Απαγόρευση κυκλοφορίας των ντίζελ ΙΧ στην Αθήνα έως το 2025!


«Φρένο» στη χρήση ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2025 θα βάλουν οι δήμαρχοι τεσσάρων μεγάλων πόλεων, εκ των οποίων και ο δήμαρχος της ελληνικής πρωτεύουσας Γιώργος Καμίνης.

  • 5/12/2016

Η Αθήνα, το Παρίσι, η Πόλη του Μεξικού και η Μαδρίτη θα κάνουν... έξωση στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα σύμφωνα με τις δεσμεύσεις των 4 δημάρχων στη Σύνοδο των Δημάρχων του C40 (Δικτύου των Πόλεων) με στόχο τη βελτίωση της ατμόσφαιρας και θα δώσουν κίνητρα για να προωθήσουν τις μετακινήσεις με ποδήλατο και με τα πόδια.

«Στόχος μας είναι να απομακρύνουμε τελικά όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο της Αθήνας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε σχετικά ο δήμαρχος Αθηναίων και κάλεσε όλους στην κυβέρνηση να εφαρμόσουν τις δεσμεύσεις τους βάσει των διεθνών συμφωνιών για το κλίμα και να συμμετέχουν στην κοινή προσπάθεια για τον καθαρισμό του αέρα που αναπνέουμε.

Οι ντιζελοκίνητοι κινητήρες συμβάλλουν στο πρόβλημα με δύο πολύ βασικούς τρόπους: με την παραγωγή αιωρούμενων σωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (Nox). Και τα δύο παραπάνω προσβάλλουν τους πνεύμονες και ευθύνονται για καρδιαγγειακές ασθένειες ή άλλες που επιφέρουν τον θάνατο. Προκαλούν επίσης σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, ακόμη και σε ανθρώπους χωρίς βεβαρημένο ιστορικό.

Καθώς πληθαίνουν οι αποδείξεις για τις πολύ βλαβερές συνέπειες της χρήσης ντίζελ, περιβαλλοντικές ομάδες σε όλο τον κόσμο προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να τεθούν περιορισμοί και κανόνες στη χρήση του. Πιο πρόσφατο είναι το παράδειγμα της Βρετανίας, όπου όπως αναφέρει το BBC ακτιβιστές κέρδισαν μία τέτοια δικαστική διαμάχη υποχρεώνοντας τη βρετανική κυβέρνηση να κινηθεί πιο γρήγορα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μπλε πλακέτα

Επίσης, πόλεις όπως το Βερολίνο, το Μόναχο, η Βρέμη και η Στουτγκάρδη εξετάζουν την υιοθέτηση της λεγόμενη μπλε περιβαλλοντικής πλακέτας, την οποία θα φέρουν αυτοκίνητα ντίζελ με ιδιαίτερα υψηλές εκπομπές των άκρως βλαβερών οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων, όπου τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών παραβιάζονται κατ’ εξακολούθηση.

Σε αυτή τη βάση τοποθετείται και η πρωτοβουλία των δημάρχων των τεσσάρων μεγάλων πόλεων με υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι οποίοι όπως δήλωσαν αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την πολιτική τους δύναμη προκειμένου να επιβάλουν περιορισμούς στη χρήση καυσίμου ντίζελ.