Akio Toyoda: «Ένα ηλεκτρικό μολύνει όσο τρία υβριδικά» - Τι απαντούν οι επιστήμονες


Η δήλωση του προέδρου της Toyota προκάλεσε συζήτηση, όμως τα επιστημονικά δεδομένα φανερώνουν την πραγματικότητα.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/6/2025

Η συζήτηση γύρω από τον αντίκτυπο που έχουν στο περιβάλλον τα ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως κατά την παραγωγή τους, έχει ανατροφοδοτηθεί από τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος είπε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Automotive News:

«Όταν ο όρος ουδετερότητα άνθρακα έγινε δημοφιλής, είπαμε ως εταιρεία ότι ο εχθρός είναι ο άνθρακας. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε άμεσα για να μειώσουμε το διοξείδιο του άνθρακα. Αυτή είναι η βάση της απόφασής μας. Δεν έχει αλλάξει και δεν πρόκειται να αλλάξει.

«Έχουμε πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτά τα υβριδικά είχαν τον ίδιο αντίκτυπο με 9 εκατομμύρια BEV στους δρόμους.

«Αλλά αν είχαμε κατασκευάσει 9 εκατομμύρια BEV στην Ιαπωνία, στην πραγματικότητα θα είχαν αυξηθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα είχαν μειωθεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ιαπωνία στηρίζεται στους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

«Θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις επιλογές και να εργαστούμε προς όλες τις κατευθύνσεις. Ως εταιρεία, είμαστε πολύ συνεπείς όταν λέμε ότι καταπολεμούμε το διοξείδιο του άνθρακα».

Ο δισέγγονος του ιδρυτή της εταιρείας, που εξελέγη ξανά στο αξίωμα του προέδρου στις αρχές Ιουνίου, έχει εκφράσει την θέλησή του να βρεθούν εναλλακτικά είδη καυσίμων, όπως το υδρογόνο, για τη διατήρηση των ΜΕΚ, παρά να ακολουθηθεί μονομιάς η οδός των EV.

Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη δήλωση σχετικά με τους ρύπους που παράγονται και διοχετεύονται στο περιβάλλον από τα EV σε σύγκριση με τα υβριδικά δεν αντανακλάται στα επιστημονικά δεδομένα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του carnewschina.com.

Έρευνα του περιοδικού Nature, που τονίζει ότι τα EV είναι η επιλογή με τους χαμηλότερους ρύπους στο 95% των περιοχών του πλανήτη. Μπορεί κατά την παραγωγή να έχουν σχεδόν διπλάσιες εκπομπές ρύπων (11-14 τόνους CO2) σε σχέση με τα αμιγώς θερμικά και υβριδικά οχήματα, ωστόσο κατά τη διάρκεια της ζωής τους γρήγορα αντισταθμίζεται. 

Επιπλέον, έρευνα του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «αποδίδουν» σε άνθρακα μετά από περίπου 31.000 έως 45.000 km. Μετά από αυτό, οι εκπομπές κατά τη διάρκεια της ζωής τους παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες. Τα στοιχεία του MIT και της EPA επιβεβαιώνουν αυτή την τάση, ακόμη και σε περιοχές με σχετικά «βρώμικη» ενέργεια.

Κι όλα αυτά ενώ η παραγωγή μπαταριών γίνεται με ολοένα πιο «καθαρούς» τρόπους. H CAT και η BYD, οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών για EV στον πλανήτη, εργάζονται πάνω στη σύσταση χημικών ενώσεων χωρίς κοβάλτιο ή νικέλιο που θα αποτελούν την πηγή ενέργειας των μπαταριών, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές ρύπων στην Κίνα. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota: Συνεχίζει να επενδύει στο υδρογόνο - Επεκτείνεται και στα βαρέα οχήματα

Toyota: Προ των πυλών το «baby» Land Cruiser - Δείτε πώς θα μοιάζει (photos)

Αποστολή στις Βρυξέλλες: Πρώτη επαφή με το νέο Toyota Aygo X Hybrid – Το πρώτο μίνι με τεχνολογία full hybrid (photos)