερο ένα...

  • 15/2

    Όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα

    Πόσο μακριά είμαστε από τη μέρα που θα μπορούμε να στηρίξουμε συνανθρώπους μας με 'ειδικά χαρίσματα' να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα; O Austin Riley ζει το δικό του όνειρο.

  • 17/1

    Microchips/Megatrends

    Πόσο η τεχνολογία μπορεί να αλλοιώσει το χαρακτήρα της διαδικασίας της οδήγησης; Μήπως η έννοια της "οδηγικής απόλαυσης" ετοιμάζεται να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας;

  • 3/1

    Αγοράζοντας με σύνεση το νέο σας αυτοκίνητο

    Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής βρίσκεται υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων μεγάλης εισαγωγικής εταιρίας και συζητάμε επί ώρα για ένα και μοναδικό θέμα: με τι κριτήρια επιλέγει ο κόσμος γενικότερα το νέο του αυτοκίνητο. Ε, λοιπόν τον άκουγα και κατά βάθος του έδινα...

  • 27/12/2017

    Τέλη δίχως τέλος

    Και να, λίγο πριν τις γιορτές μια νέα πρόταση -που μεταξύ μας δεν είναι τόσο νέα- που αφορά σε μια ακόμη επιβάρυνση για το αυτοκίνητο είδε το φως της δημοσιότητας.

  • 20/12/2017

    Και μαζί και μόνοι

    Παλιός, καλός μου φίλος με τη 'μούρλα' του χαϊεντά (είναι η συνομοταξία συνανθρώπων μας που έχουν το μικρόβιο της απόλυτης ακουστικής πιστότητας σε μηχανήματα ήχου και ηχογραφήσεις) μου ανέφερε με κάποια μελαγχολία ότι σε πρόσφατη hi-end έκθεση ήχου το μηχάνημα που...