Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Ford EcoSport


 Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης «γενιάς» δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό. 

  • 14/12/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FORD

Οι αλλαγές στο EcoSport αφορούν τόσο στο αισθητικό μέρος όσο και αναφορικά με την ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό του. Αυτά, βεβαίως, είναι αναμενόμενα στην περίπτωση επανασχεδίασης, εντούτοις υπάρχει και κάτι επιπλέον. Το EcoSport θα είναι το πρώτο μοντέλο της Ford στο οποίο θα τοποθετηθεί ο καινούργιος (τετρακύλινδρος) πετρελαιοκινητήρας 1.5 «EcoBlue» μέγιστης απόδοσης 125 PS και μέγιστης ροπής 300 Nm. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5 l/100 km και η μέση τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα είναι 119 g/km. Στην «Μπλε Οβάλ» δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε αυτόν, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της για την εν γένει μείωση της κατανάλωσης και του λεγόμενου «ενεργειακού αποτυπώματος».

Ο 1.5 «EcoBlue»

διαθέτει turbo μικρής διαμέτρου και χαμηλής αδράνειας, εισαγωγή διαμορφωμένη κατάλληλα για την καλύτερη εισροή αέρα προς τον κινητήρα, υψηλής πίεσης σύστημα άμεσου ψεκασμού με αναθεωρημένο λειτουργικό για την όσο το δυνατόν αμεσότερη και ακριβέστερη διενέργεια των μικροψεκασμών ανά κύκλο λειτουργίας και κύκλωμα ανακύκλωσης καυσαερίων χαμηλής πίεσης. Όπως ανακοινώθηκε, αυτός ο πετρελαιοκινητήρας θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, τα γρανάζια του οποίου έχουν επεξεργαστεί κατάλληλα για μείωση των τριβών, και θα τοποθετείται τόσο στην δικίνητη όσο και την τετρακίνητη εκδοχή του EcoSport. Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους κινητήρες, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με δύο βενζινοκινητήρες, τον 1.0 «EcoBoost» των 125 PS και τον 1.5 Ti-VCT των 112 PS καθώς και με τον έτερο πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi (τεχνολογίας «Econetic») των 95 PS. Τέλος, το EcoSport θα είναι διαθέσιμο και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «PowerShift», στην έκδοση με τον 1.5 Ti-VCT βενζινοκινητήρα.

 

Οι αλλαγές

Αισθητικά, το αμάξωμα του EcoSport έχει περισσότερες ακμές και είναι πιο στρογγυλοποιημένο ώστε να προκαλεί το ενδιαφέρον των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για ένα crossover όχημα ή ένα SUV. Η «μάσκα» του είναι τραπεζοειδούς διατομής, τα φώτα ημέρας είναι LED στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις και οι προφυλακτήρες τού δίνουν την εικόνα ότι είναι ψηλότερο. Τα 14 χρώματα αμαξώματος και διχρωμία με την οροφή δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αισθητική παλέτα. Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι καλύτερης ποιότητας από πριν, τόσο το πλαστικό όσο και οι ταπετσαρίες.

Η εταιρεία-δημιουργός του «μαζικού αυτοκινήτου» προτάσσει πλέον το «παγκόσμιο αυτοκίνητο». Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης «γενιάς» δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό. Επίσης, να διατίθεται και σε πολλά χρώματα…

Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σχετικά ψηλά ενώ το επίπεδο εξοπλισμού καλό. Αναλόγως της έκδοσης, περιλαμβάνεται το σύστημα «SYNC 3» με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 in η οποία επιδέχεται χειρισμού και μέσω κίνησης του χεριού από τον οδηγό. Εκτός αυτής, διατίθεται με έγχρωμη οθόνη 6,5 in, ηχοσύστημα «Bang&Olufsen», σύστημα «Active Cruise Control» και κάμερα οπισθοπορείας.το κεντρικό υποβραχιόνιο είναι επανασχεδιασμένο, χωρά ένα tablet, το επάνω μέρος του είναι συρόμενο, ενώ και οι υπόλοιπες θήκες για μικροαντικείμενα κρίνονται καλές για τον «χαρακτήρα» του οχήματος. Όμως έχει μικρό πορτμπαγκάζ.

Πρώτη εντύπωση

οδηγώντας το τετρακίνητο EcoSport με το σύστημα Intelligent All-Wheel Drive και τον νέο κινητήρα EcoBlue των 125 PS διαπιστώνεις ότι αυτός πρέπει να πάει στις 1.700 rpm για να αρχίσει να αποδίδει. Κάνει λίγο περισσότερο θόρυβο από ό,τι θα θέλαμε αλλά συνολικά αποδίδει πολύ καλά και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Δείχνει σπορτίφ έχοντας σφικτά ρυθμισμένη ανάρτηση και καλή κατευθυντικότητα παρά την τυπική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.