Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για τη Ferrari


Η νίκη στην αυγή της νέας εποχής της Formula 1 βάζει τη Ferrari στο στόχαστρο όλων, και την ίδια σε μία δύσκολη θέση που είναι στο χέρι της να αποφύγει.

Το Grand Prix του Μπαχρέιν σηματοδότησε την επιστροφή της Ferrari στην κορυφή, με το πρώτο 1-2 μετά από 910 μέρες, και το πρώτο 1-2 σε πρεμιέρα από το 2010 και τους Fernando Alonso-Felipe Massa.

Οι Ιταλοί εκμετελλεύτηκαν τους πόρους που είχαν στην διάθεσή τους, και την ευχέρεια που είχαν να εστιάσουν στους νέους κανονισμούς πολύ νωρίτερα από τον άμεσο ανταγωνισμό. Υπό τους νέους κανονισμούς της Formula 1, είχαν περισσότερο χρόνο σε CFD (Computer Fluid Dynamics) και αεροδυναμική σήραγγα από τις Mercedes και Red Bull, έχοντας τερματίσει 6οι το 2020 και 3οι το 2021. Αυτός ο πολύτιμος επιπλέον χρόνος με αυτά τα κρίσιμα εργαλεία αξιοποιήθηκε για την εξερεύνηση διαφόρων concepts, και την εύρεση του καλύτερου για τον κινητήρα και το πλάνο που είχαν κατά νου στο Μαρανέλο, την ώρα που οι υπόλοιποι είχαν πολύ λιγότερο χρόνο για να πειραματιστούν, αναγκαζόμενοι να δουλέψουν σε περιορισμένο χρονικό πλαίσιο.

Το ενδιαφέρον, δε, είναι πως οι Ιταλοί τα κατάφεραν χωρίς 'grande' μεταγραφές, αλλά με μία γενναία αναδιάρθρωση του τεχνικού τους επιτελείου. Πιο σημαντική κίνηση ήταν η θέσπιση του τμήματος για την εξέλιξη της απόδοσης του μονοθέσιου (Performance Development), του οποίου ηγείται ο επικεφαλής του σασί, Enrico Cardile.

Η ανάγκη για εξέλιξη

Αυτό το νέο τμήμα θα πρέπει να δουλέψει... υπερωρίες για να καλύψει τις ανάγκες της Scuderia, και να κρατήσει την ομάδα στο επίπεδο που εμφανίστηκε στο Σακχίρ. 

Είναι κοινό «μυστικό» πως φέτος τα μονοθέσια θα αλλάζουν ανά μερικά Grand Prix, και μαζί η δυναμική τους, καθώς οι ομάδες θα μαθαίνουν τις αδυναμίες τους, και θα εισάγουν νέα μέρη για να τις καταπολεμήσουν. Ένα άτυπο 'arms race' θα λάβει χώρα φέτος, και ενώ δεν πρόκειται να αρχίσει πριν το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια ανήμερα του Πάσχα των Ορθοδόξων, η Ferrari θα πρέπει να είναι έτοιμη να φέρει ένα γενναίο πακέτο αναβαθμίσεων, για να μπορέσει να συμβαδίσει με τη Red Bull, και να μην πιαστεί στον ύπνο από τη Mercedes.

Πράγματι, είναι θετικό για τους ίδιους πως δεν προχώρησαν σε ουσιαστικές αλλαγές στην F1-75 από τα τεστ στον πρώτο αγώνα, έχοντας κατανοήσει αρκετά καλά τις ανάγκες του νέου τους αγωνιστικού, αλλά αυτό δεν θα αρκεί για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος. Η Mercedes δε θα ταλαιπωρείται για πολύ ακόμα από το porpoising effect, η Red Bull δεν θα είναι πάντα τόσο αναξιόπιστη, και η ίδια η Ferrari δεν θα είναι πάντα τόσο αψεγάδιαστη. Η σεζόν είναι μακρά, και η συνεχής εξέλιξη με στόχο τη βελτίωση είναι ζωτικής σημασίας.

Η Ferrari έχει ένα ιδιαίτερο παρελθόν σε αυτόν τον τομέα. Το 2012 έχασε πολύ έδαφος μέσα στη διάρκεια της χρονιάς επειδή δεν ήταν σε θέση να εισάγει αποδοτικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της. Αυτό μπορεί να μην επαναληφθεί φέτος, καθώς η ομάδα έχει στη διάθεσή της πλέον έναν προηγμένο προσομοιωτή, τον οποίον έθεσε σε λειτουργία από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Αυτό το νέο εργαλείο θα της επιτρέψει να συγκρίνει τα δεδομένα από τον υπολογιστή στην πίστα και αντίστροφα πολύ πιο αξιόπιστα από ό,τι στο παρελθόν. Το ζητούμενο να γίνει σωστά η χρήση του.

Το ξεκαθάρισμα ανάμεσα στους οδηγούς

Πέραν των αμιγώς τεχνικών ζητημάτων, που είναι εξόχως σημαντικά, υφίσταται και το ζήτημα των προσωπικοτήτων.

Η Ferrari του Mattia Binotto είναι μία ομάδα ίσων ευκαιριών προς τους οδηγούς της. Παραδόξως, δε συνεχίζεται το -προσφιλές για τους Ιταλούς- σύστημα του νο.1 και νο.2 οδηγού, παρά το γεγονός ότι ο Charles Leclerc είναι ο οδηγός που μεγάλωσε στους κόλπους της εταιρείας, ενώ ο Carlos Sainz ήρθε ως μεταγραφή-αντικατάσταση του Sebastian Vettel.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα περίμενε κανείς η ομάδα να επιλέξει ποιον οδηγό θα προτιμήσει για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, αλλά όχι σε αυτήν την περίπτωση. 

Ίσως τα πράγματα ξεκαθαρίσουν πιο οργανικά. Ήδη ο Sainz παραπονέθηκε για αδυναμία εύρεσης του ορίου του μονοθέσιου, ενώ σε καμία περίπτωση στον αγώνα δε φάνηκε να μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του teammate του. Αυτό θα έχει ενδιαφέρον όταν θα έρθουν οι πρώτες αναβαθμίσεις, και φανεί ποιος οδηγός έχει υπερισχύσει στο feedback του προς την ομάδα. Όσο κι αν μοιάζουν τα οδηγικά του στιλ, παραμένουν δύο διαφορετικοί οδηγοί, με διαφορετικές απαιτήσεις και άλλη αίσθηση πίσω από το τιμόνι - κι εδώ η Scuderia θα πρέπει να διαχειριστεί την κατάσταση έξυπνα, αν θέλει να πρωταγωνιστήσει και στα δύο πρωταθλήματα.

Για αυτό και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για τη Ferrari...