Είναι γνωστό ότι στη McLaren ακολουθείται μία λογική ίσης και ισότιμης αντιμετώπισης των οδηγών, για διάφορους λόγους, ο κυριότερος των οποίων είναι η ανάγκη να κρατιούνται ευχαριστημένοι κι οι δύο καθώς δεν πρόκεiται να βρει ξανά τέτοιο οδηγικό ντουέτο εύκολα.
Τα λεγόμενα 'papaya rules', που έχουν αφήσει σωρεία σχολίων στα social media να τα μετονομάζουν με κάποια άλλη, ακατάλληλη δι' ανηλίκους λέξη, έχουν ουκ ολίγες φορές μονοπωλήσει το ενδιαφέρον, ακόμα και σε αγώνες που η McLaren κυριάρχησε και θα έπρεπε να μιλάμε μόνο για το πόσο καταπληκτικά τα έκανε ολα.
Στην Ιταλία, όμως, και δεν κυριάρχησαν, καθώς ηττήθηκαν κατά κράτος από τον Max Verstappen, και έγιναν πάλι δέκτες αρνητικών (δικαίως, θα πούμε εμείς) σχολίων για τις τακτικές τους.
Εν ολίγοις, η ομάδα πήρε την απόφαση να καλέσει στα pits τον Piastri πρώτο για να καλύψει την απειλή του Leclerc, με τον Norris να ακολουθεί. Εκεί, όμως, έγινε λάθος με αποτέλεσμα ο Βρετανός να έχει pit stop 5,9 sec και να βγει πίσω από τον teammate του. Τότε δόθηκε η περίφημη εντολή ανταλλαγής θέσεων, με σαφείς αντιδράσεις από τον Piastri, οι οποίες πάντως κάμφθηκαν γρήγορα.
Η πλήρης στιχομυθία:
-Will Joseph, μηχανικός Norris: Lando, θα επαναφέρουμε τη σειρά όπως ήταν. Οπότε θα σε αφήσει να περάσεις και μετά θα είσαι ελεύθερος να αγωνιστείς. Μπορεί να σε αφήσει να περάσεις στη Στροφή 1 αυτή τη φορά.
-Tom Stallard, μηχανικός Piastri: Oscar, αυτό μοιάζει λίγο με την Ουγγαρία πέρυσι. Κάναμε pit stop με αυτή τη σειρά για λόγους της ομάδας. Άφησε τον Lando να περάσει, και μετά είσαι ελεύθερος να αγωνιστείς.
-Oscar Piastri (OP): Είχαμε πει ότι ένα αργό πιτ στοπ είναι μέρος του αγώνα. Δεν καταλαβαίνω τι έχει αλλάξει εδώ. Αλλά αν πραγματικά θέλετε να γίνει, τότε θα το κάνω.
-TS: Ας πάμε στο strat 7. Προτείνουμε να τον αφήσεις να περάσει στη Στροφή 1. Άφησέ τον να περάσει στη Στροφή 1. Είναι το ίδιο με την Ουγγαρία πέρυσι. Ξέρω ότι είναι οδυνηρό, αλλά θα έχεις πέντε γύρους από τώρα.
Είναι πασιφανές ότι ο Piastri, παρά τα όσα είπε μετά τον αγώνα κι αφού τον... νουθέτησε η ομάδα, έφερε αντίρρηση, καθώς θεώρησε ότι ένα αργό pit stop είναι μέρος του αγώνα, μπορεί να συμβεί και -δυστυχώς για τον Norris- συνέβη. Το να αναιρείς ένα λάθος που έπραξες ως ομάδα με το να αδικείς τον οδηγό που δεν ευθύνεται σε τίποτα είναι άσχημο.
Αλλά και το να το δέχεσαι αυτό ως οδηγός, στον αχό της μάχης, στο ζενίθ του πρωταθλήματος, είναι εξαιρετικά υποτιμητικό. Δείχνει αδυναμία. Δεν είναι δίκαιος ο κόσμος του αθλητισμού, ούτε έχει πλαστεί με τέτοιο τρόπο. Κάποιοι χάνουν, κάποιοι κερδίζουν. Από τύχη ή έλλειψη αυτής, από προβλήματα, από λάθη, από πολλούς και διάφορους παράγοντες, πολλές φορές μακριά απ' αυτά που μπορεί να ελέγξει κανείς, αλλά σίγουρα από κάτι χάνεις. Και όταν χάνεις, είναι οδυνηρό. Όταν, όμως, κερδίζεις και σου ζητούν να κάνεις στην άκρη, είναι σαφώς πιο επώδυνο.
Θα μας επιτρέψετε να πιστεύουμε ακράδαντα, βάσει πρότερης εμπειρίας και παραδειγμάτων, ότι κανείς άλλος εκ των πρωταθλητών αυτής της γενιάς ή του τωρινού grid θα έκανε στην άκρη σε μία τέτοια συνθήκη. Δημιουργείται ένα επικίνδυνο προηγούμενο εντός της McLaren, και είναι βέβαιο θα το βρουν μπροστά τους, διότι πραγματική ισονομία δεν μπορεί να υπάρξει ποτέ σε ένα τέτοιο περιβάλλον - εκτός κι αν πάλευαν για την 18η θέση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Ιταλίας: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών - Τεράστια επίδοση Albon
Alpine: Gasly διαρκείας με στόχο το πρωτάθλημα
Ριζικές αλλαγές στην F1: Πιο μικροί αγώνες, περισσότερα sprints, αλλαγή ταυτότητας