ACEA: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας


«Ενεργήστε τώρα για να αποτρέψετε ανεπανόρθωτη ζημιά στην ανταγωνιστικότητα, καθώς η ανάπτυξη της ΕΕ είναι υποτονική και οι εμπορικές εντάσεις αυξάνονται» λέει η Ένωση.

  • ΦΩΤ: ACEA
  • 20/1/2025

Σε επιστολή του προς τους ηγέτες της ΕΕ, ο νεοδιορισθείς πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Källenius, περιγράφει τις προτεραιότητες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη διασφάλιση της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας και την προώθηση της απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Μια ακμάζουσα ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι απαραίτητη για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Ο κλάδος αντιμετωπίζει πρωτοφανείς προκλήσεις από τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, τις γεωπολιτικές εντάσεις και έναν πιο περίπλοκο από τον αναμενόμενο μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική και υδρογονοκίνητη κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Σε επιστολή που απευθύνεται στους ηγέτες της ΕΕ, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Källenius, περιγράφει τρεις κρίσιμες προτεραιότητες:

  • Mια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις εκπομπές άνθρακα, η οποία θα καθοδηγείται από την αγορά και όχι από ποινές- να βρεθεί λύση για το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης με τον στόχο CO2 για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά,
  • Eφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Ντράγκι: δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών,
  • Προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων, αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, ώστε η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.

 «Η ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία πρέπει να υποβληθεί σε έλεγχο της πραγματικότητας και σε αναπροσαρμογή - για να γίνει λιγότερο άκαμπτη, πιο ευέλικτη και να μετατρέψει την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο. Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα το 2050, καθώς και στη μετάβαση σε μεταφορές και κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές», δήλωσε ο Ola Källenius, πρόεδρος του ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz.

Η πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα η βιομηχανία είναι να βρει η ΕΕ μια λύση για την ελάφρυνση του βάρους συμμόρφωσης των αυτοκινήτων και των φορτηγών για τον στόχο του 2025 για το CO2.

Η πολιτική δράση σήμερα δεν θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη, καθώς τα τελευταία προσωρινά στοιχεία δείχνουν μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024. Το μερίδιο αγοράς βρίσκεται επίσης σε καθοδική πορεία, μειωμένο κατά 1% στο 13,6% - μακριά από την απότομη αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Kosmocar: Οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι και συνεργάτες που βγαίνουν εκτός δικτύου

Το Ford Explorer ρίχνει την τιμή του κάτω από τα 30.000 ευρώ

Νέος Κ.Ο.Κ. - Συμπολίτες μου, αυτή τη φορά θα γίνουν όλα σωστά