Από λογιστικής άποψης η PSA αγόρασε την FCA


Με βάση τα πρότυπα που χρησιμοποιήθηκαν από το οικονομικό επιτελείο της Stellantis η PSA αναφέρεται ως αγοραστής και η FCA ως πωλητής!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: STELLANTIS
  • 27/11/2020

H σύμπραξη δύο βιομηχανικών και οικονομικών κολοσσών του μεγέθους της PSA και την FCA κάθε άλλο παρά μια εύκολη υπόθεση είναι. Και αυτό γιατί εμπλέκονται πολλοί παράγοντες και πρέπει να συνυπολογιστούν πολλές παράμετροι. Επίσης πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και να ενημερωθούν σωστά οι επενδυτές και των δύο πλευρών.

Το όλο οικονομικό εγχείρημα περιγράφεται σε ένα έντυπο, πιο σωστά τόμο, ούτε λίγο ούτε πολύ 714 σελίδων που εκδόθηκε από τη νέα εταιρεία που προέκυψε από τη συνένωση του γαλλικού και του ιταλό-αμερικανικού ομίλου. Τη Stellantis.

Ο τόμος είναι, όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, γεμάτος με οικονομικούς και λογιστικούς όρους, ενώ είναι χωρισμένος και σε κεφάλαιο προκειμένου να είναι πιο εύκολη η μελέτη του από τους επενδυτές,

Σε ένα από τα κεφάλαια λοιπόν, στο οποίο περιγράφεται η λογιστική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε (IFR3) και η οποία απαιτεί να καθοριστεί ο αποκτών και ο αποκτώμενος. Με βάση αυτήν προσέγγιση ως αυτός που αγοράζει αναφέρεται η PSA και ως αυτό που πουλά η FCA, ενώ η συγχώνευση λογίζεται ως αντίστροφη απόκτηση.

Αυτό πάντως διαφαίνεται και από τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Stellantis, στο οποίο τα 6 από τα 11 μέλη θα είναι της επιρροής της PSA. Η FCA δηλαδή θα είναι η μειοψηφία, ενώ επιπρόσθετα και ο διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, ο Carlos Tavares.

Το βέβαιο είναι πως κάποιες από τις μάρκες που θα ανήκουν στη νέα εταιρεία θα επανεξεταστούν, με πρώτες τις Chrysler και τη συνήθη ύποπτη Lancia.