Alcantara vs Dinamica: H δικαστική διαμάχη έβγαλε νικητή


Ο δικαστικός αγώνας των δύο εταιριών που κατασκευάζουν υλικά για τα εσωτερικά των αυτοκινήτων, ξεκίνησε το καλοκαίρι στην Ιταλία με φόντο την eco-friendly κατεύθυνση των δύο ανταγωνιστικών προϊόντων.

  • 8/12/2021

Το περασμένο καλοκαίρι ένας από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές υλικών για τα εσωτερικά των αυτοκινήτων, η Alcantara, προχώρησε σε μήνυση εναντίον της ανταγωνίστριας Miko που κατασκευάζει το… αντίπαλο δέος, την Dinamica.

Βασική αιτία για αυτή την εξέλιξη ήταν, σύμφωνα με την Alcantara, οι παραπλανητικές αναφορές της Miko στις διαφημιστικές ενέργειες των προϊόντων της και συγκεκριμένα στον «eco-friendly» χαρακτήρα τους. Η αναφορά ωστόσο που εξόργισε την Alcantara και την έκανε να προχωρήσει την υπόθεση δικαστικά ήταν ότι η Dinamica ισχυρίζεται πως είναι «η πρώτη και μοναδική επένδυση microfibre που εγγυάται την οικολογική βιωσιμότητα καθόλη την διάρκεια του παραγωγικού της κύκλου». Όπως ήταν αναμενόμενο οι δύο πρώτοι επιθετικοί προσδιορισμοί πυροδότησαν την έκρηξη της Alcantara καταθέτοντας σχετική μήνυση στο δικαστήριο της ιταλικής πόλης Γκορίτσια.

Το εσωτερικό του VW ID.4
Το εσωτερικό του VW ID.4

Μια σύντομη ματιά στην ιστορία των δύο εταιριών μπορεί να δώσει μια πιο σαφή εικόνα σχετικά με τους λόγους που προέκυψε αυτή η διαμάχη. Το Alcantara ύφασμα κατασκευάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 70’ και μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο πολυτελή υλικά που μπορεί να βρει κάποιος στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Αρχικά, η ιταλική εταιρία συνεργαζόταν αποκλειστικά με πολυτελή brands όπως η Lancia και η Maserati, ωστόσο στη συνέχεια άνοιξε περαιτέρω ο κύκλος των συνεργατών των προσφέροντας προϊόντα και σε άλλους κατασκευαστές όπως η Porsche και η Alfa Romeo.

Το εσωτερικό του VW ID.4
Το εσωτερικό του VW ID.4

Αναμενόμενα, η επιτυχία και η φήμη που απέκτησαν τα υλικά Alcantara δημιούργησαν τις συνθήκες για να προκύψει ανταγωνισμός και να εμφανιστούν και άλλες εταιρίες με στόχο να διεκδικήσουν μερίδιο από την πίτα της αγοράς. Μία από αυτές ήταν η Miko με το υλικό Dinamica που το παρουσίασε το 1997 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται, μεταξύ άλλων, στο εσωτερικό των Land Rover Defender V8 και Volkswagen ID.4.

Όπως επιτάσσουν οι ανάγκες της σημερινής εποχής και τα δύο υλικά προσπαθούν να χαρακτηριστούν eco-friendly και να πείσουν κατά βάση τους κατασκευαστές πως ο τρόπος με τον οποίο φτιάχνονται δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο η Alcantara από το 2009 δημοσιοποιεί κάθε χρόνο μία αναφορά και παρουσιάζει όλα τα σχετικά στοιχεία. Από την άλλη, σύμφωνα με την απόφαση του ιταλικού δικαστηρίου, η Miko δεν είναι ακόμα σε θέση να αποδείξει όσα ισχυρίζεται σχετικά την «πράσινη» κατεύθυνση των προϊόντων της, ούτε ότι είναι 100% ανακυκλώσιμα. Συνεπώς εφεξής δεν θα πρέπει να κάνει καμία σχετική αναφορά μέχρι να μπορέσει να συμβαδίσει με τις κατάλληλες προδιαγραφές.

Αυτή η απόφαση όπως είναι λογικό δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση στην Miko η οποία θα πρέπει να κάνει αρκετές μετατροπές τόσο στο επίσημο site της όσο και στις διαφημιστικές καμπάνιες που έχει «τρέξει» στην Ιταλία και σε πολλές χώρες του εξωτερικού.