Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, με τη μείωση να φτάνει το 6,1%. Τούτο ήρθε ως αποτέλεσμα της πτωτικής πορείας των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, δηλαδή τη Γαλλία (-11,1%), την Ιταλία (-10,7%) και τη Γερμανία (-7%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία παρουσίασε μια υγιή ανάκαμψη της τάξης του 6,3%.
Στο εννεάμηνο του 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές, καθώς συνολικά καταγράφηκε μικρή αύξηση 0,6% και σχεδόν έφτασαν τα 8 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία ( 4,7%) και η Ιταλία ( 2,1%) παρουσίασαν θετικές επιδόσεις, ενώ η γαλλική και η γερμανική αγορά αυτοκινήτων υποχώρησαν (-1,8% και -1%, αντίστοιχα).
Ενώ τα EV αντιπροσώπευαν το 17,3% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ τον Σεπτέμβριο, από 14,8% πέρυσι, οι όγκοι από την αρχή του έτους μειώθηκαν κατά 5,8% με το συνολικό μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 13,1% από 14% πέρυσι. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν επίσης κατά ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 22,3%.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 9,8% σε 139.702 μονάδες τον Σεπτέμβριο του 2024. Ωστόσο, ο ετήσιος όγκος της αγοράς εξακολουθεί να είναι κατά 5,8% χαμηλότερος από την ίδια περίοδο πέρυσι, με το συνολικό μερίδιο αγοράς να μειώνεται στο 13,1% από 14%, λόγω της σημαντικής μείωσης στη Γερμανία (-28,6%).
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση 22,3% τον περασμένο μήνα, με μειώσεις να καταγράφονται σε όλες τις μεγάλες αγορές. Τον Σεπτέμβριο, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6,8% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,2% πέρυσι, με 54.889 πωληθείσες μονάδες.
Οι ταξινομήσεις HEV αυξήθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 12,5%. Το μερίδιο αγοράς ανέρχεται πλέον στο 32,8%, από 27,4% τον Σεπτέμβριο του 2023, ξεπερνώντας τη βενζίνη.
Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,9%, με τις τέσσερις βασικές αγορές να καταγράφουν διψήφιες μειώσεις: Γαλλία (-31,9%), Ιταλία (-23,3%), Γερμανία (-15,2%) και Ισπανία (-10,7%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 29,8% της αγοράς, από 34% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Η αγορά diesel αυτοκινήτων σημείωσε πτώση 23,5%, με αποτέλεσμα να κατέχει μερίδιο 10,4% της αγοράς τον περασμένο Σεπτέμβριο. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν στα δύο τρίτα των αγορών της ΕΕ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Bugatti: Έρχεται ταινία για τη ζωή του ιδρυτή της, Ettore
Η μάχη των τεσσάρων κύκλων: Audi R8 GT εναντίον RS6 GT στα 400 μέτρα (video)
Σοκαριστικό video! Ελαστικό ανατινάζεται τη στιγμή που το φουσκώνει ο οδηγός